2022-02-18, 20:16
  #8413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Eller så kan det vara konstigt, att man just råkar gå en kurs i jägarexamen hos syrrans brorsans kompis som kände nån som liten, på grund av att man kanske inte hade klarat kursen utan lite extra hjälp
men jag är ju bara ett troll

Nej inget troll, men väldigt paranoid.
Hon och smaken köpte säkert gården nere i Skåne för att hon skulle kunna skaffa licens och sen skjuta Emil.... Ser du inte hur korkat det låter?
Hon läser in gymnasiet, pluggar extra så att hon sen kommer in på SLU, men klarar inte en enkel jägarexamen?
2022-02-18, 20:28
  #8414
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nej inget troll, men väldigt paranoid.
Hon och smaken köpte säkert gården nere i Skåne för att hon skulle kunna skaffa licens och sen skjuta Emil.... Ser du inte hur korkat det låter?
Hon läser in gymnasiet, pluggar extra så att hon sen kommer in på SLU, men klarar inte en enkel jägarexamen?

Det har gjorts en stor sak av just det att hon läst in gymnasiet och kommit in på SLU, det finns tidigare i tråden att antagningen till landskapsingenjör är inte alls höga, det kan du själv kolla upp, utbildningen är på nivå avancerad trädgårdsmästare, inte i närheten av landskapsarkitekt.
mitt misstroende/paranoia består av att det framgår med all tänkbar tydlighet i förhören, att hon kan inte ett jävla skit om jakt,viltvård eller för den delen jaktskytte, så jag fortsätter vara paranoid om hur i hela helskotta hon fick jägarexamen


Vad är skillnaden mellan en landskapsingenjör och en landskapsarkitekt?
– Landskapsingenjörer är kopplingen från projektering och byggskedet ut till skötsel och förvaltning. Vi arbetar i de senare skedena i byggprocessen med de tekniska lösningarna och beskrivningen i projekteringen, och efter det hur utemiljön ska skötas. Växter är ju ett levande material som behöver samma sak som oss människor för att kunna växa. Många arbetar i byggskedet, men även en hel del med ledande befattningar inom skötsel och förvaltning. Sedan är vi några som arbetar med projektering och besiktning. Landskapsarkitekter arbetar mer med analyser, programhandlingar, miljöpsykologi och gestaltning av utemiljöer.
__________________
Senast redigerad av BMC64 2022-02-18 kl. 20:31.
2022-02-18, 22:27
  #8415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det har gjorts en stor sak av just det att hon läst in gymnasiet och kommit in på SLU, det finns tidigare i tråden att antagningen till landskapsingenjör är inte alls höga, det kan du själv kolla upp, utbildningen är på nivå avancerad trädgårdsmästare, inte i närheten av landskapsarkitekt.
mitt misstroende/paranoia består av att det framgår med all tänkbar tydlighet i förhören, att hon kan inte ett jävla skit om jakt,viltvård eller för den delen jaktskytte, så jag fortsätter vara paranoid om hur i hela helskotta hon fick jägarexamen


Vad är skillnaden mellan en landskapsingenjör och en landskapsarkitekt?
– Landskapsingenjörer är kopplingen från projektering och byggskedet ut till skötsel och förvaltning. Vi arbetar i de senare skedena i byggprocessen med de tekniska lösningarna och beskrivningen i projekteringen, och efter det hur utemiljön ska skötas. Växter är ju ett levande material som behöver samma sak som oss människor för att kunna växa. Många arbetar i byggskedet, men även en hel del med ledande befattningar inom skötsel och förvaltning. Sedan är vi några som arbetar med projektering och besiktning. Landskapsarkitekter arbetar mer med analyser, programhandlingar, miljöpsykologi och gestaltning av utemiljöer.

Det krävs mer att läsa in gymnasiet, klara av högskoleprov för att sen komma in på SLU än att klara av att ta jägarexamen.
Nej, jag har inte tagit jägarexamen då jag dels inte har något intresse av jakt, och dels för att jag inte äter kött.
Men jag har många vänner och bekanta som är jägare.
2022-02-18, 22:36
  #8416
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Det krävs mer att läsa in gymnasiet, klara av högskoleprov för att sen komma in på SLU än att klara av att ta jägarexamen.
Nej, jag har inte tagit jägarexamen då jag dels inte har något intresse av jakt, och dels för att jag inte äter kött.
Men jag har många vänner och bekanta som är jägare.

ok det köper jag, men jägarexamen är ingen lätt examen, sen undrar jag , eftersom du enligt egen utsago har tjänstgjort i försvarsmakten i fjorton månader, då du sköt olika automatvapen, hur blev du särbehandlad för din vegnanska kost i fält , mej veterligen så får man äta det som ges, förövrigt, är du specialist officer eller fänrik, du behöver inte svara om det känns obehagligt, men så lång tid på raken så är du antingen eller
2022-02-18, 22:36
  #8417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nej inget troll, men väldigt paranoid.
Hon och smaken köpte säkert gården nere i Skåne för att hon skulle kunna skaffa licens och sen skjuta Emil.... Ser du inte hur korkat det låter?
Hon läser in gymnasiet, pluggar extra så att hon sen kommer in på SLU, men klarar inte en enkel jägarexamen?
Att komma in på SLU är ju en sak.
Att komma ut från SLU är ju en helt annan sak, alltså att lyckas ta examen..

Ditt kramdjur Lydia Barth lyckades ju inte ens klara tentorna, utan restade en hel del. Det visar att hennes förmåga att klara högre studier är ytterst begränsad. Hon är kort sagt ingen studiebegåvning. Hon är inte heller särskilt begåvad som mamma.

Det enda Lydia Barth verkligen lyckats med i livet, det är att göra sig till mördare.
Just en snygg karriär..
2022-02-18, 22:43
  #8418
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vet inte vilken värld du lever i men svågerpolitik har existerat i Sverige sedan Hedenhös och kommer att existera långt efter vi är döda, poliser ser mellan fingrarna när det gäller familjen, kommunanställda beviljar bygglov till nära släktingar, körkortsinstruktörer godkänner uppkörningen till grannens barn trots att hen kuggade på körningen, så varför skulle en jägarexamen vara annorlunda.

Vet inte vilken värld du lever i, men SCA kräver tydligen skjutprov, bra där Sherlock övik, du är fan smart du
2022-02-18, 22:51
  #8419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Att komma in på SLU är ju en sak.
Att komma ut från SLU är ju en helt annan sak, alltså att lyckas ta examen..

Ditt kramdjur Lydia Barth lyckades ju inte ens klara tentorna, utan restade en hel del. Det visar att hennes förmåga att klara högre studier är ytterst begränsad. Hon är kort sagt ingen studiebegåvning. Hon är inte heller särskilt begåvad som mamma.

Det enda Lydia Barth verkligen lyckats med i livet, det är att göra sig till mördare.
Just en snygg karriär..

Att så kategoriskt döma en student efter ett års studier under en pandemi låter lite obetänkt och inte minst oinsatt i studierna. Eller menar du att du tror på Lydias egna tvivel på sin egen förmåga?
2022-02-18, 22:53
  #8420
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Vet inte vilken värld du lever i, men SCA kräver tydligen skjutprov, bra där Sherlock övik, du är fan smart du

Förtygligande: Nepotism rättfärdigar inte Lydia BAATHTS innehav av vapen
Förtydligande.1: om folk norr om dalväven tycker att det är ok med nepotism så är det inte enligt svea rikes lag
Förtytligande,2; Harmynta tjyvjägare har ingen talan i detta fall (spela banjo istället)
2022-02-18, 23:03
  #8421
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att så kategoriskt döma en student efter ett års studier under en pandemi låter lite obetänkt och inte minst oinsatt i studierna. Eller menar du att du tror på Lydias egna tvivel på sin egen förmåga?

Nu kan vi ju istället fokusera på antangningskraven, det är ju det som framhävs i tråden,, eller ?
hennes studieförmåga är väl redan avklarad, den va dålig, eller hur
2022-02-18, 23:05
  #8422
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag blev inte särbehandlad alls. Jag är inte vegan, och äter inte vegansk kost. Jag äter bara inte kött. Äter allt annat.

ahhh,,så du va en sån som peta i snuskburken strongt å göra 14 månader på rest kost, hatten av
__________________
Senast redigerad av BMC64 2022-02-18 kl. 23:07.
2022-02-18, 23:08
  #8423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Att komma in på SLU är ju en sak.
Att komma ut från SLU är ju en helt annan sak, alltså att lyckas ta examen..

Ditt kramdjur Lydia Barth lyckades ju inte ens klara tentorna, utan restade en hel del. Det visar att hennes förmåga att klara högre studier är ytterst begränsad. Hon är kort sagt ingen studiebegåvning. Hon är inte heller särskilt begåvad som mamma.

Det enda Lydia Barth verkligen lyckats med i livet, det är att göra sig till mördare.
Just en snygg karriär..

Jag är definitivt inte någon som har Lydia som något kramdjur.
Men dom jag har förstått det, så klarade hon av studierna bra under hösten innan hon träffade Emil.
Och som det har skrivits i tråden och som jag för övrigt håller med om, så tycker jag det var bra jobbat av henne under de förutsättningar hon hade under studierna. Jag menar då att läsa på distans och ha problem med dyslexi.
Hon har lyckats med andra saker i livet väl? Hon har vad jag har förstått, fått 4 fina barn vilket väl är bra.
2022-02-18, 23:14
  #8424
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fakta är att Lydia blev antagen. Studieresultaten vet vi inte. På universitet finns omtentor och uppsamlingstentor (augusti).

ibland tror jag att du gör dej dummare än du egentligen är, bara för att du ska ha rätt, men ok studieresultaten vet vi visst, genom att läsa FUP, hon hade inga godkända tentor, enligt hennes egen utsago, men vart vill du komma med detta , jag undrar bara vart du vill komma, inge illa ment eller otrevligt,, jag förstår bara inte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in