2022-02-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Kommer inte en enda...så stäng inlägget.

Motivera
Citera
2022-02-21, 09:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Motivera

För att Sverige endast tar hit mörkhyade och som kostar samhället pengar.
Citera
2022-02-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Jag delar din bitterhet, men tror du verkligen Sverige kan stänga dörren för flyktingar i Europa? EU skulle bannlysa oss..
Citera
2022-02-21, 09:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag delar din bitterhet, men tror du verkligen Sverige kan stänga dörren för flyktingar i Europa? EU skulle bannlysa oss..

Sverige kan om de vill.
Citera
2022-02-21, 09:57
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Motivera

Hur många vita flyktingar har Sverige tagit emot? Jag väntar.

Ta tex Sydafrika där de begår folkmord på vita helt öppet. Var är alla sydafrikanska flyktingar?
Citera
2022-02-21, 10:15
Medlem
Därför Svenska folket är tröga.

Därför sossarna vägrar ta in Ukrainare när de tvingas fly:
https://www.dn.se/varlden/magdalena-andersson-andra-lander-far-ta-ansvar-for-ukrainska-flyktingar/

Varför? För att de inte kommer rösta på V/S/MP. Och om detta skrivs det ingenting. Inte heller hör du feminister protestera. Det skulle ju kunna komma in några heta Ukrainskor och konkurrera.

Men 100 000 om året från MENA går alldeles utmärkt!!
Själv skulle jag vilja ha in en miljon kristna Ukrainare minst som motpol till MENA invandringen. Det hade varit det bästa för Sverige. Speciellt då 50 000 skattebetalare utvandrar årligen nu, Ukrainare jobbar hårt, vi hade behövt dem.
Citera
2022-02-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Därför Svenska folket är tröga.

Därför sossarna vägrar ta in Ukrainare när de tvingas fly:
https://www.dn.se/varlden/magdalena-andersson-andra-lander-far-ta-ansvar-for-ukrainska-flyktingar/

Varför? För att de inte kommer rösta på V/S/MP. Och om detta skrivs det ingenting. Inte heller hör du feminister protestera. Det skulle ju kunna komma in några heta Ukrainskor och konkurrera.

Men 100 000 om året från MENA går alldeles utmärkt!!
Själv skulle jag vilja ha in en miljon kristna Ukrainare minst som motpol till MENA invandringen. Det hade varit det bästa för Sverige. Speciellt då 50 000 skattebetalare utvandrar årligen nu, Ukrainare jobbar hårt, vi hade behövt dem.

Fy fan vilken sjuk jävla regering vi har. Det är fan utom all fantasi.
Citera
2022-02-21, 11:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det kommer antagligen inte att hända eftersom Maggan just slagit fast att hon inte vill ha några flyktingar från Ukraina. Det vill till att vara picky minsann...Man plockar russinen ur kakan eller hur var det nu...

Hursomhelst är inte det rasistiskt att innan det ens har hänt slå fast att vi inte kommer att ta emot flyktingar från ett visst land eller folk?. Är det inte just från krigshärjade länder vi ska ta emot flyktingar eller har jag fattat det hela fel? Förövrigt tänk om de sagt samma sak om Somalier, vilket liv det hade blivit.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-02-21 kl. 11:18.
Citera
2022-02-21, 11:21
Medlem
bulletproofsouls avatar
Refugees from Ukraina Welcome!

Gissar att det inte kommer att stå några "goda" människor som gör handhjärtan på perrongen och välkomna de ukrainska flyktingarna om de skulle komma.
Citera
2022-02-21, 11:55
Moderator
Ancistruss avatar
De kommer nog söka sig till Polen i första hand. Dessutom tror jag liksom andra redan nämnt att Sverige inte kommer bevilja dem uppehållstillstånd av någon orsak. Sverige brukar inte göra det med personer som kommer från kommunistiska, eller f.d. kommunistiska, länder då de har en märklig tendens att ogilla all politik till vänster...
Citera
2022-02-21, 14:53
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Undantaget en och annan kvotflykting så är det ej Sverige som tar hit dem. De traskar hit ändå.
Citera
2022-02-22, 11:45
Medlem
Lagerkommandants avatar
Under dagens pressträff om läget i Ukraina får Magdalena Andersson frågan om huruvida Sverige kan tänka sig ta emot flyktingar från Ukraina.

https://youtu.be/5ZYEJVHvAoY?t=1237

Svaret är ungefär så svävande som man kan förvänta sig från en politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in