2022-02-22, 17:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Vad menar du? Oroar sig över vad, sina familjer? Nära och kära?

För andras HIV och AIDS? Ni tänker väl inte ha sex med vaccinerade?
Citera
2022-02-22, 17:51
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Jag är ovaccinerad men jag oroar mig väldigt mycket över personer jag älskar just nu Ja... personer jag har bönat och bett inte ska ta sprutorna från dag ett, men som tyvärr tyckte jag betedde mig konstigt men som har ändrat uppfattning 100% senaste tiden. Tragiskt
Du oroar dig över att de ska få HIV/AIDS av covid-vaccinen?
Citera
2022-02-22, 17:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Nej, kanske måste förtydliga att det var ett skämt. Det ser nämligen ut som att du har en blöja kring käften när du vandrar omkring med ditt MUNSKYDD (FFP" klassat osv osv).

Men tillbaka till min fundering; Du som till skillnad från resten av Sveriges befolkning är otroligt icke konform med fhms restriktioner, och istället valt att förlita och anpassar dig till din egna hysteriska psykosverkliget: Hur gör du nu? Använder du fortfarande FFP2-klassad munblöja? Använde du FFP2-klassad munblöja, för att inte bli smittad, även innan c19 pandemin?

I morgon ska jag till vården, kravet är att bära munskydd. När du kommer blir det blöja för att du inte ska snacka så mycket skit.
Inom ett par veckor ska jag till 2 andra vårdställen de har också krav på munskydd. Hur ska du bete dig i den situationen??? Som en trotsig tonåring eller tar du på masken. Du kaxar dig bara framför skärmen??
Citera
2022-02-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker nog mer att dessa typer av andningsskydd påminner om ett kaffefilter, än en blöja faktiskt, men du har ju genom otaliga inlägg visat att du sitter på en god portion fantasi. Innan pandemin bar jag inte munskydd/andningsskydd, men erfarenheterna har ju visat på riskerna med att bli smittad, så jag försöker minska mina risker. Jag har vaccinerat mig och planerar att göra det igen. I butiker (speciellt i sådana butiker där jag vet att det kan vara en del folk) brukar jag använda andningsskydd. Jag vet ju genom att läsa litteratur, samt följa med i samhällsdebatten att viruset kan vara jobbigt och långvarigt om man blir smittad. Jag vet också att många som nu blir smittade har varit smittade förut, så någon livslång immunitet tycks det absolut inte vara frågan. Vad gör du själv för att skydda dig själv och andra?
Jag har absolut inga planer på att bära munblöja i framtiden för att försöka skydda mig mot diverse virus (så länge mitt allmäntillstånd väldigt dåligt, och/eller jag inte blir svårt sjuk osv osv).

Jag har tagit två doser vaccin och kommer inte frivilligt ta fler doser för C19.

Men jag tycker det är lite sorgsamt att vissa liksom dig blivit så pass hjärntvättade av all coronahysteri de senaste åren så att ni nu planerar att bära FFFPx munskydd resten av livet för att ni är rädda för att bli smittade av virus. Men skulle dock inte tro du är ensam, antalet hypokondriker och personer som lider av bacillskräck har antagligen ökat kraftigt de senaste två åren.
Senast redigerad av jerka11 2022-02-22 kl. 18:41.
Citera
2022-02-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
I morgon ska jag till vården, kravet är att bära munskydd. När du kommer blir det blöja för att du inte ska snacka så mycket skit.
Inom ett par veckor ska jag till 2 andra vårdställen de har också krav på munskydd. Hur ska du bete dig i den situationen??? Som en trotsig tonåring eller tar du på masken. Du kaxar dig bara framför skärmen??
Är det tvång så är det tvång. Då får man såklart dra på sig munblöjan. Det fattar du väl?
Citera
2022-02-22, 18:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/om-manga-inte-vaccinerar-sig-riskerar-vi-en-ny-vag-/

Var väl en jäkla massa vaccinerade nu i vintras? Men ändå fick vi en supervåg. Han säger också att vaccinet har minskat smittspridningen.

Alla har ju snart haft covid, vaccinerade och ovaccinerade. Hur menar han att vaccinet stoppade smittspridningen?

Är ju fortfarande oklart om vaccinen faktiskt ökar smittspridning då enl danska siffror vaccinerade har större chans bli smittade efter 90 dagar. De flesta "tror" dock att skyddet bara går ner till noll efter 90 dagar.

Om man tittar historiskt så har Tegnells scenarier alltid slagit fel så slutsatsen borde vara att det definitivt inte kommer nån ny variant i Mars som sprids effektivt samt är farlig.
Citera
2022-02-22, 18:12
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Är det tvång så är det tvång. Då får man såklart dra på sig munblöjan. Det fattar du väl?
Nä det är bara att vägra och hänvisa till att det inte finns några som helst belägg för att munskydd fungerar. Alla vet att det bara är en symbolhandling vid det här laget. Vad ska dom göra? Neka en skattebetalare vård? Ringa väktare/polis?
Citera
2022-02-22, 18:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
För andras HIV och AIDS? Ni tänker väl inte ha sex med vaccinerade?

Du har alltså inga problem med att människor i din närhet får AIDS, så länge du inte planerar att ha sex med dem?
Citera
2022-02-22, 18:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Vi som tar hand om vår egen kropp och hälsa behöver inte besöka vården.
Citera
2022-02-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ska du belasta vården? Du väl att det är det värsta man göra.
Citera
2022-02-22, 20:03
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant diskussion att lyssna på....

https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=WvJn5D0zknM&feature=youtu.be

Beskrivning
Robert Malone and EcoHealth Whistleblower Andrew Huff Discuss Wuhan Lab Leak Theory
277
Gilla-markeringar
1 637
Visningar
22 feb.
2022