2022-02-18, 23:42
  #8425
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då vet du. Måste erkänna att din argumentation talar snarast mot en lång akademisk utbildning.

det där va lite patroniserade av en impotent skribent, sanningen är att mina poäng är i teknologi, men du tycks ha ett behov av att bestämma
2022-02-18, 23:55
  #8426
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nej, det visade du senast du hänvisade till vad hon sagt.
Jag ljuger inte, plocka fram det tack.

1 du kom in som ett ex till Emil, å kunde inte ens skapa ett fb konto
2 när ingen brydde sej om dina grus konspirationer, så bytte du strategi
3 då fanns det olagliga pistoler i Emils hem, när det föll
4 så var det fokus på Emils otrohet
5 när Lida blev dömd så , var det minsann ett felaktigt belsut Bodström å hela helvtet skulle komma
6 när faktum finns så vränger du igen att det finns högre instanser
7 du slutar ju inte när domen är fastställd

så i mina ögon är du en lögnare, som inte vill ha sanningen, du har en agenda att få LIDA att verka bättre än hon är
2022-02-19, 00:11
  #8427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
1 du kom in som ett ex till Emil, å kunde inte ens skapa ett fb konto
2 när ingen brydde sej om dina grus konspirationer, så bytte du strategi
3 då fanns det olagliga pistoler i Emils hem, när det föll
4 så var det fokus på Emils otrohet
5 när Lida blev dömd så , var det minsann ett felaktigt belsut Bodström å hela helvtet skulle komma
6 när faktum finns så vränger du igen att det finns högre instanser
7 du slutar ju inte när domen är fastställd

så i mina ögon är du en lögnare, som inte vill ha sanningen, du har en agenda att få LIDA att verka bättre än hon är

1. Jag är en person som fortfarande hade ett förhållande med Emil, kanske inte den typen av förhållande som du kanske hade väntat dig. Men det struntar jag i.
2. Jag har aldrig haft några grus konspiratorer. Det är andra som har trott och skrivit det.
3. Det fanns visst olagliga vapen i hans hus som var hans.
4. Emil var otrogen, det är ingen hemlighet.
5. Jag tycker forfarande att domslutet var fel, och är fortfarande ganska säker på att det inte är slut än.
6. Ja, det finns instanser kvar, men inget jag tänker berätta här och nu. Men om man tänker efter lite, så vet man.
7. Varför skulle jag sluta? Jag är övertygad om att fler svar finns att få på olika frågor.

Så, återigen....Jag har inte ljugit, snarare du när du försöker pussla ihop något som inte finns och sen säga att det kommer från mig.
Min agenda är densamma som jag skrivit i tråden innan, ex antal gånger...att rätt skall vara rätt.
2022-02-19, 00:18
  #8428
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
1. Jag är en person som fortfarande hade ett förhållande med Emil, kanske inte den typen av förhållande som du kanske hade väntat dig. Men det struntar jag i.
2. Jag har aldrig haft några grus konspiratorer. Det är andra som har trott och skrivit det.
3. Det fanns visst olagliga vapen i hans hus som var hans.
4. Emil var otrogen, det är ingen hemlighet.
5. Jag tycker forfarande att domslutet var fel, och är fortfarande ganska säker på att det inte är slut än.
6. Ja, det finns instanser kvar, men inget jag tänker berätta här och nu. Men om man tänker efter lite, så vet man.
7. Varför skulle jag sluta? Jag är övertygad om att fler svar finns att få på olika frågor.

Så, återigen....Jag har inte ljugit, snarare du när du försöker pussla ihop något som inte finns och sen säga att det kommer från mig.
Min agenda är densamma som jag skrivit i tråden innan, ex antal gånger...att rätt skall vara rätt.


