Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-21, 17:58
Medlem
backwardations avatar
Även om jag i grunden är hopplös bull gillar jag detta. Allmänt kaos, krigshot, energikris, blankarattacker, ryssbörsen -12%, inflation och vem vet vad. Det är nu möjligheterna dyker upp. More!
Citera
2022-02-21, 18:24
Medlem
När rysshotet har blåst över är det to the moon!
Citera
2022-02-21, 18:40
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
När rysshotet har blåst över är det to the moon!

Har du glömt inflationssituationen i USA? Vi väntar oss 5-7 räntehöjningar bara under 2022.

När rysshotet är över så blir det ett litet mini-lättnads-rally för att sen återgå till full fokus på USA:s katastrofala situation.
Citera
2022-02-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkagain
Har du glömt inflationssituationen i USA? Vi väntar oss 5-7 räntehöjningar bara under 2022.

När rysshotet är över så blir det ett litet mini-lättnads-rally för att sen återgå till full fokus på USA:s katastrofala situation.

Å andra sidan så har börsen haft sin sämsta start på ett nytt år på 100 år.

Girigheten (alltså att man vill vänta in ett bättre läge) kommer göra att många missar uppgången som antagligen kommer snart.
Citera
2022-02-21, 18:49
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Även om jag i grunden är hopplös bull gillar jag detta. Allmänt kaos, krigshot, energikris, blankarattacker, ryssbörsen -12%, inflation och vem vet vad. Det är nu möjligheterna dyker upp. More!

Det är också bra att "börsen gör kaoz mannen" så att svensson skiter lite i byxan och nyktrar till. Det normala är att aktier hamnar i skymundan — gemene man ska framförallt konsumera, så att man kan göra vinst på bullmarknader som går bra. När alla ska in och rota blir det bubblor.
Citera
2022-02-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Å andra sidan så har börsen haft sin sämsta start på ett nytt år på 100 år.

Girigheten (alltså att man vill vänta in ett bättre läge) kommer göra att många missar uppgången som antagligen kommer snart.

Vi har haft en extrem uppgång i mer än ett decennium. Om vi inte gått in i en ny tidsera kommer börsen att gå ner 50-70 procent.

Dock omöjligt att veta om denna nedgång kommer ske nu eller om fem år. Så i grunden håller jag med dig.
Citera
2022-02-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vi har haft en extrem uppgång i mer än ett decennium. Om vi inte gått in i en ny tidsera kommer börsen att gå ner 50-70 procent.

Dock omöjligt att veta om denna nedgång kommer ske nu eller om fem år. Så i grunden håller jag med dig.

Visa den extrema uppgången i relation till penningmängd, tack.

Trött på att så många snackar så mycket skit.
Citera
2022-02-21, 19:15
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Det är också bra att "börsen gör kaoz mannen" så att svensson skiter lite i byxan och nyktrar till. Det normala är att aktier hamnar i skymundan — gemene man ska framförallt konsumera, så att man kan göra vinst på bullmarknader som går bra. När alla ska in och rota blir det bubblor.

Du har rätt i sak.

Den här gången är det game over. För samtliga. Dra dig ur om du kan, inte för att det spelar någon större roll. Men om man nu bryr sig.
Citera
2022-02-21, 19:18
Medlem
Stängde usa terminerna kl 19 idag???
Citera
2022-02-21, 19:18
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Du har rätt i sak.

Den här gången är det game over. För samtliga. Dra dig ur om du kan, inte för att det spelar någon större roll. Men om man nu bryr sig.

Gääääsp…

Domedagsprofetior har man hört gott genom åren. Ofta från fjuniga tonåring som tror dom är börsproffs.

Sitt stilla i båten bara, ta en whiskey och njut av livet medans investeringarna på börsen frodas över tid
Citera
2022-02-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Gääääsp…

Domedagsprofetior har man hört gott genom åren. Ofta från fjuniga tonåring som tror dom är börsproffs.

Sitt stilla i båten bara, ta en whiskey och njut av livet medans investeringarna på börsen frodas över tid

Det var samma tongångar under corona-dippen.

S&p 500 skulle till 800…

Det slutade med att den gick till >4800…

Säger ganska mycket om hur fel folk har.
Citera
2022-02-21, 19:22
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Gääääsp…

Hahah du ska ha en +1 för jag sitter faktiskt med en whiskey 😉

Och jag är inte på börsen. Jag behöver inte.

Gör det du känner är rätt. Inget spelar någon större roll i det anseendet oavsett.

Jag är varken för eller emot nuvarande marknad.

Jag har så jag inte behöver bry mig. Men om någon läser vad jag skrev ger det ett till perspektiv.

Typ det och många män i Sverige söker kommer ni inte få igenom pengar. Ni är besatt av att jaga siffror. Oavsett om det är spel,likes eller brösen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in