2022-02-19, 12:56
Medlem
spoilers avatar
""Jag gillar Sverige jättemycket. Men sådana här saker händer lite för ofta. Jag är själv från Kosovo. Sådana här bombningar inträffar aldrig där", säger Ferid Rrahmani.

Nyhetsrubrikerna i fredags kväll talade om ännu ett sprängdåd på Rosengård. Smällen hördes över hela stan."

https://www.sydsvenskan.se/2022-02-19/sadana-har-bombningar-intraffar-aldrig-i-kosovo
(Betalvägg)
Citera
2022-02-19, 21:07
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
""Jag gillar Sverige jättemycket. Men sådana här saker händer lite för ofta. Jag är själv från Kosovo. Sådana här bombningar inträffar aldrig där", säger Ferid Rrahmani.

Nyhetsrubrikerna i fredags kväll talade om ännu ett sprängdåd på Rosengård. Smällen hördes över hela stan."

https://www.sydsvenskan.se/2022-02-19/sadana-har-bombningar-intraffar-aldrig-i-kosovo
(Betalvägg)

Kravlös invandring utan några krav på individen. Klart han gillar Svärje.
Citera
2022-02-20, 09:12
Medlem
Det hölls under lördagen en demonstration mot socialtjänsten på Möllevångstorget i Malmö. Runt 200 personer var samlade för att kritisera lagen om vård av unga, LVU.
– Det har varit bra kontakt mellan arrangörerna och polisen, säger dialogpolisen Ramin.
Ett Facebook-evenemang hade uppmanat till att samlas i Malmö och protestera mot socialtjänsten i Sverige. Deltagarna var kritiska mot hur socialtjänsten utifrån lagen om vård av unga, LVU, omhändertar barn. Liknande demonstrationer har även arrangerats i Göteborg och Stockholm.

Samtidigt pågår det en desinformationkampanj mot Sverige där myndigheter anklagas för att omhänderta muslimska barn.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/demonstranter-samlades-for-att-kritisera-socialtjansten

Okunniga obildade människor är det största hotet i Sverige
Citera
2022-02-24, 20:09
Medlem
rex144s avatar
Polisen säger att det handlar framför allt om 16 män i Malmö som är iblandade i gängkriget.
Polisen har en "bomblista" med adresser där det kommer förmodligen smälla.
De vill inte berätta vilka adresser det handlar om för att inte skapa panik.
Har du en svartskalle i ditt trapphus så känn dig träffad
Citera
2022-02-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Polisen säger att det handlar framför allt om 16 män i Malmö som är iblandade i gängkriget.
Polisen har en "bomblista" med adresser där det kommer förmodligen smälla.
De vill inte berätta vilka adresser det handlar om för att inte skapa panik.
Har du en svartskalle i ditt trapphus så känn dig träffad

Få trappor i Malmö med endast svenskar.
Citera
2022-02-27, 03:33
Avstängd
De grasserande cykelstölderna är en viktig del av Malmös identitet, utropar komikern och proffstyckaren Dilan Apak i en krönika i Sydsvenskan. Man kan ju ta sig för pannan, men jag tippar att Mona Masri hade kunnat skriva ungefär samma insiktsfulla rader på den tiden hon var Sydans hårt lanserade stjärnkrönikör.

Citat:
Ursprungligen postat av Dilan Apak
Jag kan inte vara den enda som med stort nöje och beundran följt Sydsvenskans granskande serie Cykeltjuvarnas paradis. Det har varit en enda lång påminnelse om journalistikens vikt och otroliga kraft. Stöldcykeln (ha!) har utretts och representanter för alla inblandade har fått uttala sig (vanliga cykelägare, såna cykelägare som lägger 30 000 på en hoj, tjuvar, poliser och cykelhandlare). Jag bugar och bockar särskilt inför hur journalisterna brottsprovocerat sig från garage till garage, från offer till förövare. Jag tror Sydsvenskans journalister löst fler cykelstölder i denna granskning än vad polisen har på ett decennium. Men det har jag inga siffror på, bara en känsla av.

En särskild insikt stannar hos mig efter att ha gått igenom artiklarna relativt noga, nämligen den om att viss brottslighet verkligen känns okej. Det är nästan så att jag tycker viss brottslighet behövs, som till exempel cykelstölderna. För mig är de mycket mer än upprepade förseelser i en stad som råkar ha många cyklister. Framförallt, vill jag påstå, är de en stor del av Malmös kulturella identitet. En av de första saker jag lärde mig när jag flyttade hit (förutom att tid är en illusion och att alla är försenade, alltid) var ett nästan filosofiskt mantra: finns det en cykel så kommer den att bli stulen. Ju finare den är desto större blir risken, det är liksom allmänbildning.

Det här är varför jag själv har en ruskigt skruttig cykel. Den är i princip oanvändbar och därför helt ointressant att stjäla, vilket gör mig mycket nöjd. Jag har som ni läser överlistat systemet. Om jag någonsin får för mig att skaffa en ny cykel kommer jag göra det med riskanalysen att lika mycket pengar jag lägger på den, lika mycket pengar måste jag vara beredd att förlora. Och vet ni vad, jag är helt okej med det. För blir jag av med de där pengarna vet jag att de kommer att gå till en hyvens person, till en cykeltjuv.