OK , för ärlighetens skull vad var fel och vad tror du , å nu vill jag inte ha nåt babbel om att Emil kanske gjorde si eller så, Vad tror du

Det finns ingen annan högre domstol, å resning är uteslutet med tanke på filmen, så vad Europadomstolen, inte en chans i helvete, där
__________________
Senast redigerad av BMC64 2022-02-19 kl. 00:20.
2022-02-19, 10:25
  #8429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
OK , för ärlighetens skull vad var fel och vad tror du , å nu vill jag inte ha nåt babbel om att Emil kanske gjorde si eller så, Vad tror du

Det finns ingen annan högre domstol, å resning är uteslutet med tanke på filmen, så vad Europadomstolen, inte en chans i helvete, där

Har sagt det innan, men jag kan dra det igen.
Det finns inget motiv, hon flydde inte, hon lydde polisen, försvårande inte utredningen. Jag tror att hon fick en psykos den kvällen vilket verkligen förklarar minnesförlusten.
Och med dessa saker i beaktelse, så ska domen inte vara så hård som den blev.
Det är bara en sak, jag tror fortfarande att Emil trissade och psykade henne.
2022-02-19, 10:50
  #8430
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Har sagt det innan, men jag kan dra det igen.
Det finns inget motiv, hon flydde inte, hon lydde polisen, försvårande inte utredningen. Jag tror att hon fick en psykos den kvällen vilket verkligen förklarar minnesförlusten.
Och med dessa saker i beaktelse, så ska domen inte vara så hård som den blev.
Det är bara en sak, jag tror fortfarande att Emil trissade och psykade henne.

Så med det sagt så anser du att Emil får skylla sej själv lite, eller hur tänker du ?
I lagens mening är hon dömd för mord, det går inte att komma runt, eller tvätta bort genom att skuldbelägga offret, det spelar nog ingen roll hur mycket du å jag spekulerar, så sitter Lydia där hon sitter i tolv år till, jag tycker det är rätt, du tycker det är fel, men faktum kvarstår oavsett vad du skriver att Emil har gjort eller inte , eller hur
2022-02-19, 11:38
  #8431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Så med det sagt så anser du att Emil får skylla sej själv lite, eller hur tänker du ?
I lagens mening är hon dömd för mord, det går inte att komma runt, eller tvätta bort genom att skuldbelägga offret, det spelar nog ingen roll hur mycket du å jag spekulerar, så sitter Lydia där hon sitter i tolv år till, jag tycker det är rätt, du tycker det är fel, men faktum kvarstår oavsett vad du skriver att Emil har gjort eller inte , eller hur

Riktigt äckligt av dig att feltolka det man skriver.
Jag har aldrig, skulle aldrig tycka, säga eller skriva något så korkat som att jag skulle tycka Emil förtjänade eller fick skylla sig själv för att han blev skjuten. Riktigt äcklig tanke ens. Att ens yppa något sådant visar i min mening hur sjuk man är!
2022-02-19, 11:44
  #8432
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Riktigt äckligt av dig att feltolka det man skriver.
Jag har aldrig, skulle aldrig tycka, säga eller skriva något så korkat som att jag skulle tycka Emil förtjänade eller fick skylla sig själv för att han blev skjuten. Riktigt äcklig tanke ens. Att ens yppa något sådant visar i min mening hur sjuk man är!

Vad feltolkar jag, eller är det så att du inte förstår skillnaden på frågetecken och utropstecken, jag frågade , jag la inte in nån tolkning alls, förstår du skillnaden, eller ska du kanske läsa in svenska på komvux, du kan va äcklig å sjuk själv, som inte kan sluta peta i detta såret som tråden handlar om
DET är äckligt å sjukt ,,,fast det tycker väl inte du, så länge du fortsätter skriva i tråden känner du dej väl viktig på nåt sjukt sätt,,
2022-02-19, 13:05
  #8433
Medlem
Mercedes avatar
Självinsikt:
Lydia säger själv att hon väntat på den här dagen typ hela sitt liv, både hon och hennes mamma beskriver hennes impulsivitet, Hon säger själv att hennes sista år varit struliga och att allt krashade för henne efter flytten till Helsingborg.
PLUS att det finns otroligt mycket forskning kring dessa diagnoser som man i detta fall med måste ha i åtanke.

