2022-02-19, 23:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja men länka då till källan som styrker att det är extremt ovanligt med barn som bjuder ut sig på nätet ? Det var det frågan gällde, vilket du helt verkar ha missat sett till din fetstilta ovidkommande fontän. Jag undrade om du visste, för jag vet inte, och jag har läst flertal svenska och internationella studier, jag skulle gärna se hur vanlig förekomsten är, i Sverige främst. Den rikliga mängd studier som visar vem förövaren vanligen är säger inget om förekomsten av sexuella interaktioner på nätet och där bör mycket ha hänt de senaste 10-15 åren.

Sedan blir jag nyfiken när du skriver att det inte är någon seriös organisation som vill ta emot pengar från Dumpen. Jag vet att Childhood foundation tackade nej till en summa pengar (vilket de faktor gjorde pga att de tog avstånd från "kill your..." + likhetstecknet mellan pedofili och övergrepp + att de oroade sig för att Dumpens arbetsmetoder riskerar att bli kontraproduktiva), finns det fler?

Ok fan vad du blev defensiv! Fråga om källor som är glasklara. WTF. Blev du kränkt? Visa mig då domar på som visar att flertalet domar rörande sexuella övergrepp gäller GM och okända offer. Din jävla lilla besserwisser! Är du på riktig?
Citera
2022-02-19, 23:50
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Den ligger kvar, det tar lite tid komma in dock.

Vad menar du? Den syns inte när man går in på dumpen.se
Citera
2022-02-19, 23:52
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Vad menar du? Den syns inte när man går in på dumpen.se

https://dumpen.se/2022/02/15/6530/
Citera
2022-02-19, 23:53
Medlem
Silltunnas avatar
Vem är det Sara påstår har knullat henne när hon var knodd? Var det pappsen eller moffa eller nån påhittad figur? Är personen ifråga också uthängd till allmän beskådan?
Citera
2022-02-19, 23:56
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vem är det Sara påstår har knullat henne när hon var knodd? Var det pappsen eller moffa eller nån påhittad figur? Är personen ifråga också uthängd till allmän beskådan?

Nu är du rent vidrig!
Citera
2022-02-19, 23:58
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok fan vad du blev defensiv! Fråga om källor som är glasklara. WTF. Blev du kränkt? Visa mig då domar på som visar att flertalet domar rörande sexuella övergrepp gäller GM och okända offer. Din jävla lilla besserwisser! Är du på riktig?

Nej, jag blev inte, och är inte, kränkt eller defensiv. Däremot låter du väldigt känslosåsig nu.
Du vill alltså att jag ska referera till domar som styrker något jag inte påstått? Det kommer av förklarliga skäl inte ske. Dessutom är antal domar en mycket dålig värdemätare för hur verkligheten ser ut, därav NTU-undersökningar.

Tycker vi istället återgår till att du styrker ditt tydliga påstående som handlade om att det är extremt ovanligt med barn som bjuder ut sig på nätet. Jag har alltså ingen uppfattning men är intresserad av ämnet och undrar hur barn och ungas sexuella interaktioner ser ut på nätet, inte minst sett till kontakten med äldre (män). Utifrån den tekniska utvecklingen är det en mycket intressant frågeställning och det verkade ju som att du satt på informationen men, med tanke på hur uppretad du blev av blotta frågan om referens så antar jag att du bara killgissade lite.
Citera
2022-02-20, 00:01
Avslutad
Läs själv Lava. Jag är inte intresserad av att upplysa eller föra vidare dialog med dig.
Jag läser om våldtäktsdomar som skett via internet, dvs där förövarna inte ens varit fysiskt närvarande men likväl flertalet gånger blivit just dömda... Vilket kan bli relevant.
Citera
2022-02-20, 00:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej, jag blev inte, och är inte, kränkt eller defensiv. Däremot låter du väldigt känslosåsig nu.
Du vill alltså att jag ska referera till domar som styrker något jag inte påstått? Det kommer av förklarliga skäl inte ske. Dessutom är antal domar en mycket dålig värdemätare för hur verkligheten ser ut, därav NTU-undersökningar.

