Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-22, 08:22
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Jag skrev den 27:e mars 2020 (bara att kolla min historik):

"Jag skulle nog säga att botten såg vi i måndags. Sannolikheten att det ska störtdyka igen är låg.

Penning- och finanspolitiskt har USA gjort mycket. Antalet dödsfall i många av de värst drabbade länderna i Europa ökar inte exponentiellt eller ens linjärt längre.

Italien, Frankrike, Spanien och Storbrittanien kommer antagligen avsluta sina drastiska åtgärder inom en månad."

Alltså prickade jag botten. Och förklarade varför jag trodde botten var nådd.

Ja, du har flyt. Bara tur, inbilla dig inget annat.
Citera
2022-02-22, 09:28
Medlem
Klappasäftens avatar
-90% kommer vi hamna.

Det får 1929 att blekna. Och jag snackar inte om inflation för vi är nu i en deflationsmarknad där både börsen och inflationen sjunker ihop som en sten.
Citera
2022-02-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
-90% kommer vi hamna.

Det får 1929 att blekna. Och jag snackar inte om inflation för vi är nu i en deflationsmarknad där både börsen och inflationen sjunker ihop som en sten.
Kan ju knappt hålla sig nedanför 0an idag..
Citera
2022-02-22, 12:27
Medlem
EddieGeins avatar
Nu när Tyskland stoppar Nord Stream 2, vad kommer det ha för konsekvenser på börsen? Nån som har en känsla?
Citera
2022-02-22, 12:40
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Nu när Tyskland stoppar Nord Stream 2, vad kommer det ha för konsekvenser på börsen? Nån som har en känsla?

Det borde leda till högre energipriser vilket är dåligt för världsekonomin och företagens vinster. Vinstestimaten måste ner och då måste aktiepriserna ner för att hålla PE-talen konstanta.

Jag tror inte man kan använda detta till att gå ut och in ur aktier (tajma marknaden) men högre energipriser borde leda till lägre aktiekurser.
Citera
2022-02-22, 12:53
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
-90% kommer vi hamna.

Inte ens om det blir ett tredje världskrig.

Det finns bara upp när det gäller börsen.
Citera
2022-02-22, 20:56
Medlem
ReedMes avatar
Nu får tyskarna gärna svänga över till kärnkraft igen. Jäkla soppa dom skapat.

Tror tsar Byxlös satsar på en korridor ner till Krimhalvön. Han lär ha bränsle till tanksen så det räcker och blir över. Jag inväntar ytterligare nedgång på börsen.

USA släpper PCE-deflatorn på fredag. Ska bli intressant. Experterna spår skyhöga siffror. Får se när jag vågar handla mer.
Citera
2022-02-23, 19:39
Medlem
MrLevaLivets avatar
Satan vad björnarna printar, rena pengamaskinen.
Citera
2022-02-23, 19:45
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Satan vad björnarna printar, rena pengamaskinen.
Hähä, bear gang! Jag hugger mina beskärda delar kött.
Citera
2022-02-24, 03:19
Medlem
carle2s avatar
Efter dagens lånesiffror ovan på råvarorna, räntebanan och hårda förluster i aktier och bitcoin så kommer recessionen närmare.

Dags att släppa den kortsiktiga trading och skydda sig mot Q3 rapporter med lite bra entrys på sådant som inte tål en minskad mängd pengar i gemene mans plånbok.
Lvhm, Nimbus, matleverans, kryssningar.

Blir det värre så är byggföretag väldigt utsatta för hög ränta och investerare som har röda siffror som stoppar projekt.

Dock är det väldigt nertyckt för tillfället av Ryssland så får vänta in tills det löser sig med att parkera sig i positioner som man tänkt ha längre stund än någon dag.
Citera
2022-02-24, 05:14
Medlem
Nu smäller det ordentligt i Ukraina, kommer bli en ordentlig smäll för börsen också. Tror detta är triggern för kraschen många pratat om så länge, förhoppningsvis har dom som inte har råd förlora massa pengar redan sålt av.
Citera
2022-02-24, 07:58
Medlem
.ANDERSs avatar
Vad köper ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in