Citat:
Ursprungligen postat av
Korneliaa
Det var absolut han som var den drivande i detta, och tog initiativ. Och det var till slut jag som avstyrde att det blev något mer.
Jag mådde fruktansvärt dåligt efter det här, hade dåligt samvete gentemot min man och vårt barn. Jag svor på att det inte skulle hända igen.
Några månader senare, (även detta under en fest med jobbet och en hel del alkohol inblandat) hände det dock igen. Denna gång tog vi det ett steg längre.
Jag moraliserar inte det som hänt. Men det är tydligt att du försöker urskulda din egen roll i detta för att lätta på samvetet. Som att du inte bar något riktigt ansvar för det som hänt. Jag skulle tro att det är detta som gnager i dig mer än det hända, eftersom du egentligen vill detta men vet att det är fel.
Om du, till skillnad från honom, har sex med din partner, så ser jag ditt klavertramp som något mer komplicerat. Kvinnor brukar avstå sex när de inte är nöjda med något, så rent teoretiskt är du ju inte olycklig i din relation. Vad är det då som saknas? Spänningen som försvunnit när man har ett litet barn? Bekräftelse?
Fundera på vad det är du vill ha ut av din egna relation men som du tror/tycker du får ut av en affär. Fundera också på om du är redo att avsluta din egna relation, vilket i praktiken är vad ditt beteende kan leda till.