2022-02-22, 09:09
Medlem
remixutoheavens avatar
Imorgon är det exakt åtta år sen de gröna gubbarna dök upp på Krim-halvön. Frågan är om Putin intensifierar sin ockupation ännu mer och invaderar ytterligare delar av östra Ukraina?

Käre gamle Vlad gillar symbolik.
Citera
2022-02-22, 09:15
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-P
Början på 3e världskriget!

Hur då? Ryssarna har inte ens Kina i ryggen när det gäller pågående ockupation
Citera
2022-02-22, 09:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ho ho,
det är oerhört genomskinligt hur du försöker flytta samtalet. Utgångspunkten är att de boende i Donetsk och Luhansk är ukrainska medborgare som bor i Ukraina. Putin har inget med det att göra.
Så deras oro är bara hjärnspöken då. Man inbillar sig det lågintensiva kriget som pågått sedan 2014?
Citera
2022-02-22, 09:18
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Så arg du alltid är lilla putte... Se glaset som halvfullt istället din lilla liberal.

#viharfåtttvånyaländerieuropaochnuärallakåmpisaroc hfirarmedcava.
Haha ja, precis.
I den andan tycker jag det är dags att stycka upp Ryssland så vi kan få mer gemenskap. De västra delarna av Ryssland som ligger i Europa borde kunna fördelas på tio nya länder.

Ska Ingermanland vara ett helt eget land?
Hur tycker du att vi ska befria Ryssland och skapa mer gemenskap?

Mvh
Citera
2022-02-22, 09:18
Medlem
Varför är det tyst från svensk sida? Varför kallar man inte upp ambassadören och protesterar. Samt man kunde se till att leveranserna av snabbmat till ambassaden åtminstone stryps.

Skall man bara tiga och samtycka, vad säger ni här experter?
Citera
2022-02-22, 09:20
Medlem
kajus333s avatar
Jag tycker det verkar vara en vansinneshandling. Så vitt jag begriper så är Putin så gott som hängd redan.
Citera
2022-02-22, 09:21
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jag tycker det verkar vara en vansinneshandling. Så vitt jag begriper så är Putin så gott som hängd redan.

Därför går han All-in just nu.
Citera
2022-02-22, 09:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Yes. No way att ryska folket har nåt intresse av denna invasion.

Har ryska folket något att säga till om i detta? Hur får de sin röst hörd i så fall?
Citera
2022-02-22, 09:30
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Han kommer att genomföra kriget. Det har han viljat göra i 20 år. Ukraina tillhör inte NATO. Så USA och NATO kommer att skyffla in vapen i landet, men inte soldater. Det ser mörkt ut.
Citera
2022-02-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Exakt som alla västliga underrättelsetjänster sagt i 10 dagar.
Putin har startat den största konflikten i Europa sen 2a världskriget.

Frågan är om skulden helt och hållet kan läggas på Putin.

Hade jag varit honom hade jag gjort likadant. NATO kryper allt närmare.
Citera
2022-02-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det gick undan. En motreaktion från Ukraina nu ses som en krigsförklaring, känns lite olustigt faktiskt.

Kommer Ukraina vara passiva, tro? Medans Ryssland tar en liten tårtbit till
Citera
2022-02-22, 09:41
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Fanns det något som hindrade rysktalande ukrainare att flytta till det underbara och fantastiska Ryssland? Nä, det verkar vara inte ha funnits någon vilja att göra det.

Puttelito hade ju kunnat erbjuda ekonomiskt stöd för de rysktalande ukrainare han vurmar, åh så mycket, för.
Men nä. För att det aldrig nånsin handlat om någon/några människors väl och ve. Då hade väl diktatorn gjort något åt äkta ryssars situation.

Det verkar som att ukrainare (även om de kan prata ryska också) inte ville få sin levnadsstandard sänkt konstant.

Mvh

Håller med. Hur är stämningarna i Donetsk-Luhansk? Putin är en nervös och misstänksam typ som ser fiender överallt. Bäst att använda våld för att inte tappa även Donetsk-Luhansk. Och vad menas med att Ryssland anser dem självständiga? Lika självständiga som Belarus typ? Jag tror inte folket i Donetsk-Luhansk känner sig hotade av Ukraina. Men oklart hur stämningarna är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in