2022-02-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Det var absolut han som var den drivande i detta, och tog initiativ. Några månader senare, ... hände det dock igen. Denna gång tog vi det ett steg längre.
Du skyller på honom som ansvarig men du var inte direkt motvillig själv. Vad tänker du händer när din man får reda på det, förmodligen inte av dig? Inte en gång, utan minst två. Du vill behålla din man men är ändå otrogen, inte bara en gång utan flera gånger. Hur tänker du egentligen, hur fungerar din logik?
Citera
2022-02-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Fungerar inte riktigt så tyvärr skadan är redan skedd för din del så enda är byt jobb för du kommer INTE kunna jobba kvar där denna person är, Han kommer jaga dig tills du faller för det hela och är otrogen sedan kommer din man på dig och då är du körd totalt och han har kvar jobbet medans du är borta utan familj & barn!

1: Byt jobb el arbetsplats
2: Håll dig långt borta från denna herre

Jaga mig? Om jag är tydlig med att jag vill lägga ned tänker jag att han nog borde lugna ned sig och inte göra närmanden på jobbfester. Kan ju tillägga att vi sällan har fester med jobbet, händer några gånger per år..
Citera
2022-02-19, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Jag har varit i samma sits men jag lämnade affären och ägnar allt åt frugan nu. Klart spänning finns och längtan men jag tittar porr istället

Vad fick dig att lämna, något speciellt som hände? Och hade det pågått länge?
Citera
2022-02-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenarkines
Har varit med om liknande situation faktiskt. Utan att avslöja för mycket så hade jag en romans med en kvinna på mitt jobb som var gift. Vi var väldigt attraherande av varandra. Ja det kommer gå åt helvete, din man kommer snart förstå att något inte stämmer rätt till, även om ni har sex då och då. Frågan är om det är värt att bryta upp familjen för denna person? Har han bara flickvän eller är det även barn involverat?

Nej det är inte värt att bryta upp familjen. Jag har inga sådana känslor för min kollega. Kan dock inte säga vad det skulle kunna utvecklas till känslomässigt, men som det känns nu är det bara sexuellt. Samma från hans sida. Däremot antar jag att om man har sex med en annan person tillräckligt ofta och länge är det liksom svårt att inga känslor alls uppstår, om man så att säga tycker om varandra från början. Men kanske jag har fel.

Han har också barn, ja. Ganska små barn. Han har vart ihop med sin fru länge och jag han älskar henne säkert, men de har blivit mer som vänner.
Citera
2022-02-19, 08:53
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det var absolut han som var den drivande i detta, och tog initiativ. Och det var till slut jag som avstyrde att det blev något mer.

Jag mådde fruktansvärt dåligt efter det här, hade dåligt samvete gentemot min man och vårt barn. Jag svor på att det inte skulle hända igen.

Några månader senare, (även detta under en fest med jobbet och en hel del alkohol inblandat) hände det dock igen. Denna gång tog vi det ett steg längre.
Jag moraliserar inte det som hänt. Men det är tydligt att du försöker urskulda din egen roll i detta för att lätta på samvetet. Som att du inte bar något riktigt ansvar för det som hänt. Jag skulle tro att det är detta som gnager i dig mer än det hända, eftersom du egentligen vill detta men vet att det är fel.

Om du, till skillnad från honom, har sex med din partner, så ser jag ditt klavertramp som något mer komplicerat. Kvinnor brukar avstå sex när de inte är nöjda med något, så rent teoretiskt är du ju inte olycklig i din relation. Vad är det då som saknas? Spänningen som försvunnit när man har ett litet barn? Bekräftelse?

Fundera på vad det är du vill ha ut av din egna relation men som du tror/tycker du får ut av en affär. Fundera också på om du är redo att avsluta din egna relation, vilket i praktiken är vad ditt beteende kan leda till.
Citera
2022-02-19, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Ett tips är väl att sätta dig in i hur det skulle kännas för din partner (om han fick reda på det), hur det skulle kännas om du blev bedragen och vad det kan tänkas få för konsekvenser på längre sikt för alla inblandade.

Ta ett kliv tillbaka och fundera på vad DU behöver i ditt liv, om du vill bedra din kille. Var var ärlig mot dig själv och de som eventuellt drabbas.

Kanske t.o.m. är bättre - för alla - att vara singel om du känner att du inte kan motstå din ”fling”. För tro mig, är få saker som gör mer ont i en man än att bli sexuellt bedragen och risken är att han snappar upp vibbar även om du gör allt för att dölja affären.

Ärlighet varar.