Aggressivitet/impulskontroll:
Kimmo berättar hur hon kastar saker när hon blir arg, inklusive en brandsläckare (vem vet vad som hade hänt om hon just den dagen tagit sitt gevär istället? osäker dock om hon hade sina vapen redan då?)
Hon slog sönder dörren till förra lägenheten, när hon var där med en låssmed för att ägaren till lägenheten låst henne ute när hon skulle hämta sina saker. (skulle vara intressant att få höra låssmedens berättelse om denna händelse)
Hon polisanmälde ägaren (här har vi hennes ord om bråket, skulle vara intressant att få höra allas sidor av den historien)

Medicinering:
Hon har slutat med sina sömntabletter flera ggr under senaste åren för hon inte tycker de hjälper och istället dricker vin för att sova (Efter mordet i förhör säger hon att det är Emil som fått henne att sluta pga hon ska vara lättväckt när han vill ha sex, men varför säger hon då till sjukvården att det är tabletterna som inte funkar både i det fallet och tidigare tillfällen)
Hon säger att Emil inte ville hon skulle ta sina mediciner men både i hennes journaler och från Kimmo sägs det att hon avslutar/experimenterar med doser flertal gånger under åren. Själv säger hon vid något tillfälle att hon ej vill ta beroendeframkallande medicin.
Under åren framgår det att hon sagt att hon tagit sin medicin på morgonen men prover visar INGENTING. En annan gång nekar hon till intag men prover visar på benzo. Hon begär förnyade recept trots att hon ska ha kvar för flera veckor samt höjer dos/tablettintag i ansökan om nya recept.

Alkohol:
journalerna och prover vittnar om långvariga alkoholproblem genom åren, Lydia däremot dementerar dock det i de flesta fallen och beskriver sitt alkoholintag som måttligt.

Nu till min fråga/frågor.

VARFÖR måste det varit Emil som triggat henne den kvällen?
Kan det inte bara vara så enkelt att alkolholen + diagnoser + ett litet småbråk i hennes "värld" exploderade fullständigt? Och att hennes tidigare förhållanden egentligen ska vara tacksamma det inte hände dem?

VARFÖR måste det varit Emil som triggat henne den kvällen?
Kan det inte bara vara så enkelt att misskötsel av mediciner, pressen/stressen från studierna, oron inför sitt boende OCH psykisk ohälsa, allt i samband med alkohol + ett litet småbråk till slut blev den sista lilla droppen i hennes redan överfyllda glas?

VARFÖR MÅSTE MOTIVET TILL MORDET LIGGA HOS EMIL?
2022-02-19, 13:16
  #8434
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Har sagt det innan, men jag kan dra det igen.
Det finns inget motiv, hon flydde inte, hon lydde polisen, försvårande inte utredningen. Jag tror att hon fick en psykos den kvällen vilket verkligen förklarar minnesförlusten.
Och med dessa saker i beaktelse, så ska domen inte vara så hård som den blev.
Det är bara en sak, jag tror fortfarande att Emil trissade och psykade henne.
Fast det ljudfilerna vittnar om är bråk och tjafs dem emellan.
En psykos får man vanföreställningar/inre röster, tror du misstar dig lite om innebörden av en psykos.
Det är inte direkt nått någon trissar/triggar fram
2022-02-19, 16:25
  #8435
Medlem
[quote=Mercede|79152783]Fast det ljudfilerna vittnar om är bråk och tjafs dem emellan.
En psykos får man vanföreställningar/inre röster, tror du misstar dig lite om innebörden av en psykos.
Det är inte direkt nått någon trissar/triggar fram [/QUOTE

Inte riktigt. Du talar om vad som KAN ingå i psykos, inte definitionen av. Vid psykos har man svårt att särskilja fantasi oh verklighet.
Det kan vara en kort episod eller livslångt.
I det här fallet kan det röra sig om en dissociation annars. Vilket ofta hänger ihop med EIPS. Och dessutom återkommer oftare och intensifieras av olika missbruk.
2022-02-19, 18:13
  #8436
Medlem
Mercedes avatar
Ja en dissociation är mycket möjligt, skulle förklara hennes beteende direkt efter mordet med.

redigerat pga felquotat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in