2022-02-19, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Hur fan ska jag länka tv nyheterna? Putler sa att deras kärnvapenövningar var klara.
OK, obekräftad källa. Ointressant rykte.
2022-02-19, 16:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Du är motsägelsefull att gå med i NATO är ju uppenbart för att man fruktar Ryssland.
Men Ukraina kanske går med i NATO utan att amerikanerna placerar trupper där vad vet jag.
För att inte tala om kärnvapen.

Är jag motsägelsefull? Hurdå?
2022-02-19, 16:54
Bannlyst
Citat:
Va? Är du dum eller, den som inte lär sig av historiens misstag är dömd att upprepa dem.

Böcker innehåller i högsta grad aktuell information. Varför tror du man använder böcker i utbildning din dumme fan.

Med vetenskap kan du härleda sanningen i mediebruset.

Så förstår du om det är sant eller inte, sitter du och lyssnar på rysk media hela dagarna så vet du bara deras påhittade sanning.

Jag antar att du inte förstår sådant.
Lära sig av misstagen, jaru du är nog frökens favorit

Böcker är passe på det stora hela.
2022-02-19, 16:55
Bannlyst
Citat:
Nej, Putler pratar om det.
Vaa, det har jag missat, länka tack
Medlem
Snapcounts avatar
16:41 Ønsker å møte med Putin Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj seier han ønsker å møte Russlands president Vladimir Putin for å hindre ein russisk invasjon, melder AFP.
– Eg veit ikkje kva den russiske presidenten vil. Difor foreslår eg at vi møter kvarandre, sa Zelenskyj under tryggingskonferansen i München.

https://www.nrk.no/nyheter/ukraina-1.11480927

Det ær nog den enda, och sista chansen..

Ær avsløjande enligt mig om Putin tackar "nej"..
Medlem
LeeVans avatar
Vad sysslar Boris Motel - US Air Forc med. Signalspaning / vapenleveranser / lufttankning? Kretsar fram / åter söder om Kiev.

https://www.flightradar24.com/REDEYE6/2adf0039
2022-02-19, 16:57
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Hur fan ska jag länka tv nyheterna? Putler sa att deras kärnvapenövningar var klara.
Nu vet inte jag vilka nyheter du åsyftade, men låt säga att du tittade på rysk TV live - streamat eller via satellit. Jag vet också att de sagt detta. Ja - länkar du till några som helst ryska källor blir du genast kallad "rysstroll", även om du är svenskare än en dalahäst! Länkar du inte så blir du anklagad för att ljuga. Ungefär samma metoder som används i det pågående informationskriget mot Ryssland. Vad de än gör, så tolkas det på maximalt negativt sätt.

Jag vidhåller ändå det jag sa i trådstarten:
Det har gafflats om krig i flera månader nu. I fredags förra veckan hette det att USA var säkra på att "kriget" skulle startas under veckan som gått, vilket inte skett. Nu börjar de prata om kommande vecka. Alltihop ar absolut löjligt.
2022-02-19, 16:58
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jo tack, jag hörde honom i morse på 4:an när han med gråten i rösten pratade om Ukraina som "drömmarnas land". Sorry, den där skiten går jag inte på. Västerländsk demokrati är inte vad den var, numera ska folk cancelleras och jagas och hängas ut av eliten om åsikterna inte passar eliten. Oscarsson framför en helt och hållet idylliserad bild av USA och övriga väst.

Därmed inte sagt att jag gillar Ryssland eller stödjer Putin men de har rätt att sköta sig själva precis som vi. Lev och låt lev.

Jodå, du är en bakåtsträvare som lever i det förgångna. Och du gillar Ryssland. Försök inte. Ditt ideal-Sverige är 1980-1990-talet då vi hade minimalt med invandrare, gigantisk statsskuld, rekordhögt skattetryck, en nedgången infrastruktur och noll framtidsutsikter.

