2022-02-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vaccinet har skyddat mig mot covid så jag vet att det fungerar.

Jag har aldrig brytit ett ben i kroppen.. måste bero på att jag älskar potatischips…
Citera
2022-02-19, 13:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Du kan ju ha haft sars tidigare i ditt som ger ett bra skydd.. det är INTE vaccinet som gjort att du inte blivit sjuk nu

Har hört jättemånga som blivit vaccinerade och som inte blivit sjuka. Enligt FHM skyddar vaccinet mot smitta även i Omikron. Men skyddet är inte lika effektivt, men det är ändå cirka 50% skydd. Det betyder att varannan som utsätts för viruset inte blir sjuk, när de vaccinerats. Ingen obetydlig skyddseffekt precis.
Citera
2022-02-19, 13:34
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Skapar oro i världen? Dina länkar säger ju snarare det motsatta, dvs att det är väldigt låg risk att det ska spridas. Nya virus kommer hela tiden, det finns inget i nuläget som säger att man ska oroa sig över det här viruset. Åtgärderna som tas i nuläget är standard. Dödsfallen har dessutom (vad jag kan se) varit gamla och sjuka människor. Det är främst när vanliga och annars friska vuxna dör som man ska börja oroa sig.

Dock den värsta epidemin under de senaste århundradena (spanska sjukan) upphörde år 1920, vilket snarare borde förstöra memet.

Intressant att kolla igenom den här gamla tråden. Hade en kompis som landade från Kina en månad senare efter denna tråd startades. Fan vilka två år.
Citera
2022-02-19, 13:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag har inte blivit smittad, men så är jag också välvaccinerad. Vet ingen som underhållit sitt vaccinationsskydd som blivit smittad, men då får man också räkna med att ta vaccin regelbundet.
Jag vet några med 3 doser på jobbet som fick covid för ett par veckor sedan.
Har inte heller sett någon fakta på att det finns något skydd i ens 3:e dosen. Endast att FHM påstår det ska ge ca 50% skydd.
Inse att att det vaccin som nu finns inte är framtaget för Omicron så därför rätt så meningslöst at fortsätta ta fler sprutor av sådant. Något annat har jag heller inte sett det ska finnas.

Och du vet inte om du blivit smittad. Man kan vara smittad utan symptom.
Men troligen är det din paniska skräck för covid som skyddat dig genom att du troligen lever väldigt isolerad. Jobbar inte och träffar knappt någon annan.

Så dröm du på om att du har något skydd av vaccinet.
Citera
2022-02-19, 14:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jo, om de dör när de är 70 år av Covid19, istället för att de hade levt till de var 85 år, som de hade gjort om de inte blivit smittade.

Jo men nu är det inte så. De flesta som dör "av" covid är över 80.
Citera
2022-02-19, 14:34
Medlem
Citat:
Har hört jättemånga som blivit vaccinerade och som inte blivit sjuka. Enligt FHM skyddar vaccinet mot smitta även i Omikron. Men skyddet är inte lika effektivt, men det är ändå cirka 50% skydd. Det betyder att varannan som utsätts för viruset inte blir sjuk, när de vaccinerats. Ingen obetydlig skyddseffekt precis.

Finns ingen som kommer undan covid. Om de inte bor själva i skogen och aldrig träffar någon.

ALLA som tagit 3 sprutor kommer få covid.

Jag känner ingen längre som sitter med 3 sprutor och inte har fått covid. Alla lägger upp på facebook. Alla på jobbet har blivit sjuka.

Ingen kommer undan!
Citera
2022-02-19, 14:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Finns ingen som kommer undan covid. Om de inte bor själva i skogen och aldrig träffar någon.

ALLA som tagit 3 sprutor kommer få covid.

Jag känner ingen längre som sitter med 3 sprutor och inte har fått covid. Alla lägger upp på facebook. Alla på jobbet har blivit sjuka.

Ingen kommer undan!

Jag har umgåtts med personer som varit smittade. Har inte blivit sjuk. Har aldrig haft covid. Andra jag känner har haft det 4-5 gånger.
Citera
2022-02-19, 14:54
Medlem
Citat:

Jag har umgåtts med personer som varit smittade. Har inte blivit sjuk. Har aldrig haft covid. Andra jag känner har haft det 4-5 gånger.

Efter alla dina hysteriska kommentarer du skrivit. Så tror jag inte ett ögonblick på att du medvetet umgåtts med smittade personer.

Du själv tvivla ju starkt på vaccinet, att lock down var det ända rätta. Luriga jävel.
Citera
2022-02-19, 15:25
Medlem
Citat:
Efter alla dina hysteriska kommentarer du skrivit. Så tror jag inte ett ögonblick på att du medvetet umgåtts med smittade personer.

Du själv tvivla ju starkt på vaccinet, att lock down var det ända rätta. Luriga jävel.

Självklart ljuger han. Eftersom IMBILDEN spyr galla över dom ovaccinerade varje dag i denna tråd så är det omöjligt att han umgås med dom.

Eller så har dom han umgåtts med varit vaccinerade och då ljuger han ju också. 🤷‍♀️
Citera
2022-02-19, 15:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

var har jag skrivit att jag MEDVETET har gjort det?
Citera
2022-02-19, 15:30
Medlem
Citat:
var har jag skrivit att jag MEDVETET har gjort det?

Eftersom du skriver att du umgåtts med smittade personer.

Annars kan man skriva. Jag har varit med personer som blivit sjuka?

För i ditt påstående tolkar man det som du umgåtts när de varit sjuka.

Eller hur vet du att de var sjuka när du umgicks med dem?
Citera
2022-02-19, 15:33
Medlem
Citat:
Eftersom du skriver att du umgåtts med smittade personer.

Annars kan man skriva. Jag har varit med personer som blivit sjuka?

För i ditt påstående tolkar man det som du umgåtts när de varit sjuka.

Eller hur vet du att de var sjuka när du umgicks med dem?

Och i så fall. Varför har du valt att umgås med smittade personer?

Jag tycker inte det går hand i hand med din profil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in