2022-02-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja en dissociation är mycket möjligt, skulle förklara hennes beteende direkt efter mordet med.

redigerat pga felquotat

En psykos är också möjlig baserat på det lilla jag känner till om förloppet. Jag vet inte hur och varför rättsmedicinska avfärdat det.
2022-02-20, 00:13
Medlem
Citat:
Fast det ljudfilerna vittnar om är bråk och tjafs dem emellan.
En psykos får man vanföreställningar/inre röster, tror du misstar dig lite om innebörden av en psykos.
Det är inte direkt nått någon trissar/triggar fram

Ja man kan få det av olika orsaker, exempelvis stress, alkohol, mediciner m.m.
Ljudfilerna från filmerna visar enbart från sista timmen typ. Så det kan finnas så mycket mer, som det verkar vara.
2022-02-20, 00:30
Medlem
https://www.booli.se/bostad/2668105

Snart till salu
2022-02-20, 11:54
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja man kan få det av olika orsaker, exempelvis stress, alkohol, mediciner m.m.
Ljudfilerna från filmerna visar enbart från sista timmen typ. Så det kan finnas så mycket mer, som det verkar vara.
jo men menar precis innan skjuttillfället så hör man, hade det varit psykos just då hade det märkts. men absolut "frisk" är hon ju inte, kan mycket väl tänka mig hon gick in i ett "dissociationsläge"
2022-02-20, 17:22
Medlem
Citat:
jo men menar precis innan skjuttillfället så hör man, hade det varit psykos just då hade det märkts. men absolut "frisk" är hon ju inte, kan mycket väl tänka mig hon gick in i ett "dissociationsläge"

Vad pratar du om? Kan du höra huruvida någon är i psykos eller ej? Din unika kunskap är nog väldigt uppskattad inom sjukvården. Din bild av vad en psykos innebär känns skev och kategorisk.
2022-02-20, 18:50
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Vad pratar du om? Kan du höra huruvida någon är i psykos eller ej? Din unika kunskap är nog väldigt uppskattad inom sjukvården. Din bild av vad en psykos innebär känns skev och kategorisk.

Vad pratar du om ? du känns rätt kategorisk, jag vill inte säja skev, men du har vissa drag av narcsissim, kombinerat med en attans dryg attityd, jag hoppas innerligt inte att du är utbildad psykolog

Menar du på allvar att Lydia led av en psykos när hon sköt ?
2022-02-20, 19:22
Medlem
Citat:

Ja ju mer man läser om ämnet psykos och hur det yttrar sig, hur det kommer m.m ju mer övertygad blir jag att så är fallet, att hon led av det när hon sköt.
Det skulle förklara väldigt mycket av händelserna efteråt också.
Och som sagt, det kan absolut att triggats av stressen, alkoholen m.m.
2022-02-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Vad pratar du om ? du känns rätt kategorisk, jag vill inte säja skev, men du har vissa drag av narcsissim, kombinerat med en attans dryg attityd, jag hoppas innerligt inte att du är utbildad psykolog

Menar du på allvar att Lydia led av en psykos när hon sköt ?

Du har inte lärt dej det grundläggande i att skilja på sak och person. Jag vänder mig mot det skribenten skriver, inte skribenten.

Om du läser ett par inlägg tidigare skriver jag att jag har knapphändig info i frågan och undrar hur rättsmedicinska helt avfärdat tanken kring psykos. Eller dissociation.

Jag påstår ingenstans att hon led av en psykos med andra ord. Så även denna straw man är helt meningslös.

Jag påstår å det bestämdaste att ingen kan höra på en ljudfil eller ens se på en film om någon befinner sej i något av tillstånden.

För kul att någon ifrågasätter kunskap inom psykologi för att sedan ställa diagnoser kring personlighetsstörningar baserat på några anonyma inlägg. Dina projiceringar till höger och vänster är riktigt underhållande.
2022-02-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ja ju mer man läser om ämnet psykos och hur det yttrar sig, hur det kommer m.m ju mer övertygad blir jag att så är fallet, att hon led av det när hon sköt.

Min poäng är att det är väldigt svårt, t.o.m. omöjligt att bedöma det med tråden, förhör och FUP som underlag. Dom som gjort bedömningen att hon inte var det har förhoppningsvis mycket mer att basera sitt utlåtande på.
2022-02-20, 21:24
Medlem
Citat:

Så du hävdar bestämt igen - förmildrande omständigheter för Lida äcklet.
Helt fucking insane
Hade hon lidit av det - hade rätten dömt henne till rättspsykiatrisk vård. Vilket inte är fallet.
Hon är där hon hör hemma. I fängelse.
Hoppas hon ruttnar där. Med dig i släptåg
2022-02-20, 21:38
Medlem
Citat:
Min poäng är att det är väldigt svårt, t.o.m. omöjligt att bedöma det med tråden, förhör och FUP som underlag. Dom som gjort bedömningen att hon inte var det har förhoppningsvis mycket mer att basera sitt utlåtande på.

Nej det har du helt rätt i, det är omöjligt att bedöma enbart med den info man har.
Jag kan dock tycka det är lite konstigt att försvaret/läkarna inte undersökt det mer. För hur det än är, det är ganska vanligt att man kan få psykoser under de förhållanden som hon tycks ha levt under.
2022-02-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Så du hävdar bestämt igen - förmildrande omständigheter för Lida äcklet.
Helt fucking insane
Hade hon lidit av det - hade rätten dömt henne till rättspsykiatrisk vård. Vilket inte är fallet.
Hon är där hon hör hemma. I fängelse.
Hoppas hon ruttnar där. Med dig i släptåg

Jag hävdar ingenting, jag däremot föreslår olika möjligheter.
Varför skulle jag ruttna? Är det bara för att jag hade ett förhållande med Emil, och du inte hade det? Han ville väl inte ha dig, Get over it!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in