2022-02-22, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden fikk jo en kryptert epost allerede i slutten av januar 2019, hvis jeg ikke husker helt feil.

Deler av den lød slik, i følge boka:
“«DU HAR PRØVET FUCK OSS FRO STARTET. DU VILL HA BEVISEN HENNE LEVE? OK. VI VILL HA BEVISEN DU BARE IKKE PRØVE FUCK OSS SOM DU FUCK OSS FØR»”
Min tanke er at denne epostkontoen kan ha vært etablert i forkant. TH ville tvinge
"motparten" over på epost, slik at det kunne kommuniseres mer forståelig. Kanskje
var tanken at politiet skulle bistå i dette. Og kanskje var tanken at "motparten" skulle
bli vrang, og som konsekvens kanskje velge å drepe AE og bryte kontakten.
Muligens med tanke på at politiet skulle bli medansvarlig i kontaktsbruddet.

En av flere muligheter, slik jeg ser det.

Tror du er inne på noe der. En gigantisk plan som det må ha tatt lang tid å utvikle. Vi vet vel bare om et fåtall som er i stand til å tenke så stort, deltaljert og omfattende, gjør vi ikke?
Citera
2022-02-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dersom TH hadde kontaktet private « sikkerhetskonsulenter» eller de som etter sigende skal ha tatt en del shady jobber for ham, hadde jo ikke kidnappingsplottet blitt troverdig. Da kunne han ikke skylde på politiet for at hun ble drept grunnet manglende innbetaling, det var politiets skyld at hun ble drept osv. Planen var nemlig å kontakte politiet så fort som mulig, for så å legge skylden på dem. Hadde han kontaktet private for å få konsulenthjelp til å forstå kryptooppsettet mv, hadde ikke planen fungert.
Dette er nokså opplagt. Politiet var satt opp som syndebukk og samtidig medvirke til at saken ble lagt død. Th ville da lettere komme unna etterforskning. Slik ble det ikke og th er under lupen. Forstår hvorfor politiet ikke vil slippe/henlegge saken.
Citera
2022-02-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Har mannen bak meldt seg og/eller sjekket ut av saken?
Mannen bak var en liten tøffing og kan ikke se noe sted at identiteten er kjent. Det er to til tre bilobservasjoner i sv som sannsynligvis har med drapet å gjøre. 7.56, 8.56 og 9.00. Den siste var nok ths bil på vei til futurum
Citera
2022-02-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det står i boken Lørenskog- mysteriet.

Tidspunkt?
Citera
2022-02-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Tidspunkt?

10.38 - 11.12
Citera
2022-02-22, 13:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Godt tenkt.

Denne mailen skulle se ut som et svar på Holdens TV-sendte engelske appell til Motparten på pressekonferansen 9. januar 2019. Som gikk verden rundt.

Men traff dårlig da. Til svar kom en tor-mail med færre engelske gloser enn trusselbrevet. GM fremsto plutselig som mer norsk. Brutale utenlandske kriminelle forsvant litt i det blå. GM måtte ha lokal tilknytning, iflg TH.

Men det skurrer og skurrer og treffer ikke helt. Kanskje fordi mailene er klargjorte på forhånd.

Jeg tenker at THs plan kan ha vært at "motparten" skulle være først til å sende BTC-meldinger.
At det skulle gå litt tid for "de" tok kontakt. Men så ødela politiet denne muligheten ved å sende
melding før "motparten" rakk å komme i gang.

Les tidligere innlegg av bl.a. goingsomewhere, som påpeker hvordan "motparten" sendte sin
første melding direkte fra adressen som var blitt brukt som mottak for totalbeløpet som ble
vekslet fra Dash til BTC via Huobi 10.7.2018. Goingsomewhere påpekte at dette sannsynligvis
var et feilgrep, og kunne tyde på at en "uerfaren" person sendte den første meldingen, men at
det etter dette var en "mer erfaren" person som sendte de videre meldingene fra en annen adresse.

