2022-02-20, 03:54
Medlem
SVT tror att partinamnet "Demokraterna" innebär att varje annat parti i USA är odemokratiska....
100% av den USA-information som når Sverige går via kanaler som svurit på att bekämpa Trump med alla medel! Inklusive planterade "bevis" på Ryssland-kopplingar... Och Rösträkningar på flera platser där alla republikaner först körts ut mot alla regler. Ja, ungefär som Putin arbetar i dagens Ryssland med att göra sig kvitt sannings-sägare!
Som Narcissist passar inte Trump som president, men han fick röster för att han pratade sanning om USA, så att folk kände igen vad de varje dag upplever!
Den uppenbart dementa Biden omges med en fejk-apparat ungefär som runt ledarna i de gamla Kommunist-Diktaturerna! Trots det går hans demens inte längre att dölja! En ren "Målvakt" för andra mer ljusskygga makthavare!
Självklart kräver SVT att Åkesson ska ta ställning för Biden ungefär som de skulle krävt svenska sympatier för varje korrupt Kommunist-Diktator!
Tycker att Åkesson och alla andra i Sverige borde vägra att prata med SVT och SR, så länge de är Kommunister och Islamister! De har ingen rätt att stjäla Svenskars Skattepengar för en sjuk propaganda bara några få procent av befolkningen vill ha!
Citera
2022-02-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden

Ditt pucko, det handlar inte om att välja utan att inte välja.

Om någon säger till dig att du måste välja mellan att äta bajs eller spya resten av ditt liv, vad skulle du välja?

Jimmie gör det en smart person skulle göra, man väljer inget! För i realiteten behöver man inte välja mellan dessa. Det behöver man inte göra i den här frågan heller.

Varför välja mellan pest eller kolera när det finns oxfilé på bordet?

Media får det att framstå som om han inte kan välja mellan de två, men i själva verket väljer han ingen av dom eftersom det är en puckad fråga precis lika dum som att fråga om man vill äta spya eller bajs. Man väljer ingen av dom.

Totalt puckad media som ens ställer frågan.
Citera
2022-02-20, 07:14
Medlem
uffepuffes avatar
Man hade ju faktiskt kunnat förenkla frågan ännu mer:
"Väljer du ett land som hotar Sverige med krig eller ett som inte hotar Sverige med krig?"

Eller bara rätt ut frågat:
"Är du lojal mot ditt eget land eller en förrädare?"

Att Jimmy Quislingsson inte svarade att han självklart skulle välja dem fascistiska regim som inte hotar Sverige med krig, är ju för att han sympatiserar med Putins diktatur.

Lite märkligt då Ryssland är ett av de mest korrumperade länder i västvärlden med otroligt mycket mer kriminalitet än Sverige och med en infrastruktur från 70talet...
Citera
2022-02-20, 07:16
Medlem
smoerreboms avatar
Jaja om vi ser framåt nu. Jimmie Åkesson kan nog 100 procent räkna med att charlatan Annie kommer förbereda repliker om detta till de nästkommande debattera i TV och i riksdagen. Det är alltså läge att förbereda comeback oneliners på detta.
Citera
2022-02-20, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Man hade ju faktiskt kunnat förenkla frågan ännu mer:
"Väljer du ett land som hotar Sverige med krig eller ett som inte hotar Sverige med krig?"

Eller bara rätt ut frågat:
"Är du lojal mot ditt eget land eller en förrädare?"

Att Jimmy Quislingsson inte svarade att han självklart skulle välja dem fascistiska regim som inte hotar Sverige med krig, är ju för att han sympatiserar med Putins diktatur.

Lite märkligt då Ryssland är ett av de mest korrumperade länder i västvärlden med otroligt mycket mer kriminalitet än Sverige och med en infrastruktur från 70talet...

Eller:

Vara allierad med landet som invaderat flesta länder sedan andra världskriget och spionerar dig på daglig basis?

Sosseregeringen (och Reinfeldts) sålde ut Sverige till globalisterna. De borde avrättas precis som Quisling de är.
Citera
2022-02-20, 07:33
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Eller:

Vara allierad med landet som invaderat flesta länder sedan andra världskriget och spionerar dig på daglig basis?

Exakt!

Vara allierade med ett land som invaderat andra länder, eller ett som vill invadera Sverige?

Är den frågan verkligen så svår att svara på?
Citera
2022-02-20, 07:37
Medlem
Citat:
Exakt!

Vara allierade med ett land som invaderat andra länder, eller ett som vill invadera Sverige?

Är den frågan verkligen så svår att svara på?

Du påminner om hundägare "min pitbull hunden biter inte mig alltså den älskar mig".
Citera
2022-02-20, 07:43
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Du påminner om hundägare "min pitbull hunden biter inte mig alltså den älskar mig".
En märklig liknelse, jag är inte på något sätt för USA, deras politik eller deras president, men ifall man inte kan välja bort ett land som aktivt hotar Sverige så är man bokstavligen en landsförrädare, oavsett vad det andra landet gjort.
Citera
2022-02-20, 07:59
Medlem
Citat:
En märklig liknelse, jag är inte på något sätt för USA, deras politik eller deras president, men ifall man inte kan välja bort ett land som aktivt hotar Sverige så är man bokstavligen en landsförrädare, oavsett vad det andra landet gjort.

Kan man inte välja bort båda länderna? Du låter dogmatisk.
Citera
2022-02-20, 09:17
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Kan man inte välja bort båda länderna? Du låter dogmatisk.
Absolut, och hade Åkesson gjort det hade det blivit mindre uppenbart att han är en landsförrädare.

Edit, jag må låta dogmatisk för att jag står upp för min nation och tar ställning emot ett land som hotar Sverige. På samma sätt som du låter dum i huvudet som försöker relativisera en politiker som inte aktivt tar ställning emot ett land som hotar Sverige.
Citera
2022-02-20, 10:13
Avslutad
En sak är säker: Vi kommer inte att kunna lösa det grova våldet så länge media är fixerade på vem av Putin eller Biden som SD:s ledare föredrar.
Media känner förmodligen innerst inne det också. Därför försöker de att dölja sina egna tillkortakommanden genom att fokusera på något annat.
Citera
2022-02-20, 10:20
Medlem
jhww82s avatar
Man blir ju inte förvånad. Är ju bara att läsa i alla trådar här på FB hur många SD:are som vurmar för Ryssland och gärna hade sett de invaderat Sverige för att rädda oss från moraliskt förfall. Landsförrädare är dessa personer och de borde förvisas dithän deras drömmar är (Ryssland).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in