Vilka toppenbrottslingar de är! I alla fall de som intervjuats av Sydsvenskan. De är fullt medvetna om att det de pysslar med kan anses moraliskt fel. De har också mycket god insikt i att det inte är någon slump att just de börjat tjuva tvåhjulingar. De har egentligen en klarare analys av roten till brottslighet än många av våra politiker; om du växer upp med kriminaliteten tätt intill och i ett samhälle som på många sätt skiter i dig och du kan räkna ut med röven att stulna cyklar kan ge mer pengar än annat slit – då kommer du göra det. Det är i alla fall bättre än att sälja knark, menar en av de intervjuade tjuvarna.

https://www.sydsvenskan.se/2022-02-26/det-ar-battre-att-stjala-cyklar-an-att-salja-kokain

Jag tippar att Apak antingen tillhör elsparkcykelfolket, de där som slänger ifrån sig den billigt hyrda cykeln var som helst, eller åker buss. Förmodligen bor han dessutom i ett till 90% vitt område.
Citera
2022-02-27, 16:09
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
13:00
Demonstration mot Rysslands invasion idag på Möllevångstorget i Malmö. Det gick lugnt till. Inte en enda muslim på plats bland de femhundra deltagarna, demonstrationen bestod av 95% vita. Vänstern försökte få in refugees welcome retorik och öppna gränser över huvudtaget men de för de flesta som var med på demon så är det UKRAINIAN REFUGGES WELCOME, inte mena. Men de försökte styra in det på detta hela tiden. Men så fort en ukrainare eller ryss talade så applåderade folk, vänsterns idiotiska agenda att trycka in ännu mer hopplösa icke vita sandterrorister mötted med måttligt intresse. Det var ju för UKRAINA som man hade träffats och demonstrerat inte för "flyktingar över huvudtaget"

Även om v och 7klövern vägrar inse det så är det så att vi bryr oss mest om vita kristna flyktingar
Citera
2022-02-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
13:00
Demonstration mot Rysslands invasion idag på Möllevångstorget i Malmö. Det gick lugnt till. Inte en enda muslim på plats bland de femhundra deltagarna, demonstrationen bestod av 95% vita. Vänstern försökte få in refugees welcome retorik och öppna gränser över huvudtaget men de för de flesta som var med på demon så är det UKRAINIAN REFUGGES WELCOME, inte mena. Men de försökte styra in det på detta hela tiden. Men så fort en ukrainare eller ryss talade så applåderade folk, vänsterns idiotiska agenda att trycka in ännu mer hopplösa icke vita sandterrorister mötted med måttligt intresse. Det var ju för UKRAINA som man hade träffats och demonstrerat inte för "flyktingar över huvudtaget"

Även om v och 7klövern vägrar inse det så är det så att vi bryr oss mest om vita kristna flyktingar

Lol, det är ganska sjukt att vänstern var där för att öppna gränserna för MENA folk när det är Ukraina som var anledningen till demonstrationen. Verkar inte finnas någon solidaritet från MENA folket till Ukraina? Var där verkligen 95% vita i en muslimskt stad som malmö?
Citera
2022-02-27, 16:24
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Lol, det är ganska sjukt att vänstern var där för att öppna gränserna för MENA folk när det är Ukraina som var anledningen till demonstrationen. Verkar inte finnas någon solidaritet från MENA folket till Ukraina? Var där verkligen 95% vita i en muslimskt stad som malmö?

Ja det var väldigt vitt. Dels diaspora-ryssar, polacker, ukrainare men mest en vit medelklasspublik. Möllevången har väl sällan varit så vitt som idag. det var underbart !
Citera
2022-03-10, 09:06
Medlem
spoilers avatar
"En person som bar en judisk symbol på sina kläder blev avvisad från en buss i Malmö i februari, rapporterar Aftonbladet och nyhetsbyrån Siren.

Busschauffören ska ha bett personen med den judiska symbolen att kliva av bussen. Detta för att andra resenärer, enligt chauffören, kunde bli upprörda över symbolen. Chauffören ska dessutom ha blivit arg när personen insisterade på att få åka med."

https://nyheteridag.se/person-bar-judisk-symbol-nekades-aka-buss-i-malmo/
Citera
2022-03-10, 10:13
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En person som bar en judisk symbol på sina kläder blev avvisad från en buss i Malmö i februari, rapporterar Aftonbladet och nyhetsbyrån Siren.

Busschauffören ska ha bett personen med den judiska symbolen att kliva av bussen. Detta för att andra resenärer, enligt chauffören, kunde bli upprörda över symbolen. Chauffören ska dessutom ha blivit arg när personen insisterade på att få åka med."

https://nyheteridag.se/person-bar-judisk-symbol-nekades-aka-buss-i-malmo/
Fallet är anmält till DO som i sin tur kräver svar på frågor från Skånetrafiken.

Citat:
Det hävdar i alla fall resenären själv i en anmälan till Diskrimineringsombudsmannen, DO.

– Vi tar uppgifterna på stort allvar. Händelsen utreds just nu, säger Saman Tondnevis, affärsområdeschef på Skånetrafiken.

https://www.expressen.se/kvallsposten/anmalan-portades-fran-buss--pa-grund-av-judisk-symbol/
Citera
2022-03-17, 10:09
Medlem
spoilers avatar
"På onsdagen meddelade Maher Dabbour, tidigare ordförande för Kroksbäck-Hyllie S-förening, att han lämnar partiet med omedelbar verkan för att gå med i före detta centerpartisten Mikail Yüksels parti som storsatsar inför valet.

Enligt Dabbour har Socialdemokraterna ett problem med representation.

/.../

I samband med beskedet låter Nyans även meddela att omkring 20 aktiva socialdemokrater i Malmö förväntas ansluta sig till partiet inom kort."

https://samnytt.se/socialdemokrat-gar-over-till-islamistpartiet-nyans/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in