2022-02-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag tror du kan ha fel. Hon är ödmjuk och svarar ofta klokt tycker jag. Det är nog många som uppskattar det. Så bra som hon är nu, så tror jag att hon har bra chanser att skörda stora framgångar de närmaste åren (om hon får vara skadefri).

Då tycker du alltså att Thomas Wassberg inte är någon skidstjärna då han knappast var ödmjuk och svarar ofta klokt? För att gå till historien som en av Sveriges skidstjärnor krävs lite karisma och jävlar anamma.
Citera
2022-02-20, 12:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Då tycker du alltså att Thomas Wassberg inte är någon skidstjärna då han knappast var ödmjuk och svarar ofta klokt? För att gå till historien som en av Sveriges skidstjärnor krävs lite karisma och jävlar anamma.

Jag håller med Camelot. Jag tror inte det bara är Northug- och Frida-style (om vi skall prata om moderna skidåkare) som slår an hos det stora flertalet. Jag tror att om man är fåordig och ödmjuk och där man låter resultaten mer tala så kan det slå an hos det stora flertalet också.

Lite konstig uppfattning att man bara kan bli en stor skidstjärna på ett enda sätt.
Citera
2022-02-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag håller med Camelot. Jag tror inte det bara är Northug- och Frida-style (om vi skall prata om moderna skidåkare) som slår an hos det stora flertalet. Jag tror att om man är fåordig och ödmjuk och där man låter resultaten mer tala så kan det slå an hos det stora flertalet också.

Lite konstig uppfattning att man bara kan bli en stor skidstjärna på ett enda sätt.

Om du skulle visa hennes bild eller fråga 100 personer vem hon är är det max 5st som vet vem hon är.
Citera
2022-02-20, 14:04
Medlem
Citat:
Jo, jag tycker att Wassberg är en väldigt stor skidstjärna. Du tolkar nog för mycket av min lilla text. Det går att vara på många olika sätt och vara populär. Sixten Jernberg var väl en "hårding", Wassberg aningen karg och butter, Gunde kunde väl vara envis och lite "tjurig". Linn och Frida verkar vara tuffa och lite "kaxiga". Det går att bli populära skidstjärnor på många olika sätt, det viktigaste dock att det blir framgång i skidspåret. Jag tror dock att många TV-tittare också uppskattar ödmjukhet från en stjärna.
Senast redigerad av Camelot 2022-02-20 kl. 14:05. Anledning: stavfel
Citera
2022-02-20, 14:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Om du skulle visa hennes bild eller fråga 100 personer vem hon är är det max 5st som vet vem hon är.

Är det det enda kriteriet på vem är en stor skidstjärna?
Citera
2022-02-20, 14:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det fetmarkerade håller jag helt med om, så klart. Däremot är ju det jävliga att man, i denna exhibitionistiska, kan bli populär som fan utan att ha åstadkommit ett förbannade dugg.

Hoppas att Sundling får en fortsatt utveckling på distans och kan vara med i medaljdiskussionerna på allvar vid kommande VM.
Citera
2022-02-20, 14:48
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:

Om man lyfter blicken utanför skidvärlden så är Tove Alexandersson ett fantastiskt exempel på att man kan bli oerhört populär även om man är tillbakadragen. Hon tävlar dessutom i sporter som är klart mindre än längdåkning.
Jonna verkar dock oerhört klok och jag misstänker att hon inser att hon tjänar (inte ekonomiskt, men i alla andra avseenden) på att inte bli en superkändis a la Frida eller Kalla.
Citera
2022-02-21, 11:46
Medlem
bcdefgs avatar
En detalj kring Jonna som diskuterats i andra trådar är att hon verkar vara den i landslaget som är bäst på att hantera förändringar. Exempelvis när beskedet kom förra vintern att man inte skulle köra världscuptävlingarna efter Ruka så var hon den som reagerade klart lugnast och troligen hade lättast att ställa om sin planering. Det borde också medföra att hon har lättare att hantera den mycket speciella miljön under OS.
Jonna har ju idag en mycket högre status än för två år sen (innan pandemin) och jag kan inte låta bli att tro att hennes ”inre lugn” är en bidragande faktor till det. Hon har ju vunnit såväl VM som OS i utklassningsstil vilket nog ingen förutsåg för två år sen.
Citera
2022-02-21, 12:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
En detalj kring Jonna som diskuterats i andra trådar är att hon verkar vara den i landslaget som är bäst på att hantera förändringar. Exempelvis när beskedet kom förra vintern att man inte skulle köra världscuptävlingarna efter Ruka så var hon den som reagerade klart lugnast och troligen hade lättast att ställa om sin planering. Det borde också medföra att hon har lättare att hantera den mycket speciella miljön under OS.
Jonna har ju idag en mycket högre status än för två år sen (innan pandemin) och jag kan inte låta bli att tro att hennes ”inre lugn” är en bidragande faktor till det. Hon har ju vunnit såväl VM som OS i utklassningsstil vilket nog ingen förutsåg för två år sen.

Lite intressant också att det inför OS diskuterades hur väl hon klarar höjd och hur hon klarar att åka distans. Med eftertryck så visar hon att hon klarar både om hon får ha bra förberedelser. Visserligen trodde jag på henne men trodde kanske inte att hon skulle klara av detta så här bra.
Citera
2022-02-21, 14:45
Medlem
DoMMs avatar
Hennes agerande i skidspåren såväl som hennes uttalanden i media visar på hennes särställning som lugn, mogen och sansad i ett i övrigt väldigt yvigt svenskt skidlandslag. Det faktumet att hon förra säsongen skaffade sig en extremt ful halstatuering talar dock för att hon har ett oerhört dåligt omdöme privat, vilket går en aning emot ovanstående beskrivning. Således är hon lite av ett mysterium, åtminstone för mig, och jag vet inte riktigt vad man ska kunna förvänta sig av henne i framtiden.
Citera
2022-02-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Hennes agerande i skidspåren såväl som hennes uttalanden i media visar på hennes särställning som lugn, mogen och sansad i ett i övrigt väldigt yvigt svenskt skidlandslag. Det faktumet att hon förra säsongen skaffade sig en extremt ful halstatuering talar dock för att hon har ett oerhört dåligt omdöme privat, vilket går en aning emot ovanstående beskrivning. Således är hon lite av ett mysterium, åtminstone för mig, och jag vet inte riktigt vad man ska kunna förvänta sig av henne i framtiden.

Har hon en ny tatuering? Snöflingorna bakom örat skaffade hon redan 2016.
Citera
2022-02-21, 15:18
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixedd
Har hon en ny tatuering? Snöflingorna bakom örat skaffade hon redan 2016.
Det var den jag tänkte på, jag trodde hon skaffade den mer nyligen men tydligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in