2022-02-17, 02:49
  #2065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzomalia
Han gör det vanliga han alltid gjort, litar ej på folk är olojal som vanligt extra försiktig med allt , han blev skjuten fick gå med stomi påse lång tid , samt hans bror blev mördad, besni* och ashka* innan dom dog blev dom ju ovänner med valde* på grund av visa saker tror till och med besni* och ashka* har skjutit mot honom, ingen hjälpte till , det var dom 2 mot M och båda dog, det va dom enda som hade kullor där, var va valde* och dom, dom sprang och gömde sig, han e ju inskriven i rg men han pendlar gbg - malmö

Finns ett fåtal stycken som inte nämns ofta i flashback som haft mycket att säga till om under deras tid också.
Citera
2022-02-17, 02:50
  #2066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzomalia
Han gör det vanliga han alltid gjort, litar ej på folk är olojal som vanligt extra försiktig med allt , han blev skjuten fick gå med stomi påse lång tid , samt hans bror blev mördad, besni* och ashka* innan dom dog blev dom ju ovänner med valde* på grund av visa saker tror till och med besni* och ashka* har skjutit mot honom, ingen hjälpte till , det var dom 2 mot M och båda dog, det va dom enda som hade kullor där, var va valde* och dom, dom sprang och gömde sig, han e ju inskriven i rg men han pendlar gbg - malmö

Föredetta K Falangen medlemmar, det var inte bara Ash o Bes som var drivande.
Citera
2022-02-17, 06:23
  #2067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
/../
När man läser Encro-chattar i t.ex. målet i den här tråden (i FUP) tycker jag att det känns ganska glasklart hur mycket har gått till, vem som planerat vad osv. men jag fattar om försvarsadvokater reagerar på att validiteten i det sammanställts i alla FUPar kanske är svajig.
Ja encrologgarna är kraftigt bearbetade, till skillnad från masttömningar från vanliga operatörerna. Min uppfattning är att loggarna ändå ger en övertygande bild i skuldfrågorna eftersom aktörerna skriver så mycket och i relativt klarspråk. Bilderna säger dessutom väldigt mycket: hemmiljöer, fingeravtryck, vapen med serienummer, barn, husdjur, ovanliga tatueringar, interiörbilder från ovanliga lyxbilar. I många fall har man kunnat se hur uppkopplingar av encro och bankid följs åt (här gäller det förstås att polisen inte mörkar avvikelser!)

Men advokaterna skall ju förstås vara kritiska till hur berikningen går till.
__________________
Senast redigerad av Skewie 2022-02-17 kl. 06:37.
Citera
2022-02-17, 08:18
  #2068
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Ja encrologgarna är kraftigt bearbetade, till skillnad från masttömningar från vanliga operatörerna. Min uppfattning är att loggarna ändå ger en övertygande bild i skuldfrågorna eftersom aktörerna skriver så mycket och i relativt klarspråk. Bilderna säger dessutom väldigt mycket: hemmiljöer, fingeravtryck, vapen med serienummer, barn, husdjur, ovanliga tatueringar, interiörbilder från ovanliga lyxbilar. I många fall har man kunnat se hur uppkopplingar av encro och bankid följs åt (här gäller det förstås att polisen inte mörkar avvikelser!)

Men advokaterna skall ju förstås vara kritiska till hur berikningen går till.

Bra poäng med bilder, en annan sak är att polisen ofta kunnat följa både em encrolur och en vanlig mobil som kopplar upp sig samtidigt till samma mast så att man kan koppla båda till samma människa
Citera
2022-02-18, 22:56
  #2069
Medlem
När kommer domarna?
Citera
2022-02-18, 22:57
  #2070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseHassesson
När kommer domarna?

Den 11 mars ska domen meddelas.
Citera
2022-02-19, 08:09
  #2071
Moderator
Mappings avatar
Jag är nästan hundra på att jag såg Niffe i Malmö i går kväll, men det är väl inte möjligt att han släppts inför att dom ska förkunnas? Han måste ju åka dit så det ryker om det efter allt man läst i FUP?
Citera
2022-02-19, 14:31
  #2072
Medlem
Cola-torsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag är nästan hundra på att jag såg Niffe i Malmö i går kväll, men det är väl inte möjligt att han släppts inför att dom ska förkunnas? Han måste ju åka dit så det ryker om det efter allt man läst i FUP?


Nopp du har rätt han och hans bror Rami samt svensken är släppta 😏
Citera
2022-02-19, 14:38
  #2073
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola-torsk
Nopp du har rätt han och hans bror Rami samt svensken är släppta 😏
Det var som fan, Rami också? Att bli frisläppt i väntan på att dom ska förkunnas brukar tyda på att en person kommer att frias, helt galet om det blir så i detta fallet.
Citera
2022-02-19, 15:22
  #2074
Medlem
Cola-torsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det var som fan, Rami också? Att bli frisläppt i väntan på att dom ska förkunnas brukar tyda på att en person kommer att frias, helt galet om det blir så i detta fallet.


Fallet ser ut att bli sa . Vad händer nu det är stora frågan . Jävlar vad 2022 kommer vara ett skott år
Citera
2022-02-19, 15:28
  #2075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cola-torsk
Fallet ser ut att bli sa . Vad händer nu det är stora frågan . Jävlar vad 2022 kommer vara ett skott år

Bata att luta sig tillbaka och se hur utfallet blir. 2022 kommer bli det värsta året i Malmö på 5 år.

Förstår fortfarande inte hur naif och rami är släppta det är det sjukaste jag varit med om. Har läst hela förundersökningen och jag förstår inte hur dom rör sig fritt ute.
Citera
2022-02-19, 15:33
  #2076
Medlem
Cola-torsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Bata att luta sig tillbaka och se hur utfallet blir. 2022 kommer bli det värsta året i Malmö på 5 år.

Förstår fortfarande inte hur naif och rami är släppta det är det sjukaste jag varit med om. Har läst hela förundersökningen och jag förstår inte hur dom rör sig fritt ute.

Hahaha spännande år blir det ja . Sverige är nog det dåligaste rättsystem som finns i världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in