Jeg mener dette adressebyttet like gjerne kan tyde på at det var en "uerfaren" person som
betjente kryptorigget hele veien, og som kanskje var avhengig av instruksjoner for å gjøre det riktig.
Denne personen hadde da kanskje ment å sende den første meldingen på eget initiativ, og ikke
som svar på politiets første "tabbemelding". Men da politimeldingen kom, uventet, måtte h*n
svare, det ble kanskje hastverk fordi det ikke var etter planen. Så da rakk h*n ikke å bytte
adresse før neste gang.

Så kan man jo spørre seg hvorfor denne nye adressen ikke var blitt opprettet eller tatt i bruk
allerede før forsvinningen. En mulighet kan være at den som lagde rigget, ikke visste hva det
skulle brukes til, og ikke visste at det var noen risiko å bruke originaladressen. Evt. at vedkommende
har gitt instruksjoner om adressebyttet til GM - "husk å bytte adresse før du gjør transaksjoner".
Eller noe slikt.

Epostene som siden ble sendt til Holden, tror jeg ikke var skrevet i forkant. Men jeg tror det er
samme person som skrev brevet. Men som ikke hadde like mye tid til å tenke igjennom skrivemåter
som da vedkommende forfattet trusselbrevet. Nå måtte det skje raskt, fordi h*n ikke hadde særlig
mye tid på å få skrevet og sendt epostene. Tidsvinduet var sannsynligvis innskrenket, kanskje
det ble benyttet et offentlig tilgjengelig nettverk, og at vedkommende ikke måtte bli værende
lenge nok i området til å bli lagt merke til. Det kan ha blitt gjort fra en bil f.eks. Det viktigste
var kanskje å beholde sjargongen fra brevet noenlunde, og å ha en aggressiv, truende tone.
Citera
2022-02-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
10.38 - 11.12

Takk, dette hadde jeg glemt. Da er ikke Hettemannen TH så langt jeg kan se.
Citera
2022-02-22, 13:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden fikk jo en kryptert epost allerede i slutten av januar 2019, hvis jeg ikke husker helt feil.

Deler av den lød slik, i følge boka:
“«DU HAR PRØVET FUCK OSS FRO STARTET. DU VILL HA BEVISEN HENNE LEVE? OK. VI VILL HA BEVISEN DU BARE IKKE PRØVE FUCK OSS SOM DU FUCK OSS FØR»”
Min tanke er at denne epostkontoen kan ha vært etablert i forkant. TH ville tvinge
"motparten" over på epost, slik at det kunne kommuniseres mer forståelig. Kanskje
var tanken at politiet skulle bistå i dette. Og kanskje var tanken at "motparten" skulle
bli vrang, og som konsekvens kanskje velge å drepe AE og bryte kontakten.
Muligens med tanke på at politiet skulle bli medansvarlig i kontaktsbruddet.

En av flere muligheter, slik jeg ser det.
Men teorien har noen logiske brister.

Hvis planen var å legge skylden på politiet hvordan kunne TH forutse hvilken melding politiet skulle sende til motparten? Politiet kunne ha bestemt ikke å svare, eller gi et annet svar. Da ville vel TH's plan gått i vasken?

Klagebrev fra HHB2:
Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? Hva skjer nå? Hvorfor har politiet gjort? VI får da forklaringen at*politiet har gjort dette ved en «feil», noe de beklager sterkt!»

Teorien går også ut på at TH hadde kontroll på en hemmelig enhet eller kontakt med en medhjelper som ikke ble oppdaget selv når TH var under hemmelig overvåking.

-----

Teori med motpart som ikke har vært under hemmelig overvåking:
Etter at saken brøt ut i media blir det sendt kryptert e-post den 27 januar 2019. Motparten skjønte at TH hadde kontaktet politiet. Derfor mener de at han har "fucket" dem. Fordi det står videre i den krypterte e-posten:
"vi tro sjans stor for att du har sammen grunnen som politi".

Etter dette blir det stille frem til kryptert e-post blir sendt 8 juli 2019, fordi GM viste hvordan åstedet så ut og ventet på at politiet skulle mistenke TH for drap. (I denne perioden burde medhjelper i din teori vært mer aktiv)

Planen til GM var at det aldri skulle sendes livsbevis fordi GM spilte et spill. Det skulle ikke kommuniseres som "vanlige kidnappere" nettopp fordi GM håpet TH skulle bli mistenkt for drap. Det er ikke vanlig å utbetalte løsepenger i kidnappings-saker, men her klarte GM å få det til fordi hypotesen ble endret fra kidnapping til drap. Det var derfor det 12 dager senere, den 8 juli 2019 ble sendt kryptert e-post med krav om en lavere sum løsepenger.