Men du slapp se Meza-restauranger i Sverige.
2022-02-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är jag motsägelsefull? Hurdå?
Du säger att Ryssland har en övning som de inte kan rättfärdiga när amerikanska trupper kan placeras i Ukraina om de går med i NATO.
Amerikanska trupper är ju hotet inklusive kärnvapen i värsta fall. Det kan ju vara franska också förstås.

USA skulle reagera starkt om Kanada gick med i nån Rysk allians det är jag helt övertygad om.
Biden vet allt detta garanterat.

Jag tror förövrigt inte att Ryssland kommer att invadera Ukraina.
Senast redigerad av Joltino 2022-02-19 kl. 17:02.
2022-02-19, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu ska Ryssland öva kärnvapenkrig också! Fan de kör övningar hela tiden. Putin måste fått dille på övningar. Sedan klagar de om bara någon annan som så litet över.
Hela tiden, mig veterligen har den bara hållit på i några veckor och den verkar ske i steg med olika fokus, det låter som väldigt strukturerat och genomtänkt.

Men vi får se om den fortsätter i flera veckor till då kan man börja fundera lite såklart
2022-02-19, 17:02
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Alla länder som har ett försvar fruktar en attack. Det hör till avdelningen självklarheter. Du verkar ha riktigt svårt för det givet dina ointelligenta frågor. Varför tror du att länder håller sig med ett försvar?

Att Ukraina aldrig skulle anfalla Ryssland är självklart för alla som inte är efterblivna.
2022-02-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Någon mer än jag som tröttnat på att kallas för "rysstroll"?
Är inte nivån extremt låg när man tar till sån låg retorik för att försöka vinnna ett argument?
När man inte kan bemöta fakta i en diskussion, så försöker man i stället anklaga meningsmotståndaren för att vara ett "rysstroll"?

Ni som har en hjärna och anklagas för detta: Tänk logiskt! Tjafsande på Flashback i trådar med en läsekrets av några tusen... varför i allsindar skulle Ryssland bry sig om att spendera pengar på något sådant? Varifrån skulle denna legion av fullt svensktalande, utan grammatikfel... inklusive slang och talsätt....... ryssar.... som dessutom är helt lojala med Putin ens komma? Sådana människor existerar inte.

Vi har sett en användare i tråden som villigt berättade att hon ursprungligen kommer ifrån Ryssland men bor i Sverige sen länge. Hon är inget "rysstroll" utan en person som råkar veta mer om Ryssland än nästan alla andra i tråden och har samma rätt att delta i ett svensktalande forum som vem som helst. Närmre ett rysstroll än så finns inte i den här tråden så lägg ned! De ni anklagar för "rysstroll" är i själva verket vakna, smarta svenskar.

Kommentarsfälten i tidningar med många miljoner dagliga läsare som Daily Mail. Kanske det finns något rysstroll där, i den mån det ens existerar Vi vet ju inte.... Eller något stort politiskt forum i Reddit.... Kanske! Men Flashback på svenska... Kom igen! Det är inte bara extremt osannolikt utan även absurt olönsamt. Så korkade är inte Ryssland och så stora resurser har de inte tilltängligt för att "kanske" övertyga EN svensk Flashbackarläsaer i månaden.

Om du blir falskeligen anklagad för att vara ett rysstroll, så bit tillbaka för den debattekniken är både ohederlig och direkt korkad. "Rysstrolls"-narrativet är sannolikt till största delen amerikansk propaganda. Ganska slug sådan, eftersom en hel del lättledda får sväljer den med hull och hår!
Men lilla naiva svenne…

SÄPO har öppet gått ut med att Ryssland genomför dessinformations kampanjer mot Sverige genom socialmedier där Flashback ingår.

Jag har själv fått upp flera ryska desinformations artiklar på facebook under åren.

Du kommer se en allt större inflöde av danska och norska användare på flashback desto närmare valet vi kommer. Dessa är ryska troll som annars riktar in sig mot våra grannländer men kraftsamlar för att maximera polarisering under valet. Det var så förra valet och kommer vara så i vår igen

Vakna svenne! Sverige är under attack från Ryssland och det är dags att slå tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in