Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
/../
När man läser Encro-chattar i t.ex. målet i den här tråden (i FUP) tycker jag att det känns ganska glasklart hur mycket har gått till, vem som planerat vad osv. men jag fattar om försvarsadvokater reagerar på att validiteten i det sammanställts i alla FUPar kanske är svajig.
Ja encrologgarna är kraftigt bearbetade, till skillnad från masttömningar från vanliga operatörerna. Min uppfattning är att loggarna ändå ger en övertygande bild i skuldfrågorna eftersom aktörerna skriver så mycket och i relativt klarspråk. Bilderna säger dessutom väldigt mycket: hemmiljöer, fingeravtryck, vapen med serienummer, barn, husdjur, ovanliga tatueringar, interiörbilder från ovanliga lyxbilar. I många fall har man kunnat se hur uppkopplingar av encro och bankid följs åt (här gäller det förstås att polisen inte mörkar avvikelser!)
Men advokaterna skall ju förstås vara kritiska till hur berikningen går till.