2022-02-19, 17:02
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag hatar inte Ryssland, jag hatar den värdelösa diktatorn Putler, han gör livet surt för sin egen och övriga Europas befolkning. NATO är en försvarsallians, har du missat det?

Var NATO en försvarsallians när de invaderade Jugoslavien?
2022-02-19, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Hur fan ska jag länka tv nyheterna? Putler sa att deras kärnvapenövningar var klara.
Exakt övningar
2022-02-19, 17:03
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Nu vet inte jag vilka nyheter du åsyftade, men låt säga att du tittade på rysk TV live - streamat eller via satellit. Jag vet också att de sagt detta. Ja - länkar du till några som helst ryska källor blir du genast kallad "rysstroll", även om du är svenskare än en dalahäst! Länkar du inte så blir du anklagad för att ljuga. Ungefär samma metoder som används i det pågående informationskriget mot Ryssland. Vad de än gör, så tolkas det på maximalt negativt sätt.

Jag vidhåller ändå det jag sa i trådstarten:
Det har gafflats om krig i flera månader nu. I fredags förra veckan hette det att USA var säkra på att "kriget" skulle startas under veckan som gått, vilket inte skett. Nu börjar de prata om kommande vecka. Alltihop ar absolut löjligt.

Det fetade. Du är för korkad för att förstå att det är just detta som hittills av hindrat Ryssland från att anfalla. Allt medan skytteldiplomatin pågår för fullt, med massor av besök av världsledare i Kiev och Moskva. Kanske lyckas USA och väst rädda oss från ett storkrig.
2022-02-19, 17:04
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
16:41 Ønsker å møte med Putin Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj seier han ønsker å møte Russlands president Vladimir Putin for å hindre ein russisk invasjon, melder AFP.
– Eg veit ikkje kva den russiske presidenten vil. Difor foreslår eg at vi møter kvarandre, sa Zelenskyj under tryggingskonferansen i München.

https://www.nrk.no/nyheter/ukraina-1.11480927

Det ær nog den enda, och sista chansen..

Ær avsløjande enligt mig om Putin tackar "nej"..
Det vore förstås väldigt bra. Ännu bättre skulle det vara om Zelensky och Putin satte sig ned med Pushilin och Pasechnik för att förhandla fram en långvarig och stabil lösning på situationen.
2022-02-19, 17:06
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vad sysslar Boris Motel - US Air Forc med. Signalspaning / vapenleveranser / lufttankning? Kretsar fram / åter söder om Kiev.

https://www.flightradar24.com/REDEYE6/2adf0039

Sigint/Elint. Det är en E8C.

De är förmodligen på plats för att hålla koll på läget, genomföra viss framskjuten spaning och bidra till samordnandet av NATO-flygstyrkor i Europa.

Möjligen också för att ge det ukrainska försvaret info de inte själva kan skaffa sig, då de saknar den typen av förmåga.
2022-02-19, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Men lilla naiva svenne…

SÄPO har öppet gått ut med att Ryssland genomför dessinformations kampanjer mot Sverige genom socialmedier där Flashback ingår.

Jag har själv fått upp flera ryska desinformations artiklar på facebook under åren.

Du kommer se en allt större inflöde av danska och norska användare på flashback desto närmare valet vi kommer. Dessa är ryska troll som annars riktar in sig mot våra grannländer men kraftsamlar för att maximera polarisering under valet. Det var så förra valet och kommer vara så i vår igen

Vakna svenne! Sverige är under attack från Ryssland och det är dags att slå tillbaka.
Du har alltså gått på all desinformation från USA din stackare, lider med dig men det finns bot. Läs media från olika källor och internationella sådana även Sputnik RT och så sover du på saken och tänker igenom allt på ditt sätt
2022-02-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du har alltså gått på all desinformation från USA din stackare, lider med dig men det finns bot. Läs media från olika källor och internationella sådana även Sputnik RT och så sover du på saken och tänker igenom allt på ditt sätt
Det är ingen ide' att resonera med den där, han är en bot från expo, verka utan att tänka är deras motto
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
CNN räcker som källa. Allt det de skriver om situationen i Ukraina är sant.
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Du säger att Ryssland har en övning som de inte kan rättfärdiga när amerikanska trupper kan placeras i Ukraina om de går med i NATO.
Amerikanska trupper är ju hotet inklusive kärnvapen i värsta fall. Det kan ju vara franska också förstås.

USA skulle reagera starkt om Kanada gick med i nån Rysk allians det är jag helt övertygad om.
Biden vet allt detta garanterat.

Jag tror förövrigt inte att Ryssland kommer att invadera Ukraina.

Har jag verkligen sagt detta?

Ryssland får öva var de vill på eget territorium (eller med allierad där), men det måste ju alla se att det även sänder ut signaler. Alla, inklusive Ryssland. Ingen agerar i ett vacuum. Allt Ryssland gör här ingår i ett spel.

Ryssland får däremot inte gå in och annektera Krim.

Landet Ukraina ska ha rätt att söka vilka allierade de vill, vilken säkerhetspolitisk lösning de själva vill. Nato är en försvarsorganisation, och skulle bara agera om Ukraina blev anfallet. I händelse av medlemskap alltså. Om Ryssland oroar sig för att Ukraina blir natomedlem måste det vara för att de har planer med landet.

Exemplet med Kanada är urbota långsökt. Inget demokratiskt land vill ha med Ryssland att göra. Kanada skulle endast förlora på en sådan allians.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-02-19 kl. 17:20.
2022-02-19, 17:11
Avslutad
Nu säger kina ifrån;

KINA SÄTTER NED FOTEN MOT RYSSLAND (expressen)

– Suveräniteten, självständigheten och den territoriella integriteten för alla länder måste respekteras och värnas, ansåg Wang Yi.

Samtidigt har ryssorna hittat tomhylsor;

RYSSLAND UPPGES HA HITTAT FLER HYLSOR
Rysk statsägd media skriver att ytterligare en hylsa har påträffats på ryskt territorium, i närheten av ukrainska gränsen. Under lördagen sjösatte Ryssland en utredning av var ifrån hylsorna kommer ifrån.

Bra Ryssland, tillsätt en utredning på det.
2022-02-19, 17:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Sigint/Elint. Det är en E8C.

De är förmodligen på plats för att hålla koll på läget, genomföra viss framskjuten spaning och bidra till samordnandet av NATO-flygstyrkor i Europa.

Möjligen också för att ge det ukrainska försvaret info de inte själva kan skaffa sig, då de saknar den typen av förmåga.

Tack, det verkar stämma ja.

"Är ett luftburet markövervaknings , stridslednings och kommando- och kontrollflygplan från USA:s flygvapen . Den spårar markfordon och vissa flygplan, samlar in bilder och vidarebefordrar taktiska bilder till mark- och flygteaterchefer."
2022-02-19, 17:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag tar detta inlägg som bara ett exempel på det som Marcus Oscarsson pekar på i denna utmärkta krönika.

https://marcusoscarsson.se/illasinnat-och-felaktigt-rykte-i-sverige-pa-sociala-medier-om-ukraina/

Man kan undra varför en del "svenskar" (?) stödjer en galen diktator, som vill invadera ett annat land i Europa. Och som leder ett fattigt, rostigt, underutvecklat, bakåtsträvande land där medellivslängden bland män ligger på oerhört låga drygt 60 åt på grund av alkoholism, våld och självmord. Helt otroligt.

Han har førændrats.., "detta" vad han driver med nu skulle han inte ha drivit med før 10 år sedan. Jag vet inte..., paranoia som børjat efter 2014 ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in