2022-02-19, 19:36
Medlem
Många och långa diskussioner i denna tråd men har inte sett något om vilken kvalitet det är på dessa 150000+ soldater som är redo från Putins sida, kan dom ens hantera vapen? Givetvis tror jag en del är utbildade men när man sett när dom kør pansarvagnar och annat har dom knappt kunnat styra. Räcker med en tiondel på andra sidan som är nergrävda och förbereda vad ska han göra???
2022-02-19, 19:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssland får stationera sin militär vart dom vill under övningar. Nato har dock inget med Ukraina och Ryssland att göra.

Du fattar inte att Putin och din man fattar vilka signaler det sänder ut att mobilisera 100 - 200 000 tungt beväpnad trupp alldeles intill ett land man redan har annekterat delar av?
2022-02-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Storbritanniens utrikesminister Liz Truss:

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-19-22-intl/index.html

“This is one of the most dangerous moments for European security that we've experienced since early in the 20th century*. And we need to show unprecedented unity,”

* Jag måste förklara för Flashbackspöbeln/Ryss-runkarna här att "20th century" betyder 1900-talet. Vi står alltså inför det allvarligaste hotet mot fred och säkerhet sedan Hitler härjade runt.

Det är något Liz Truss tror. Det är inte fakta.
2022-02-19, 19:40
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du fattar inte att Putin och din man fattar vilka signaler det sänder ut att mobilisera 100 - 200 000 tungt beväpnad trupp alldeles intill ett land man redan har annekterat delar av?
Slösa inte tid på dessa ryssar/landsförrädare. Om dom inte gillar väst så finns det säkert någon leråker i Ryssland dom kan bosätta sig på
2022-02-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkrille
Många och långa diskussioner i denna tråd men har inte sett något om vilken kvalitet det är på dessa 150000+ soldater som är redo från Putins sida, kan dom ens hantera vapen? Givetvis tror jag en del är utbildade men när man sett när dom kør pansarvagnar och annat har dom knappt kunnat styra. Räcker med en tiondel på andra sidan som är nergrävda och förbereda vad ska han göra???

Ryssland kommer etablera totalt luftherravälde över Ukraina. Därefter är Ukraina helt isolerat. Sen kan Ryssland plocka bit efter bit med hjälp av massiva bombningskampanjer.

.. enligt analys av fd USA general.
2022-02-19, 19:48
Bannlyst
knappt 2 dagar kvar tills vwckan nått sitt slut
2022-02-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är något Liz Truss tror. Det är inte fakta.

Det var Liz som blev rejält trollad av Lavrov. Att inte hon har sagt upp sig.

Fast det är som min signatur säger att det politiska ledarskapet i väst är det sämsta i mänsklighetens historia.

Då blir det så här
2022-02-19, 19:55
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
knappt 2 dagar kvar tills vwckan nått sitt slut
Efter OS känns som det mest troliga iom ryssens nära relation med kinesen. Om det nu bryter ut dvs. Jag kan inte riktigt få ihop ekvationen varför i hela friden Ryssland skulle välja att invadera Ukraina. Jag tror inte Putin är så pass dum, men man vet aldrig. Karln är gammal och svamlar mest när han ska svara på frågor. Kan kanske är trött på livet och vill "go out with a bang". Hoppas iaf det hela är över snart och allt bara var en bluff.
2022-02-19, 19:58
Avslutad
Finns det några exempel i världshistorien på markoffensiver i område med aktiva kärnkraftverk?
2022-02-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Storbritanniens utrikesminister Liz Truss:

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-19-22-intl/index.html

“This is one of the most dangerous moments for European security that we've experienced since early in the 20th century*. And we need to show unprecedented unity,”

* Jag måste förklara för Flashbackspöbeln/Ryss-runkarna här att "20th century" betyder 1900-talet. Vi står alltså inför det allvarligaste hotet mot fred och säkerhet sedan Hitler härjade runt.

nja nu ska vi nog inte överdriva
blir nog bara 20th centurys högsta energipriser (judarna klarar sig nog den här gången?)

ska vi gissa när ryssarna sätter in stöten?

min gissning blir natten mot måndag (0100 svensk tid?) och amerikanarna firar presidents day på måndag

https://www.marca.com/en/lifestyle/us-news/2022/02/18/620fc041268e3eb2348b461d.html

blir nog bara något liknande krim? att ryssarna tar en liten del av östra ukraina
Senast redigerad av klinkerhofen 2022-02-19 kl. 20:07.
2022-02-19, 20:01
Medlem
Det har jag väl fan inte alls sagt? Sluta beskyll dina misstag på andra! Jävla Kreml troll!

Nej, han kommer inte gå in, chilla. False flag kommer från USA som vanligt, om något ens händer.
2022-02-19, 20:03
Medlem
Tammers avatar
Inom kriminalteknologin brukar man vid svårlösta fall utgå från denna tes: "vem vann på detta?". Och där har man vanligen den som ligger bakom det som skett. Om vi använder samma koncept på "krisen" Ukraina - Ryssland? Vem vinner på denna konflikt, vem kommer i slutänden att ha förbättrat sin positioner när krisen är över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in