Jag har ganska mycket erfarenhet av otrohet faktiskt. Jag är både barn till en otrogen farsa, och har själv vart med om otrogna partners. 3 gånger.
Jag har både valt att lämna och förlåta. Den jag valde att förlåta är faktiskt min nuvarande man. Men det var väldigt länge sedan. Före vi fick barn.
Citera
2022-02-19, 08:55
Medlem
flaskborstes avatar
Jag hade en "affär" med chefens dotter på ett ventilations företag i Norrköping (riktig pudding)..Naturligtvis så fick pappan reda på det och jag fick sparken.
Citera
2022-02-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Mänskligt att bli attraherad av andra, det är spännande ett tag. Tänk om din man gör samma? Ställ dig frågan vad du skulle känna om din man gjorde det. Är det okej för dig?

Min man har vart otrogen, men det var länge sedan, innan vi fick barn. Och det var en annorlunda situation. Så jag vet hur det känns att bli bedragen, tro mig. Har blivit det i tidigare förhållanden också.

Skulle det hända nu, att min man var otrogen flera gånger med en kollega skulle jag bli jätteledsen. Jag vet ju det. Det är ju därför jag har dåligt samvete.
Citera
2022-02-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du skyller på honom som ansvarig men du var inte direkt motvillig själv. Vad tänker du händer när din man får reda på det, förmodligen inte av dig? Inte en gång, utan minst två. Du vill behålla din man men är ändå otrogen, inte bara en gång utan flera gånger. Hur tänker du egentligen, hur fungerar din logik?

Nej absolut, andra gången det hände var jag lika pådrivande. Men första gången, absolut inte.

Men nej, finns nog ingen logik. Du har rätt.
Citera
2022-02-19, 09:21
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Min man har vart otrogen, men det var länge sedan, innan vi fick barn. Och det var en annorlunda situation. Så jag vet hur det känns att bli bedragen, tro mig. Har blivit det i tidigare förhållanden också.

Skulle det hända nu, att min man var otrogen flera gånger med en kollega skulle jag bli jätteledsen. Jag vet ju det. Det är ju därför jag har dåligt samvete.

Men vad vill du uppnå? Jag har sett kollegor göra precis det här. Har t.o.m hört dem stöna i vilrummet på kontoret. Såg dem av misstag en gång, ingen vacker syn. Båda fick senare sparken eftersom chefen upptäckte dem, snubbens fru tog ut skilsmässa direkt. På grund av att han tvunget skulle sätta på praktikanten förändrades allt till det sämre, särskilt för hans ungar. Han ångrade sig i åratal. Allt för lite extra uppmärksamhet, lite spänning. Du kanske ska skaffa en annan hobby, om du nu bryr dig om din lilla familj? Det är upp till dig förstås. Jag vet inte vad du vill uppnå med diskussionen här.
Citera
2022-02-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag moraliserar inte det som hänt. Men det är tydligt att du försöker urskulda din egen roll i detta för att lätta på samvetet. Som att du inte bar något riktigt ansvar för det som hänt. Jag skulle tro att det är detta som gnager i dig mer än det hända, eftersom du egentligen vill detta men vet att det är fel.

Om du, till skillnad från honom, har sex med din partner, så ser jag ditt klavertramp som något mer komplicerat. Kvinnor brukar avstå sex när de inte är nöjda med något, så rent teoretiskt är du ju inte olycklig i din relation. Vad är det då som saknas? Spänningen som försvunnit när man har ett litet barn? Bekräftelse?

Fundera på vad det är du vill ha ut av din egna relation men som du tror/tycker du får ut av en affär. Fundera också på om du är redo att avsluta din egna relation, vilket i praktiken är vad ditt beteende kan leda till.

Tack för ett väldigt reflekterande svar. Och jag har ju funderat väldigt mycket på vad jag saknar i relationen. För jag har ju känt länge att jag saknar något, men tankarna att vara otrogen som en ”lösning” har ju inte funnits där. Jag tror det är spänning, bekräftelse och bättre sex. Jag och min man har sex, men det är inte särskilt bra. Slentrian. Man är trött och man måste vara tyst och snabb för vårt barn kan vakna osv.

Bekräftelse, komplimanger och (hyfsat med) uppmärksamhet får jag. Det är inte det som saknas.
Citera
2022-02-19, 09:28
Medlem
Bad or good?

Är du mamma, seriöst?

Du är en hora som söker efter spänning för att du har ett sådant jävla tråkigt liv.
Men nu valde du ett tråkigt liv så acceptera det.

Du tror att det här kommer hålla?
Om det håller så kommer ni båda bryta era äktenskap och det var ju det ni inte ville, eller?
Om det inte håller så har ni skitit där ni äter.

Har han dåligt sexliv så kanske han ska byta partner eller krydda till det på ett ärligt sätt.

En relation bygger på öppen och ärlighet.

Tyvärr kan man inte ens släppa lösa en kvinna till ett jobb längre för att hon är otrogen.

Och så klagar man på att muslimer inte vill att deras kvinnor ska jobba?

Undrar varför..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in