2021-12-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Poliserna är inte åtalade (än).
Tror du på allvar att vittnessplikten gör att folk ställer upp, och när de gör det talar sanning?

Ja jag tror dom i regel talar sanning, annars döms dom till fängelse för mened!
Sitta där och ljuga och tro att ens fabriceringar passar bra in i huvudförhandlingen funkar nog inte!
Domstolen tror nog att dom flesta talar sanning, annars skulle dom lägga ner vittnesförhör!
Vad tror du själv om att lägga handen på lagboken, och svära vittneseden, och bli korsförhörd av åklagaren, och advokaten under vetskap att om man blir avslöjad med att ljuga, då åker man in i Fängelse?
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2021-12-17 kl. 22:29.
Citera
2022-01-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113
Om du säger så kan det stämma 😉

Sökte man på Ahlin och moderater Blekinge får man intressant träff, mitt inspel var därför MG.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/efter-dodsbeskedet-ahlin-kan-bli-nytt-toppnamn-i-regionen
Citera
2022-02-18, 11:44
Medlem
Den hetsige M.L döms till 40 dagsböter.
Otippat att han blev dömd ? Knappast
Citera
2022-02-18, 20:04
Medlem
Lite märkligt att M.L blev dömd till dagsböter, och att han erkände handlingen.
Tänkte med tanke på att han själv skrev här på Flashback att det var inte han, att han inte ens befann sig i Karlskrona vid tidpunkten 🤔
Tror nog det är dax att söka hjälp för schizofreni 👽
Senast redigerad av Loppan113 2022-02-18 kl. 20:06.
Citera
2022-02-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Den hetsige M.L döms till 40 dagsböter.
Otippat att han blev dömd ? Knappast

Med tanke på att han lämnade in ett erkännande och tog strafföreläggande så var det väl inte särkilt otippat? Det går aldrig att vinna mot en polis och med tanke på vad som definieras som "våldsamt motstånd" i lagen så det var väl iof ganska väntat att han skulle ställa in rättegången. Vilken advokat som helst hade nog rått honom till det. Tråkigt för oss som sett fram emot showen. Skulle tro att moderaterna tryckt på en hel del för att få ärendet att försvinna.
Fortfarande intressant att veta vad som egentligen hände med tanke på att polisen medvetet inte tagit med filmer och vittnesmål i förundersökningen. Om polismyndigheten försvarar en anställd som begått övergrepp mot en kvinna är det ju en smärre skandal som borde vara intressant för media att ta i. Hade jag varit M.L hade jag lagt ut filmerna men det lär ju inte hända denna sidan valrörelsen.
Tror inte detta är över för polisaspiranten. Frugan la ju ut ett kryptiskt inlägg på FB för ett tag sen om övergrepp från "en man med makt". Vi får nog snällt vänta till efter valrörelsen innan vi får några svar i detta ärendet.
Citera
2022-02-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113
Lite märkligt att M.L blev dömd till dagsböter, och att han erkände handlingen.
Tänkte med tanke på att han själv skrev här på Flashback att det var inte han, att han inte ens befann sig i Karlskrona vid tidpunkten 🤔
Tror nog det är dax att söka hjälp för schizofreni 👽

Han skrev iof bara att han inte bodde i Karlskrona, inte att han inte befunnit sig på platsen. Sen har jag väldigt svårt att tro att någon skulle uppge sitt verkliga namn på Flashback. Den var nog fejk.
Citera
2022-02-19, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
ML har ju kört de mest fantasifulla historier förr, i tingsrätten. Paret verkar använda ideella rörelser för att framhäva sig själva och har gjort det i många år.
Fantasifullt att använda HBTQI+, som det heter numera. I står för "identifiera sig som" och det är vad han gör, försöker få det till hatbrott på det sättet, när det bara var en vanlig fylla modell värre, LOB i sitt eget hem!
Styrelsen är väl helt dominerad av familjen?

