2022-02-22, 08:10
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
https://mobile.twitter.com/AnelAvdic/status/1496016247825256449?t=1T7Q-r_kpXh5S1xcYfdbMg&s=19

Williot out. Stödrösta försäljningen för oss, vad det nu betyder. Läste i rysk media att han stannar hos oss våren ut, vore ju bra men kanske inte så troligt. Moskva är en magisk stad, lycka till Williot.
Ja, vad betyder det egentligen?

Tråkigt såklart, men han går absolut att ersätta. Förhoppningsvis börjar det spenderas lite pengar snart.
2022-02-22, 08:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Värt å komma ihåg angående Guidetti är att hans tidigare landslagskollega Berg är eller iaf va en betydligt bättre spelare till en betydligt mindre kostnad.

Guidetti kommer va svindyr vilket gjort mig mer å mer skeptisk på senare tid. Med dom pengarna vi antagligen kommer lägga är det upp till bevis.
Tror tyvärr du inte har något att oroa dig för. Kan förövrigt nämna att Allsvenskans viktigaste twittrare, Tomwhye1, går i god för honom som person. Tydligen riktigt hyvens utanför planen. Kille som tar sig tid för och ställer upp för folk.

Sanna G har däremot tappat trovärdighet i mina ögon.
Senast redigerad av cokehyena 2022-02-22 kl. 08:42.
2022-02-22, 09:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Synd att Pontus lämnar Blåvitt. Då finns risken att de får in en kompetent sportchef istället.
2022-02-22, 10:57
Medlem
Citat:
https://mobile.twitter.com/AnelAvdic/status/1496016247825256449?t=1T7Q-r_kpXh5S1xcYfdbMg&s=19

Williot out. Stödrösta försäljningen för oss, vad det nu betyder. Läste i rysk media att han stannar hos oss våren ut, vore ju bra men kanske inte så troligt. Moskva är en magisk stad, lycka till Williot.

Stödrösta? hehe

Mycket pengar på banken nu.

Ni borde nog ha försökt behålla Amoo, jag tror han hade bidragit mest sportsligt av dom ni sålt, kan bli svårt att ersätta på ett adekvat sätt.

Guidetti borde vara en bra värvning, jag gissar på att han skulle överträffa mångas förväntningar(som verkar vara låga) om han flyttar till Gnaget nu vår, men helt outstanding tror jag inte han kommer att vara. Offensiva förstärkningar tycker jag att Gnaget behöver i vilket fall som helst.

Lite förvånande att intresset för Zeljkovic inte verkar vara större, eller är det ÖIS prislapp som avskräcker?
2022-02-22, 11:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Synd att Pontus lämnar Blåvitt. Då finns risken att de får in en kompetent sportchef istället.

Jag är inte säker på att Farnerud var super men jag är inte heller särskilt sugen på att se firma Mild-Stahre härja fritt med sin förlegade syn på fotboll.
2022-02-22, 12:06
Medlem
Vad är rekordet för en svensk klubb med transferinkomster under ett enda fönster?

Om vi säljer Williot nu vilket det verkar som har vi dragit in 120-130 miljoner i rena övergångssummor, och då är klausuler inte inräknat som kommer dra in ett bra antal miljoner till framöver. Tänker att detta fönster måste vara topp-3 iaf?

Tänker iallafall på heifarna som snackade om att JJ skulle sänka Bajen i konkurs. Haha.
2022-02-22, 13:13
Medlem
Taizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå Putins invasion, och många transferfönster är stängda.

Svenska spelare som spelar för ryska klubbar:

Jordan Larsson
Viktor Claesson
Pontus Almqvist
Armin Gigovic
Filip Dagerstål
Besard Sabovic

Glöm inte Axel Björnström (Arsenal Tula)
2022-02-22, 13:31
Medlem
väldigt stark transfer för bajen. samtidigt så har man tappat mkt stabila spelare nu. kan man ersätta är frågan.
2022-02-22, 13:56
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Japp! Han har en imponerande karriär där han öst in mål.. Senast han gjorde mål var alltså förra säsongen då han mäktade med imponerande 1 mål. Och året innan i 2Bundesliga öste han in 3 mål…
3 mål på 14 matcher i ett övrehalvan lag i zweite. Nils Fröling har gjort 2 mål på 3 matcher i ett bottenlag i zweite. Bara så vi vet att Guidetti inte nödvändigtvis har den form han hade för 10 år sedan.
2022-02-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Guidetti borde vara en bra värvning, jag gissar på att han skulle överträffa mångas förväntningar(som verkar vara låga) om han flyttar till Gnaget nu vår, men helt outstanding tror jag inte han kommer att vara. Offensiva förstärkningar tycker jag att Gnaget behöver i vilket fall som helst.
Har inte en aning om hur han är, men för aiks del är det nog bra att han kommer nu och inte i sommar. Han har säkert tränat bra men behöver säkert några matcher innan han når sin nivå. Nu slipper de ta den perioden i samband med kvalet till Europa.
2022-02-22, 14:11
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
3 mål på 14 matcher i ett övrehalvan lag i zweite. Nils Fröling har gjort 2 mål på 3 matcher i ett bottenlag i zweite. Bara så vi vet att Guidetti inte nödvändigtvis har den form han hade för 10 år sedan.
Klokt val av Fröling, sagt det förut och säger det igen zweite är ett jäkligt bra första steg ut i Europa. Vi har haft ett par svenskar genom åren i Rostock.
2022-02-22, 14:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Klokt val av Fröling, sagt det förut och säger det igen zweite är ett jäkligt bra första steg ut i Europa. Vi har haft ett par svenskar genom åren i Rostock.
Bra jävla drag på läktarna också. Hur står sig lönerna? Vad kan en spelare som Fröling tjäna, har du koll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in