Citat:
Ursprungligen postat av
Peter Gibbons
https://imgur.com/a/Ol1FNXO
10. Kramer vs Kramer (NewDeer)
11.
12. Reservoir Dogs (pumahunter)
Jag upplever mig finna lite röda trådar mellan bilderna i båda riktningar och på fler sätt än ett(om inte detta är inbillning?), så när jag till slut insåg att det i den suddiga bilden(11) faktiskt sitter en person till vänster vars hand håller om glaset i bilden, och att handen är för mörk för att vara en vit person, och att koppen i bilden innan hålls i av filmens huvudrollsinnehavare(antar jag) vars namn även utgör filmens titel(delvis), och att jag hela tiden försökte hitta en koppling till någon i Reservoir Dogs, så insåg jag att jag var på fel spår med
Gone in 60 Seconds, och att det istället måste vara
Jackie Brown!?
För övrigt är jag sur på mig själv för att jag inte tog T2, grafiken satt nära i nutid i skallen, och jag tänkte filmer med kärnvapenkrig/hot(vilket ju egentligen är en felaktig koppling till bilden), så T2 fanns i tankarna ihop med WarGames och lite annat, fast kunde inte placera grafiken i någon av dom filmerna, men det måste vara från spelhallen? Eller är det han fickdator? Såg om T2 för bara några månader sen, därav var den bilden färsk i minnet. T2 har inte åldrats bra, skränig barnfilm, medan T1 med sin vuxenskräck bara blir bättre för var månad som går.
Även gällande 6, då jag hörde en röst i huvudet säga
smudge, men kunde inte koppla rösten till rätt film, eller uppfatta att det var Caan jag hörde.
Dom här bildlekarna är intressant hjärngymnastik, gällande dom bilder man inte tar busenkelt, men ändå vet att dom finns där och man får minnesfragment och bitar av röster, ljud eller händelser, men inte kan placera det.
Så, nu
The Farmer's Wife(1928),
The Game(1997) och
Weathering with you(2019), efter att jag närmast dödade lite hjärnceller med några avsnitt av animearde Pocoyo på spanska(utgår vid midnatt på Netflix), sjukt rolig serie.

Kan man inte skratta sig fördärvad åt barnprogram för dom yngsta går man miste om mycket.