Se: (FB) Aktiv moderat man nedslagen av invandrare (Karlskrona, 2018-07-29)

Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Säker källa som missade det mesta tydligen.

Det var polyföreningen som först höll föreläsning (finns att titta på i efterhand på Karlskrona Prides fb-sida) och sedan hade grillkväll som avslutades med orgie. En officiell del av pride-programmet där ett tjugotal personer hade sex i trädgården.

Ja, herre jävlar vilket ärende detta var. Fulla as, i sexorgier i trädgården så att grannarna störs. Vägrar rätta sig efter tillsägelser. Hotar och vevar mot polis.

Är de 5 år eller?
Citera
2022-02-20, 15:27
Medlem
Vet ens skolan han är rektor på om detta? tänker eftersom skolan ligger i Norrköping är det ju inte säkert att det fått så stor uppmärksamhet där. Man hade ju nästan velat skicka ett mejl till vd:n…eller kanske ännu bättre ifall föräldrarna till eleverna fick veta. Ledningen kanske helst vill sopa det under mattan, vårdnadshavare brukar ju vara mer på hugget.
Citera
2022-02-20, 15:56
Medlem
HarryLonsdales avatar
Jösses, vilken läsning!

Sophia och Matthias är extremt WT. Två 50-åringar som beter sig som om de vore 14.

Pinsamt.
Citera
2022-02-20, 20:14
Medlem
Jo men SSUpp är förmodligen en väldigt säker källa. Det var ingen jäkla orgie, det var en middag med vuxna människor. Flera kända ansikten här i stan. Herregud vilka drägg ni är som skriver i denna tråden. Ni skulle väl förmodligen filma våldtäkten om ni såg den och använda den för eget bruk. Mår illa av era äckliga inlägg. Väx upp och öppna ögonen istället för att gömma er bakom en skärm och sprida falska rykten.
Citera
2022-02-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLonsdale
Jösses, vilken läsning!

Sophia och Matthias är extremt WT. Två 50-åringar som beter sig som om de vore 14.

Pinsamt.

Ja, man tror att det är ett gäng 13-åringar som har föräldrafritt för första gången. Maken på omogna.
Alla kan ställa till det på fyllan någon gång. Vad sm skiljer mogna och vuxna människor från WT är att vuxna och omogna människor inte bortförklarar och skyller ifrån sig.

Hade dessa personer varit mogna och vuxna hade de stått för det som hände. Bett polisen och grannar om ursäkt. Och sett till att det aldrig upprepas. Istället beter de sig som oansvariga fjortisar. Tragiskt.
Citera
2022-02-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ja, man tror att det är ett gäng 13-åringar som har föräldrafritt för första gången. Maken på omogna.
Alla kan ställa till det på fyllan någon gång. Vad sm skiljer mogna och vuxna människor från WT är att vuxna och omogna människor inte bortförklarar och skyller ifrån sig.

Hade dessa personer varit mogna och vuxna hade de stått för det som hände. Bett polisen och grannar om ursäkt. Och sett till att det aldrig upprepas. Istället beter de sig som oansvariga fjortisar. Tragiskt.

Och det vet du för att du var där? Knappast. Ingen som var där den kvällen har yttrat sig mer än polisen. Ingen har ju fått vittna mer än polisen och M.L (som ju inte heller var där vid tillfället utan kallades dit efteråt). Jag var inte heller där men jag har sett övervakningsfilmerna och jag känner poliskräket som ljugit sig genom hela livet för att skydda sig själv så jag har en ganska klar bild av vad som hände den där natten och jag vill inte ens föreställa mig vad hon utsatts för innan dess. Samhället skyddar äckliga sjuka män och pissar på offret. Hur många kvinnor ska han få förgöra innan det är nog? Kräks på Sveriges rättssystem. Kräks på polisen i Karlskrona som låter en man som begår övergrepp få fortsätta gå runt på gatorna och möta kvinnor. Polisbrickan skyddar honom. Vem skyddar hans offer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in