Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Haha, alla aktier är också spekulation.
Det är många som gjort dåliga investeringar i guld, silver eller andra aktier också likadant som i krypto.
Även om det finns många aktier där det är hög spekulation, som t.ex Tesla så har aktier ett bakomliggande värde. Det är inte främst spekulation som gör att en aktie stiger i värde. Det är att företaget stiger i värde. Och det är ingenting som bara försvinner.
Bitcoin kan vara noll imorgon. Bitcoin är ingen valuta då användningen som valuta i stort sett är obefintlig. Så den bör mer ses som en investeringsfarkost.