2022-02-18, 19:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
SBU har med stor sannolikhet agenter på plats DNR och LNR.

Angående förskolan. Vad tyder på att det skulle röra sig om en false flag och vem ligger i så fall bakom den?
Lekskolan var på den Ukrainska sidan

Så det var Ukrainarna som stod för det.
2022-02-18, 19:04
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Är det du ellr jag som är oseriös när du kallar Putin för Putler? Ni är som små barn.
Är det du eller jag som ursäktar Putlers övergrepp med MeN UsA Är OcKsÅ DuMmA? Du är som ett efterblivet, rullstolsbundet barn.
2022-02-18, 19:04
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Ok, då förstår jag. Jag tror att det var en missriktad granat och inte en false flag.
2022-02-18, 19:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Ok, då förstår jag. Jag tror att det var en missriktad granat och inte en false flag.
l
Omöjligt säger en del militära experter. Vi har en byggnad tvärs över gatan t.ex. Hur skulle ett sådant horisontellt skott gått till. I rummet var väggen motsatt hålet i ytterväggen oskadd. Skadorna i rummet inte samstämmigt med en inkommande granat. Exploderade den eller upplöstes den i intet? Inget spår av explosion eller outlöst missil.

Närmaste separatistställningar alldeles för långt bort också.
2022-02-18, 19:13
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det kan du ha rätt i, naturligtvis. Vad jag vänder mig emot med det scenariot är bristen p0 explosionsskador utanpå väggen, samt att detonationskraften hade skjutit in så mycket tegel i rummet. Det känns osannolikt, särskily med en granat på 30-40 mm. Varför akjuta in en kubikmeter vägg i ett rum om sprängkraften kunnat fly längs väggarna på utsidan och ut i atmosfären bakom granaten?

Väggen ser ut att ha varit ett yttre lager av plankor, sedan förmodar jag att det fanns ett litet gap, sedan ett tjockt lager av vad som ser ut som mineralull, sedan ett större gap som synes och till sist en vägg av flera lager tegelsten + murbruk. Det verkar ha varit en liten granat, kanske så mycket som en 57 mm från en S-60 eller något liknande, och tändröret har troligen lösts ut när granaten gått igenom den yttre väggen av träplankor, och sedan har den detonerat någonstans väldigt nära väggen, och en mängd gas har åkt ut i sidled och lyft bort isolering och plankor.

Splittret från granaten hamnade delvis och absorberades i tegelväggen som trycktes inåt av gasbubblan med stor kraft. Resten far iväg åt alla håll och en del studsar på teglet och ut. Tegelväggen har en stor massa och är hård, och fronten på den heta gasbubblan kommer att göra en inelastisk studs och rekylera tillbaka från den (och därmed ge en stor belastning på väggen) och krocka med resten av den del av spränggaserna som fortfarande är på väg mot väggen, och när det sker så trycks gas åt sidan (där det redan rusar en gasvåg utåt) samtidigt som gastrycket mot väggen hålls högt och det minsta motståndet uppnås när gasvågen löper i den stora spalten mellan tegelvägg och isolering + plankor. Under tiden får tegelväggen närmast detonationen en rejäl knuff och kollapsar in i huset så långsamt att nästan all gas utanför är väck när det finns en väg för gasen in i huset och det blir bara en redig knall och inget mer.

Slutresultatet är att massor av isolering och plankor rivs bort och kastas utåt (som man kan se på fotona) och tegelväggen av ren tur suger upp nästan all inåtriktad energi och säckar ihop så precist att fotbollarna fortfarande ligger kvar i hyllan under hålet.
2022-02-18, 19:16
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
l
Omöjligt säger en del militära experter. Vi har en byggnad tvärs över gatan t.ex. Hur skulle ett sådant horisontellt skott gått till. I rummet var väggen motsatt hålet i ytterväggen oskadd. Skadorna i rummet inte samstämmigt med en inkommande granat. Exploderade den eller upplöstes den i intet? Inget spår av explosion eller outlöst missil.

Närmaste separatistställningar alldeles för långt bort också.

stämmer inte riktigt igen det du påstår.
Detta dagiset ligger på östra sidan av staden vill tilläggas. Tillräckligt nära

https://old.reddit.com/r/CombatFootage/comments/svnjaf/aftermath_of_russian_artillery_on_a_preschool_in/
Senast redigerad av Lichking 2022-02-18 kl. 19:18.
2022-02-18, 19:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
https://old.reddit.com/r/CombatFootage/comments/svnjaf/aftermath_of_russian_artillery_on_a_preschool_in/
Ser du någon skadad vägg? Jag ser ett litet hål i masoniten.
2022-02-18, 19:18
Medlem
20 små chihuahuas som skäller vansinnigt mot en lugn Dobermann. Det är min tolkning av situationen.

Till slut KAN dock den större hunden tvingas morra extra, för att tillrätta småhundarna på sin plats.

(Och då kommer miniMacon, crazyHarris, och resten av pk-träsket skrika med sina högsta flickröster: "Vad var det vi SA? Putin är jätte jätte jätte farlig. Iiiiii iiii iiiiii iiiiiii iiiiii ")

2022-02-18, 19:22
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ser du någon skadad vägg? Jag ser ett litet hål i masoniten.

Varför måste det finnas skador i andra sidan väggen?
Återigen, som jag frågade dig igår, Tror du rebellerna har ny modern militär utrustning?
Finns massviss med videos om händelsen ändå påstår du massa strunt som photoshop på första bilderna, tills videos kom ut. bara att kika i några sidor bak! Du är solklar, gubbe

8.4km från gränsen, vadå inte når? Kryp tillbaka bara
Senast redigerad av Lichking 2022-02-18 kl. 19:25.
2022-02-18, 19:24
Medlem
OS är väll slut 20/2, går in vid midnatt då kanske. US / Nato kan ju inte ropa varg varje dag... börjar bli tjatigt
2022-02-18, 19:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
20 små chihuahuas som skäller vansinnigt mot en lugn Dobermann.

Det är min tolkning av situationen.

Till slut KAN dock den större hunden tvingas morra extra, för att tillrätta småhundarna på sin plats.

(Och då kommer bögMacon, galningHarris, och resten av pk-träsket skrika med flickröster: Vad var det vi SA? Putin är jätte jätte jätte farlig.)

Ja? I så fall var ju dessa varningar självklart befogade. Att ”sätta någon på plats” är ingen legitim anledning att militärt gå in i andra länder.

Om Ryssland inte går in kan varningarna också varit befogade. Spelar väl ingen roll i det fallet om Macron är bög.

Edit:
2022-02-18, 19:25
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:

Vet du ens vad en false flag attack är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto