2022-02-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda70
Det finns en anmälan och den kommer i från en tredje part…det kan vara någon som har oro anmält…
Han är inte dömd… det betyder inte att han har dräpt någon !! Einstein 🤣
Som hon inte medverkat i åsna. Du måste ju vara efterbliven och små störd säkert misshandlar du din fru och barn och sitter i vårdnadstvist eller slagit dina barn så som du går igenom på att försvara en kvinnomisshandlare. Du har ju IQ som en näbbmus
Citera
2022-02-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda70
Du har fel!
Det finns inget som tyder på misshandel..
man går inte på middagar, köper villa, Saab och hund skaffar barn om man är misshandlad utan att det syns! dessutom så får man inte jobba som brandman om man har misshandlat någon!

Jag tror tyvärr att vem som helst kan bli misshandlad oavsett god ekonomi och gemensam familj. Det har vi sett oändliga mängder exempel på. Även brandmän misshandlar. Även rika män misshandlar.
Citera
2022-02-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflake85
Jag tror tyvärr att vem som helst kan bli misshandlad oavsett god ekonomi och gemensam familj. Det har vi sett oändliga mängder exempel på. Även brandmän misshandlar. Även rika män misshandlar.

Exakt!!!! Dem håller uppe en fasad bara. Inför andra visar dem att dem är fantastiska Och hemma misshandlar dem sina kvinnor fysiskt o psykisk. Sanningen kommer komma
Fram så småningom. En sak är säker… Erik ligger bakom hennes försvinnande!!!! Hon ville lämna honom, han hade ingenting därför gjorde han det här mot henne
Citera
2022-02-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Mannen har tidigare anmälts för våld mot Sommaye, för två år sedan men hon ville inte medverka i polisutredningen som därför lades ner. Det var inte hon själv som anmälde utan en tredje part.

Misshandel behöver inte alltid innebära att den lämnar blåmärken. Det finns även psykisk misshandel som inte syns som är precis lika illa. Våld i nära relationer är en allmängiltig term som omfattar allt våld i nära relationer. Med misshandel avses både fysisk och psykisk misshandel. Misshandeln kan även ta sig uttryck i materiellt våld och ekonomiskt våld.

Eftersom anmälan lades ner så fanns det inget som kunde hindra honom att fortsätta jobba som brandman. Han blev ju aldrig dömd.

Ingen rök utan eld, gäller även brandmän
Citera
2022-02-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Vad jag kan utläsa fick de endast tillbaka handpenningen de erlagt... på vilket sätt gynnade detta deras ekonomi menar du? Som jag ser det har de legat ute med 1,1miljoner under flera månader som de sedan fått tillbaka utan vinst på pengarna.

Jag vet inte om det är av intresse, men det var tydligen hennes bror som hjälpte dem att vinna tvisten, om detta skrev han sedan en uppsats. Han är jurist och åtalad i brottmål, för vad har jag ingen aning om, men det verkar helt klart ha varit lite rörigt kring paret.

Noterbart att hon bara har 4 vänner på FB och att de inte vill visa någon koppling till varandra där. Var Erik så svartsjuk att frun inte ens fick ha vänner på FB?
Citera
2022-02-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavu666
Kvinnomisshandlare och mördare inte omtyckta inne eller ute. Erik kommer bli munknullad oavsett vilket. Erik har allt att vinna på att hon kommer fram annars tror jag att det är kört för honom. Hennes bröder kommer slita sönder honom, de som vet de vet. Så good luck din kuksugare få se om du eller din närhet är så tuff när man går på riktiga män
En tredje part gjorde anmälan om misshandel mot S för två år sen men S nekade att anmäla E. Visste hennes bröder inte om misshandeln? Varför misshandlade E henne?

Kollade E:s facebook från 2015 och då hade han inga MENA-personer i sin kompiskrets. Hur kom han i kontakt med S? Via jobbet? Hur stod det till mellan dem senaste året? Hade de ekonomiska bekymmer? Otrohet?
Citera
2022-02-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
En tredje part gjorde anmälan om misshandel mot S för två år sen men S nekade att anmäla E. Visste hennes bröder inte om misshandeln? Varför misshandlade E henne?

Kollade E:s facebook från 2015 och då hade han inga MENA-personer i sin kompiskrets. Hur kom han i kontakt med S? Via jobbet? Hur stod det till mellan dem senaste året? Hade de ekonomiska bekymmer? Otrohet?

Tror inte att hennes bröder visste nåt om anmälan annars hade det slutat illa för E med tanke på vilka de är.
De måste ha träffats antingen på jobbet eller ute plus skulle jag inte tro att de hade ekonomiska bekymmer med tanke på vart de bodde och jobbade med med man vet aldrig vad som har hänt genom åren
Citera
2022-02-23, 23:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag vet inte om det är av intresse, men det var tydligen hennes bror som hjälpte dem att vinna tvisten, om detta skrev han sedan en uppsats. Han är jurist och åtalad i brottmål, för vad har jag ingen aning om, men det verkar helt klart ha varit lite rörigt kring paret.

Noterbart att hon bara har 4 vänner på FB och att de inte vill visa någon koppling till varandra där. Var Erik så svartsjuk att frun inte ens fick ha vänner på FB?
Noterade också att dom nyligen har lagt till varandra som vänner. Vad nyligen exakt betyder vet jag inte, men enligt Facebook betyder det några veckor tillbaka. Vad är tanken bakom det när dom haft en relation under flera år.

Dom har också olika synsätt på sin relation. Under hennes Familj och relationer står det Gifte sig 2021 och under hans står det I ett förhållande.
Citera
2022-02-23, 23:56
Medlem
Citat:
Noterade också att dom nyligen har lagt till varandra som vänner. Vad nyligen exakt betyder vet jag inte, men enligt Facebook betyder det några veckor tillbaka. Vad är tanken bakom det när dom haft en relation under flera år.

Dom har också olika synsätt på sin relation. Under hennes Familj och relationer står det Gifte sig 2021 och under hans står det I ett förhållande.
Killar är väl inte så noga med relationsstatus på facebook. Sen har väl inte alla sin partner på vänlistan. Jag ser inte något alls konstigt med det.
Citera
2022-02-23, 23:56
Medlem
Citat:

Många saker som inte står rätt till faktiskt
Citera
2022-02-24, 00:11
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamran
Tror inte att hennes bröder visste nåt om anmälan annars hade det slutat illa för E med tanke på vilka de är.
De måste ha träffats antingen på jobbet eller ute plus skulle jag inte tro att de hade ekonomiska bekymmer med tanke på vart de bodde och jobbade med med man vet aldrig vad som har hänt genom åren
Det kanske var därför hon ville lägga ner anmälan så att E*ik inte skulle träffa på hennes bröder och råka illa ut. Hon skyddade honom.

Att göra en anmälan om våld i någon annans relation, som vän eller anhörig, är det så klokt egentligen, även om tanken är god.

Visste hon om att en anmälan var på gång men sagt nej men den gjordes ändå eller visste hon inte om det? Om han var våldsam mot henne och deras relation var dålig innan så blev den ju inte bättre av det.
Citera
2022-02-24, 00:25
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Killar är väl inte så noga med relationsstatus på facebook. Sen har väl inte alla sin partner på vänlistan. Jag ser inte något alls konstigt med det.
Så är det säkert för många killar men ändå, att gifta sig är ju en stor sak i livet. Han kanske inte brydde sig om att ändra, det var väl inte viktigt för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in