2022-02-22, 17:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det här viruset beter sig inte riktigt som andra virus. Likaså att sjukdomen kommer och går i vågar under sjukdomsperioden, samt att det ofta blir långdragna historier gör sjukdomen märklig. Långvarig hosta och blodproppar hör också till symtombilden.

Ja den är lurig, däremot vet jag inte om blodproppar är ett vanligt symtom nu med omikron, hosta däremot har jag hört av 3 i min närhet som precis varit sjuka.
Citera
2022-02-22, 17:11
Medlem
Detta bluffvaccin som är genteknik innehåller HIV/AIDS kommer nya rapporter om det hela tiden nu. Tråkigt
Citera
2022-02-22, 17:15
Medlem
Citat:
Anders Tegnell: Riskerar ny våg om inte många vaccinerar sig

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/om-manga-inte-vaccinerar-sig-riskerar-vi-en-ny-vag-/

Var väl en jäkla massa vaccinerade nu i vintras? Men ändå fick vi en supervåg. Han säger också att vaccinet har minskat smittspridningen.

Alla har ju snart haft covid, vaccinerade och ovaccinerade. Hur menar han att vaccinet stoppade smittspridningen?
Citera
2022-02-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/om-manga-inte-vaccinerar-sig-riskerar-vi-en-ny-vag-/

Var väl en jäkla massa vaccinerade nu i vintras? Men ändå fick vi en supervåg. Han säger också att vaccinet har minskat smittspridningen.

Alla har ju snart haft covid, vaccinerade och ovaccinerade. Hur menar han att vaccinet stoppade smittspridningen?

Dags att sluta med uppenbara lögner nu om dom vill ha något förtroende kvar öht.
Hur tror dom folk kommer vilja vaccinera sig framöver när dom helt har förstört allt sitt förtroende?
Citera
2022-02-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dags att sluta med uppenbara lögner nu om dom vill ha något förtroende kvar öht.
Hur tror dom folk kommer vilja vaccinera sig framöver när dom helt har förstört allt sitt förtroende?

Skulle nog behöva byta ut några av "skådespelarna" till mer trovärdiga. Då kanske de kan få med sig några att massvaccinera sig igen.
Citera
2022-02-22, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du är efterbliven. Munskydd är extremt effektiva om de efterlevs, framförallt i kollektivtrafik och inomhus. Den här artikeln förklarar ganska utförligt läget:

https://english.elpais.com/society/2022-02-14/how-long-does-it-take-to-catch-coronavirus-depending-on-the-type-of-mask-youre-wearing.html

Med en storlek på maskorna som är 3ggr större än viruspartikeln så är det väldigt svårt att filtrera ”extremt effektivt”. De kanske gör någon skillnad men det är försumbart.
Citera
2022-02-22, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har man blivit smittad av Omikron BA.1 så kan man bli smittad igen av BA.2 har det visat sig i Danmark, ganska få fall dock och mest unga ovaccinerade.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE13758416/i-sjaeldne-tilfaelde-kan-man-blive-smittet-to-gange-med-omikron/

Kan ju vara en orsak till att vi ser dubbeltoppar i exempelvis UK mfl.

”Fuldt vaccinerede” bör betyda 2 sprutor men ingen booster. Boostern har effekt i max 10 veckor.
Citera
2022-02-22, 17:43
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Detta bluffvaccin som är genteknik innehåller HIV/AIDS kommer nya rapporter om det hela tiden nu. Tråkigt
Vad tror du anledningen är att bara ickevaccinerade oroar sig?
Citera
2022-02-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Vad tror du anledningen är att bara ickevaccinerade oroar sig?

Vad menar du? Oroar sig över vad, sina familjer? Nära och kära?
Citera
2022-02-22, 17:45
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Vad menar du? Oroar sig över vad, sina familjer? Nära och kära?
Rimligen över det du skrev?...
Citera
2022-02-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du är efterbliven. Munskydd är extremt effektiva om de efterlevs, framförallt i kollektivtrafik och inomhus. Den här artikeln förklarar ganska utförligt läget:

https://english.elpais.com/society/2022-02-14/how-long-does-it-take-to-catch-coronavirus-depending-on-the-type-of-mask-youre-wearing.html
Nu är det nog du som är lite efterbliven... jag kommenterade inte munskyddens effektivitet mot diverse virus... Läs lite bättre nästa gång ditt mongo.
(Men jag vet att det finns artiklar som talar både för och emot mot munskydd. För egen del har jag varken använd munskydd innan, under eller efter covid. Helt enkelt för att jag inte så pass rädd för att bli smittad av virus. Förkylningar är en del av livet och inte något större bekymmer för egen del.)
Senast redigerad av jerka11 2022-02-22 kl. 17:50.
Citera
2022-02-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Rimligen över det du skrev?...

Jag är ovaccinerad men jag oroar mig väldigt mycket över personer jag älskar just nu Ja... personer jag har bönat och bett inte ska ta sprutorna från dag ett, men som tyvärr tyckte jag betedde mig konstigt men som har ändrat uppfattning 100% senaste tiden. Tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in