2022-02-23, 01:17
Medlem
Shaka shaka, du önskar att du tiden kunde backa!!
Gäller att följa dansk lag om du inte vill få bilen i beslag!!
Bättre att du kör en kamel, så slipper det att bli så här jävla fel!!
Snart i din röv penis gör entre, för du måste dagligen stå på knä och be!!
Lycka till i livet din värdelösa skit, hoppas du aldrig någonsin kommer hit!!

Ja, jag är bara sååå glad av att läsa detta därav min lilla trudelutt
Citera
2022-02-23, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxportion
Shaka shaka, du önskar att du tiden kunde backa!!
Gäller att följa dansk lag om du inte vill få bilen i beslag!!
Bättre att du kör en kamel, så slipper det att bli så här jävla fel!!
Snart i din röv penis gör entre, för du måste dagligen stå på knä och be!!
Lycka till i livet din värdelösa skit, hoppas du aldrig någonsin kommer hit!!

Ja, jag är bara sååå glad av att läsa detta därav min lilla trudelutt

Ja, jag är också avundsjuk på människor med pengar som har råd att köpa lyxbilar.
Citera
2022-02-23, 02:08
Medlem
Fartdårar ska straffas, men det här är ju stöld.
Staten ska inte ha rätten att ta dina egendomar så länge du betalar för dig.

Ta bilen ifrån honom om det är köpt med knarkpengar. Det behöver dock inte vara så. Jag tror inte att hans bilverkstad är så framgångsrik, däremot är det vanligt att invandrare kommer ifrån svinrika familjer i hemlandet.
Citera
2022-02-23, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans-Scheike
Ja, jag är också avundsjuk på människor med pengar som har råd att köpa lyxbilar.

Avundsjuk på prylarna dom kan skaffa, ja absolut jag vill också ha dom! Men är du avundsjuk på sättet dom skaffar det?? Genom kriminalitet, ett skitliv att alltid se sig över axeln? Dom går alltid mot en ond bråd död.
Citera
2022-02-23, 07:13
Medlem
Styrkelyftares avatar
Straffet är på tok för hårt. Det står inte i proportion till brottet.

Indraget körkort och böter? Absolut. Bil i miljonklassen förverkad på grund av en fortkörning? Helt orimligt om du frågar mig.
Citera
2022-02-23, 07:46
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Ja, sympatin finns inte där som om det hade varit en etniskt norsk. En annan sak, varför skall Shaka slippa få sin bil förverkad p.g.a. värdet? Skulle jag få min bil förverkad hade det svidit minst lika mycket.

Så han fick inte sin bil förverkad då?

Ja, I Sverige kan det hända. Men bilen måste anses vara ett brottsverktyg.

Dvs, om du planerar att köra 300km/h så kan de ta bilen. Om du råkar köra för fort så går det inte.
Citera
2022-02-23, 08:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
32-åriga Shaka Ameen får sin Lamborghini Huracan Spider förverkad efter att kört 238 km/h på motorvägen vid Hirtshals i Danmark. Shaka Ameen hade varit och köpt bilen i Tyskland och var nu på väg till att ta färjan till Norge från Hirtshals. Förutom att polisen förverkar Lamborghinin så döms han även till 20 dagars fängelse och till ett sexårigt inreseförbud i Danmark då brottet klassas som grov vårdslöshet i trafik.

Shaka tycker det är ett allt för hårt straff att få sin dyra bil förverkad. Vad tycker ni?

Hade man förverkat bilen i Sverige? Det är lagtekniskt möjligt med dagens lag att förverka fordon som använts vid brott.

Shaka kørte alt for stærkt – nu mister han sin Lamborghini og skal i fængsel
https://www.tv2nord.dk/hjoerring/shaka-koerte-alt-for-staerkt-nu-mister-han-sin-lamborghini-og-skal-i-faengsel

Tycker jag är jättebra, mongolider som inte kan bete sig ska såklart inte få utsätta andra för fara i trafiken på det sättet. Att ta ifrån dom bilen är något som även lågbegåvade fattar. Case closed.
Citera
2022-02-23, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Straffet är på tok för hårt. Det står inte i proportion till brottet.

Indraget körkort och böter? Absolut. Bil i miljonklassen förverkad på grund av en fortkörning? Helt orimligt om du frågar mig.

Jag tycker det är bra, synd bara att han inte blev utvisad.
Citera
2022-02-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Skulle de tagit bilen om den bara kostat en halv miljon då? Eller hundra tusen? Var går gränsen?

Penningstraff på över 1 miljon för att köra 65 på 30-sträcka. Jag skulle inte få betala då jag inte kör för fort på 30-sträckor men det är inte ett samhälle jag vill leva i. Tycker du att 200 000 i böter för att köra 140 på motorväg är lagom? 25 år i fängelse för bilstöld?

Jag har inga som helst problem om fordonet förverkades pga att inga vita inkomster som kunde finansiera bilköpet kunde redovisas.
Citera
2022-02-23, 09:41
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
32-åriga Shaka Ameen får sin Lamborghini Huracan Spider förverkad efter att kört 238 km/h på motorvägen vid Hirtshals i Danmark. Shaka Ameen hade varit och köpt bilen i Tyskland och var nu på väg till att ta färjan till Norge från Hirtshals. Förutom att polisen förverkar Lamborghinin så döms han även till 20 dagars fängelse och till ett sexårigt inreseförbud i Danmark då brottet klassas som grov vårdslöshet i trafik.

Shaka tycker det är ett allt för hårt straff att få sin dyra bil förverkad. Vad tycker ni?

Hade man förverkat bilen i Sverige? Det är lagtekniskt möjligt med dagens lag att förverka fordon som använts vid brott.

Shaka kørte alt for stærkt – nu mister han sin Lamborghini og skal i fængsel
https://www.tv2nord.dk/hjoerring/shaka-koerte-alt-for-staerkt-nu-mister-han-sin-lamborghini-og-skal-i-faengsel

Nej samma sak hade inte skett i Sverige. Danmark har nyligen en speciell lagstiftning som heter "Vanvidskørsel" och där man får bilen förverkad om man kör dubbla hastigheten, sticker från polisen eller kör illegal streetrace,
Lagstiftningen är till för göra livet svårt för kriminella gäng och diverse klanfamiljer. Det kan dock drabba tredje part på följande sätt:

1. Streetrace förekommer med poolbilar/bildelningsbilar där ägaren (bilpoolsföretaget) blir av med bilen.
2. Lämnar du in din BMW M4 till verkstaden och de gasar på lite med den under testrundan så blir du av med din bil.
3. Diverse bildelningssajter som GoMore där du hyr ut din bil till andra gör att du kan bli av med din bil om den som hyr kör så att bilen förverkas.

Vet inte huruvida dessa tre exempel är reglerade i efterhand. En verkstad borde ju vara skyldig dig en ny bil, fast om din bil är värd mer än hela deras årsomsättning så kan du känna dig blåst.
Citera
2022-02-23, 09:46
Avstängd
Silltunnas avatar
Skrotar man bilen åt honom?
Citera
2022-02-23, 09:55
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

l[/url]
Han är 32 år och har lyckats köpa en så dyr bil?
Han fixar snart en ny.
Straffet står i relation till brottet på ett bra sätt.
Visst är det ett sant nöje att se de åka dit, de som dels tjänar svinaktigt med pengar, dels vill glänsa.
Kallas skadeglädje.
Han köper ju bilen för att trycka ner andra och genom sin framfart på vägarna visa att han har makt att göra lite som han vill.
Ta bilen och utsätt människan för en grundlig kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in