Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-21, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vad har du fått det ifrån? Skjutningen skedde vid en park, det enda som är känt är att en beväpnad person sökte upp och började bråka med en demonstrant, därefter utbröt skottlossning och sex personer sköts inklusive den beväpnade personen som var involverad i bråket.
Det där är helt baserat på uppgifter från den beväpnade Antifa-milisen.
Alla polisrapporter & artiklar jag sett talar om att den som försvarade sig mot Antifa var en "homeowner". Ett uttryck man sasannolikt inte hade använt om det inte skedde i nära anslutning till hans hem.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Något "MC-gäng" verkar inte över huvud taget vara inblandat. Din TS är undermålig, du bör rätta till den.
Den feta Antifa-kvinnan som avbryter presskonferensen tjatar väldigt länga om detta MC-gäng, det är förmodligen där uppgifterna kommer ifrån.
According to Antifa protesters who took over the presser, identified by the Post Millennial as “Hailley Nolan and Dustin Ferreira,” the previous night their comrades had gone to confront members of notorious Portland area biker gang the Gypsy Jokers.
Citera
2022-02-21, 14:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Här finns lite mer info & diverse Twitter-länkar.
https://thepostmillennial.com/1-dead-5-injured-after-mass-shooting-at-portland-antifa-gathering

Antifa mordhotar nu Andy Ngô & skyller det hela på honom.
Citera
2022-02-21, 14:57
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur det helas startade framgår inte riktigt, det verkar vara svårt att reda ut. Men det är inte heller speciellt viktigt huruvida det var en eller två husägare som reagerade på att beväpnad milis kommer & hotar dom i deras hem.

Det var ingen som hotade någon i deras hem. Allt enligt rapporteringar.
Citera
2022-02-21, 15:05
Medlem
siisters avatar
Citat:
Alla polisrapporter & artiklar jag sett talar om att den som försvarade sig mot Antifa var en "homeowner". Ett uttryck man sasannolikt inte hade använt om det inte skedde i nära anslutning till hans hem.

Den feta Antifa-kvinnan som avbryter presskonferensen tjatar väldigt länga om detta MC-gäng, det är förmodligen där uppgifterna kommer ifrån.
According to Antifa protesters who took over the presser, identified by the Post Millennial as “Hailley Nolan and Dustin Ferreira,” the previous night their comrades had gone to confront members of notorious Portland area biker gang the Gypsy Jokers.

Lyssnar man på det hon säger låter det inte som att det var något Mc-gäng som sköt.

Kan du länka en polisrapport där det står att husägaren försvarade? Dålig attack från en beväpnade AFA-medlemmar hur som helst då han lyckades döda en och skada fem innan någon fick stopp på honom.
Citera
2022-02-21, 15:15
Medlem
Fimbulramns avatar
Antifa är terrorister så varför ska de ha polisbeskydd? Att denna terrororganisation tillåts kan bara leda till väpnad konflikt i samhället. Man undrar varför de får hålla på.
Citera
2022-02-21, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Lyssnar man på det hon säger låter det inte som att det var något Mc-gäng som sköt.

Kan du länka en polisrapport där det står att husägaren försvarade? Dålig attack från en beväpnade AFA-medlemmar hur som helst då han lyckades döda en och skada fem innan någon fick stopp på honom.

Problemet för Antifa är att dom består av knarkare, transvestiter & freaks, som under snart sex år skyddats av polisen mot alla som försökt försvara sig. Detta har naturligtvis gett Antifa en känsla av att var osårbara. Men det är dom uppenbarligen inte.

Dom har fått beskydd & tillåtits härja fritt, med skydd av demokratiska borgmästare & guvernörer, pga. politiska orsaker. Om det beskyddet försvinner blir dom inte långlivade.
Citera
2022-02-21, 15:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Problemet för Antifa är att dom består av knarkare, transvestiter & freaks, som under snart sex år skyddats av polisen mot alla som försökt försvara sig. Detta har naturligtvis gett Antifa en känsla av att var osårbara. Men det är dom uppenbarligen inte.

Dom har fått beskydd & tillåtits härja fritt, med skydd av demokratiska borgmästare & guvernörer, pga. politiska orsaker. Om det beskyddet försvinner blir dom inte långlivade.

Kan du länka en polisrapport där det står att husägaren försvarade sig? Du skrev att du läst polisrapporter.
Citera
2022-02-21, 15:30
Medlem
-benito-s avatar
Amerikanska vapenlagar gör att AFA aldrig kommer att ha någonting att komma med där. Till skillnad mot Europa har man en rätt att försvara sig.

Det är därför extremister vill ändra dessa lagar.
Citera
2022-02-21, 15:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Kan du länka en polisrapport där det står att husägaren försvarade sig? Du skrev att du läst polisrapporter.
Det har jag inte heller påstått. Det jag skrev var att personen som var i konflikt med den beväpnade Antifa-milisen omnämns som "homeowner", vilket får anses peka på att detta skedde i anslutning till hans bostad. Detta som ett svar på att någon påstod att detta inte skedde vid någons hem.

Ett rent allmänt råd, den här typen av pilpul fungerar inte på mig.
Citera
2022-02-21, 15:34
Medlem
Sir Dwains avatar
Så nu ska det alltså hyllas att en galning går in och börjar skjuta på gamla tanter som går med käpp helt oprovocerat?

Citat:
Läste om det på Twitter, kan ha varit Andy Ngô.

Det var ditt misstag. Ett tips om du vill veta vad som faktiskt sker är att aldrig lyssna på Andy.
Citera
2022-02-21, 15:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Citat:
Det har jag inte heller påstått. Det jag skrev var att personen som var i konflikt med den beväpnade Antifa-milisen omnämns som "homeowner", vilket får anses peka på att detta skedde i anslutning till hans bostad. Detta som ett svar på att någon påstod att detta inte skedde vid någons hem.

Ett rent allmänt råd, den här typen av pilpul fungerar inte på mig.

Aha, så när du skrev om en husägare som försvarade sig så handlade det bara om dina egna påhittade tolkningar och ingenting som du läst i varken polisrapporter eller artiklar?
Citera
2022-02-21, 15:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det var ditt misstag. Ett tips om du vill veta vad som faktiskt sker är att aldrig lyssna på Andy.
Som sagt, om det var husägaren eller hans granne har egentligen ingen betydelse för själva händelsen. Det var bara som svar på någon som frågade.

Om en beväpnad pöbelhop kommer för hembesök hos mig eller min granne gör ingen skillnad, jag hade ingripit i vilket fall. Det gäller nog de flesta.

Att du & Antifa försöker misskreditera Andy Ngô är väl kanske inte så konstigt då ni har samma agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in