Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Ryssland har ju egentligen redan vunnit ett eventuellt krig men det fattar ju ingen härinne. Om de har Kina bakom sig så kan västvärlden inte göra annat än att ta fram chipspåsen. Eftersom Europa knappt producerar någonting längre så betyder det att vi är helt beroende av Kina. De kan därmed skicka hela Europa till stenåldern över en natt om de så vill.
Jag tror inte att Kina har gett sitt stöd gratis dock. Ryssen har säkert lovat ett och annat. Antagligen deras stöd när Kina väljer att gå in i Taiwan.
Håller med till viss del, Ryssland har som du säger redan vunnit Ukraina, ingen kommer att göra något, bortsett från sanktioner. Dem kommer gå in, plocka några delar och sen nöja sig i ett tag (ett par år iallafall). Under allt detta kommer vi inte att göra ett skit (nato, även sverige förstås).
Kina däremot tror jag inte kommer att lägga sig i, det stämmer att vi och hela världen är oerhört beroende av dem, men en fullskalig världskonflikt är dem inte redo för än tror jag. Möjligtvis om övertagningen om taiwan är väldigt nära, då skulle det kunna ske att de ställer sig bakom ryssen för en tjänst tillbaka. Men tvekar.. Men men, man vet aldrig! Vi får se, spännande är det iallafall