Citat:
Ursprungligen postat av
BonerBatman
Jag kan inte tänka mig att någon genuint vill det. Om inte kommer de snabbt ångra sig om det väl drar igång. Pratade med min gamle farmor som var med under vinterkriget och hon kan inte minnas att hon varit med om så pass oroligt världsläge sedan hon flydde från ryssen under WW2. Det är mycket som står på spel nu. Kan bara hoppas det hela är en bluff och vi snart kan pusta ut.
Ryssland förlorade också många människor under världskrigen, och min farfar (är rysk/ukrainsk själv) slogs i andra världskriget en gång i tiden. Hoppas inte Putin är så dum att han attackerar iaf men tiden får utvisa vad som händer. Han insisterar fortfarande på att de bara håller på med övningar. Är inte så insatt i det här men om han menar allvar borde han dra tillbaka alla 150 000 eller vad det var soldater vid gränsen som sägs vara stridsklara. Ukrainare är våra medbröder, som det heter.
https://www.youtube.com/watch?v=noj_wyukDfk
Undrar hur gemene ryss känner i frågan, vet iaf att inte alla där gillar honom. Lite underhållande att se hur svenskarna är engagerade i Putin och Ryssland, ofta med hat, Sverige har väl sina problem att ta itu med, minst sagt. Sköt ert? Detsamma kan nog sägas för USAs regering. hehe