2022-02-15, 19:10
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Visa oss kolvarna
!
Var ju ironisk....då motorerna i detta fall sitter på vingarna....titta själv...längst bak på planet...utan att ngn svamlar om glykol osv....när bättre källor än "trust me bro" vill vi ha
Citera
2022-02-15, 20:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Frågetecken ironiskt

Snarare djävligt undrande vad som menades..
Citera
2022-02-15, 20:45
Medlem
Citat:
Var ju ironisk....då motorerna i detta fall sitter på vingarna....titta själv...längst bak på planet...utan att ngn svamlar om glykol osv....när bättre källor än "trust me bro" vill vi ha

Vad vill du ha källor på? Att det sitter en liten jetmotor (APU) i längst bak på planet? Eller att det kan ryka om en APU när den förbränner föroreningar som t.ex glykol?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Auxiliary_power_unit
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:T%27way_Air_Boeing_737-800_(HL8024)_APU_start.jpg
http://www.b737.org.uk/apu.htm
Citera
2022-02-15, 21:01
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
🤣Wikipedia kan jag oxo skriva på....nä bättre källa efterfrågas

Wikipedia som källa brukar inte godtas av förnekarna i andra sammanhang, med rätta, men när det passar dem så går det tydligen bra ...
Citera
2022-02-15, 21:50
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Wikipedia som källa brukar inte godtas av förnekarna i andra sammanhang, med rätta, men när det passar dem så går det tydligen bra ...
Det är inte överdrivet kontroversiellt att det längst bak i de flesta jetflygplan sitter en APU, som är en gasturbin som i mångt och mycket fungerar på samma sätt som en vanlig jetmotor. Vad den gör har du redan fått länk på men litar du inte på wikipedia så kan du använda valfri sökmotor. Du kommer få samma svar.

Skulle du springa på en gammal Boeing 707 eller DC-8 som ryker på samma ställe så kan du däremot med rätta bli misstänksam, just dessa var inte byggda med APU. Men alla moderna jetflygplan som du kan förvänta dig träffa på på en flygplats är. Och en hel del större propellerflygplan.
Citera
2022-02-16, 14:22
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Det är inte överdrivet kontroversiellt att det längst bak i de flesta jetflygplan sitter en APU, som är en gasturbin som i mångt och mycket fungerar på samma sätt som en vanlig jetmotor. Vad den gör har du redan fått länk på men litar du inte på wikipedia så kan du använda valfri sökmotor. Du kommer få samma svar.

Skulle du springa på en gammal Boeing 707 eller DC-8 som ryker på samma ställe så kan du däremot med rätta bli misstänksam, just dessa var inte byggda med APU. Men alla moderna jetflygplan som du kan förvänta dig träffa på på en flygplats är. Och en hel del större propellerflygplan.

Jag engagerar mig inte specifikt i detta alls. Jag vet att det sprutas ut en massa skit från för ändamålet särskilt utrustade flygplan vareviga dag (och natt). Himlen är aldrig någonsin riktigt blå längre utan ljust mjölkigt blå efter att de streck, som inte är några s.k. contrails, glesnat över himlen, som i princip alltid är solkig.
Citera
2022-02-16, 17:25
Medlem
Citat:
Du menar att du inte hittade några kolvar på ditt dieseldrivna flygplan? Alltså var det fel från början. Och sen blir det ännu mera fel när du inte vet var alla turbiner sitter på flygplanet. Köp dig en själv så förstår du allt.
Citera
2022-02-16, 17:43
Medlem
Citat:
Jag vet att det sprutas ut en massa skit från för ändamålet särskilt utrustade flygplan
Hur kan du veta nåt som vi som jobbat med flygplan i decennier inte vet?
Citera
2022-02-17, 01:41
Medlem
Citat:
Jag engagerar mig inte specifikt i detta alls. Jag vet att det sprutas ut en massa skit från för ändamålet särskilt utrustade flygplan vareviga dag (och natt). Himlen är aldrig någonsin riktigt blå längre utan ljust mjölkigt blå efter att de streck, som inte är några s.k. contrails, glesnat över himlen, som i princip alltid är solkig.
Snickesnack. Inbillat trams. Du VET inte, du tror, för du har fått detta för dig.
Citera
2022-02-17, 09:24
Medlem
Citat:

Jisses finns det människor som fortfarande ”vet” att det är så…..
Vad består skiten av? Vad är syftet? Vilken nation är det som besprutar oss? I vilken omfattning sker detta?
Försök vara lite kritisk, inte bara mot inte bara mot de som du tror är emot dig utan mot dig själv.
Citera
2022-02-19, 10:53
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jisses finns det människor som fortfarande ”vet” att det är så…..
Vad består skiten av? Vad är syftet? Vilken nation är det som besprutar oss? I vilken omfattning sker detta?
Försök vara lite kritisk, inte bara mot inte bara mot de som du tror är emot dig utan mot dig själv.

Är du blind och sitter och skriver med blindskrift?

Öppna annars ögonen, kolla himlen och läs sedan hela tråden så får du en del info.
Citera
2022-02-19, 11:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Är du blind och sitter och skriver med blindskrift?

Öppna annars ögonen, kolla himlen och läs sedan hela tråden så får du en del info.
Varför har de pausat chemtrailsandet ett par år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in