En Krypto-GM som ikke har vært under hemmelig overvåking kan være grunnen til at politiet må løse krypto-sporet.

Tiden vil vise.
Senast redigerad av Legokatt 2022-02-22 kl. 13:34.
Citera
2022-02-22, 13:31
Medlem
Legokatts avatar
Teori om Hettemannen og bil på Ås.

-Siste bevegelse av AEH's telefon kl 10.06.

- Hettemannen som det ser ut som benytter maske ble observert gående mot S4 kl 10.20 og tilbake kl 10.40.

- Bil på Ås med to maskerte personer ble observert av vitne kl 12.30.

- En rute fra Sloraveien til Ås:
Sloraveien 4 - Lillestrøm - Nedre Rællingsveg/Fv120 - Ytre Enebakk - Ski - Ås.

Denne ruten tar ca 1 time og 20 minutter. Det vil si at bilen kunne ha startet fra Lørenskog ca kl 11.10.

Tro om det kan være en sammenheng?
Citera
2022-02-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Teori om Hettemannen og bil på Ås.

-Siste bevegelse av AEH's telefon kl 10.06.

- Hettemannen som det ser ut som benytter maske ble observert gående mot S4 kl 10.20 og tilbake kl 10.40.

- Bil på Ås med to maskerte personer ble observert av vitne kl 12.30.

- En rute fra Sloraveien til Ås:
Sloraveien 4 - Lillestrøm - Nedre Rællingsveg/Fv120 - Ytre Enebakk - Ski - Ås.

Denne ruten tar ca 1 time og 20 minutter. Det vil si at bilen kunne ha startet fra Lørenskog ca kl 11.10.

Tro om det kan være en sammenheng?

Det er altså så mange detaljer å ta hensyn til her at de skyldige har i hvertfall gjort en ganske så god jobb.
Uansett Jeg tror at GM'ene kun har vært inne i huset i noen få minutter. Har ikke rørt mobilen hennes (altså, alle bevegelser som er synlige på mobilen er hennes egne gjøremål), for da tror jeg den hadde ligget sammen med ringer, brev m.m.

Kanskje overrasket henne umiddelbart etter en kort luftetur med Tassen rett innenfor døren. Fått henne ut av bevissthet inne på badet, dratt av henne fillene, på med eget tøy, slept henne ut og inn i en bil.
Den brå bevegelsen kan være under en del av siste rydding etter badekarshistorien til TEH.
Bakhonet kan liksågodt være Tassen som har dratt med seg fra skogsområdet foran og delvis på siden av huset. For så å slippe det foran døren. Rasen Whippet er veldig lekne og selv om det ikke er en apporthund så liker den å ha leker i munnen.

Hettemannen kan fort være annonsert ut av saken mens andre har vært under hemmelig etterforskning. For å se etter en reaksjon. Hvorfor har ingen medier intervjuet mannen i ettertid, om ikke annet under anonymitet? Slikt er levebrødet til de store mediene som VG, Dagbladet, Aftenposten, Nettavisen m.fl. fordi personen ikke finnes kanskje?

Som den te-silen som politietaten er hadde det navnet blitt lekket ganske fort.
Citera
2022-02-22, 15:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Som den te-silen som politietaten er hadde det navnet blitt lekket ganske fort.

Kan tenkes at de har hatt en større oppvask for å tette hullene etter at boka kom ut.
Det har jo ikke kommet noe særlig nytt etter det. Golf, Operasjon "Frank" og den hemmelige
overvåkningen av TH er "gammelt nytt", og sannsynligvis kontrollerte slipp direkte fra politiet.
Citera
2022-02-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Takk, dette hadde jeg glemt. Da er ikke Hettemannen TH så langt jeg kan se.

Så skal samtalen 10.38 - 11.12 med MN ihvertfald være med en anden end TH, og MN skal så også være med på plottet. Men alt er jo også muligt i denne sag 😊
Senast redigerad av rlk73 2022-02-22 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in