Tycker vi istället återgår till att du styrker ditt tydliga påstående som handlade om att det är extremt ovanligt med barn som bjuder ut sig på nätet. Jag har alltså ingen uppfattning men är intresserad av ämnet och undrar hur barn och ungas sexuella interaktioner ser ut på nätet, inte minst sett till kontakten med äldre (män). Utifrån den tekniska utvecklingen är det en mycket intressant frågeställning och det verkade ju som att du satt på informationen men, med tanke på hur uppretad du blev av blotta frågan om referens så antar jag att du bara killgissade lite.

Killgissade fan nu blir du blockad av bara farten. Fan det gör dig dum bara skriva sådan skit! Tjejgissar du bara eller? Ta och svara!

Till frågan. Gjorde just det. Anledningen till varför inga seriösa organisationer vill samarbeta med Dumpen, och varför varenda jävla polis, jurist, journalist you name it är anti-dumpen är icke för de är peddosar utan för de tror med all sin utbildning att det Dumpen gör är farligt och kontra-produktivt. Vill du få mig att svara varför har jag redan gjort det. Fattar du inte, har du inte läshuvud att fatta ändå, så det icke mitt probs.
Citera
2022-02-20, 00:03
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Otroligt sjukt att föräldrar lägger ut historier om sina egna barn om hur de blivit utnyttjade av pedofiler. Stackars barn som får sina tragiska upplevelser uthänga på deras Fakebook sida 2forty2..

Berättar föräldrar alltså öppet på Facebook om övergrepp deras barn har utsatts för?
Citera
2022-02-20, 00:08
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Killgissade fan nu blir du blockad av bara farten. Fan det gör dig dum bara skriva sådan skit! Tjejgissar du bara eller? Ta och svara!

Till frågan. Gjorde just det. Anledningen till varför inga seriösa organisationer vill samarbeta med Dumpen, och varför varenda jävla polis, jurist, journalist you name it är anti-dumpen är icke för de är peddosar utan för de tror med all sin utbildning att det Dumpen gör är farligt och kontra-produktivt. Vill du få mig att svara varför har jag redan gjort det. Fattar du inte, har du inte läshuvud att fatta ändå, så det icke mitt probs.

Du är så uppretad att du inte ens ser vad jag efterfrågar, tycker du ska gå och lägga dig och sova bort citronen.
Citera
2022-02-20, 00:13
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
Läs själv Lava. Jag är inte intresserad av att upplysa eller föra vidare dialog med dig. Jag läser om våldtäktsdomar som skett via internet, dvs där förövarna inte ens varit fysiskt närvarande men likväl flertalet gånger blivit just dömda... Vilket kan bli relevant.

Jag är inte intresserad av att föra någon vidare dialog med dig heller, men sett till vad du precis skrev informerar jag gärna om att efter klockan 22 upphör tydligen de kognitivia förmågorna hos flertal Flashbackmän, du är en av dem.
Citera
2022-02-20, 00:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Du är så uppretad att du inte ens ser vad jag efterfrågar, tycker du ska gå och lägga dig och sova bort citronen.

Du kör med den alltså. Först man är dum sedan för full om man ifrågasätter.

Citat:
Tycker vi istället återgår till att du styrker ditt tydliga påstående som handlade om att det är extremt ovanligt med barn som bjuder ut sig på nätet.

Japp det var det enligt mig då. Sett till domar. Att det är mest vanligt med GM som utnyttjar närstående. Sedan spårade du ur kom inte med källor, började med "killgissningar" (dummaste som finns) för du liksom vet att du har fel. Skillnad mellan dig och mig. Jag är inte stolt av mig. Erkänner på direkten om fel. Du bara fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in