2022-02-18, 16:53
Medlem
Till att börja med: jag VET att det jag gör är fel, så massa inlägg som bara gå ut på att berätta vilken vidrig människa jag är undanbedes vänligast. Det jag önskar är att höra om erfarenheter från de som har vart i liknande situation som mig. Och kanske ett manligt perspektiv på saken.

Jag har sedan några månader tillbaka haft en ”grej” med en manlig kollega (jag är kvinna). Vi har båda familj och barn.
Under en fest för en tid sedan, där båda var väldigt berusade, kysstes vi. Det var absolut han som var den drivande i detta, och tog initiativ. Och det var till slut jag som avstyrde att det blev något mer. Något han uttryckligen önskade.

Jag mådde fruktansvärt dåligt efter det här, hade dåligt samvete gentemot min man och vårt barn. Jag svor på att det inte skulle hända igen.

Några månader senare, (även detta under en fest med jobbet och en hel del alkohol inblandat) hände det dock igen. Denna gång tog vi det ett steg längre.

Min kollega har uttryckt att han är väldigt attraherad av mig, och intresserad av en sexuell affär vid sidan av. Han är rätt återhållsam med information om sitt förhållande, han har sagt att de typ aldrig har sex, när de har sex är det tråkigt och han saknar spänning i livet. Det är väl typ samma för mig antar jag (jag har dock sex med min man). Ingen av oss vill lämna våra respektive, jag är inte intresserad av att bryta upp familjen för ett förhållande med honom. MEN jag kan inte sluta tänka på honom sexuellt. Jag är sjukt attraherad av den här mannen, och börjar nog bli beroende av den här spänningen den här ”grejen” innebär. Jag känner hans blickar när vi ses på jobbet, och det är en väldigt tydlig spänning och attraktion mellan oss.

Jag skulle som sagt gärna höra om erfarenheter, bad or good, från de som vart i samma situation. Går sånna här grejer alltid åt helvete förr eller senare? Kommer det dåliga samvetet äta upp mig till slut? Blir detta också tråkigt och ospännande till slut?
Och män, hur tänker ni i sånna här situationer (då tänker jag i min kollegas situation)?
Citera
2022-02-18, 16:59
Medlem
holmiums avatar
Kan bli bra på alla sätt. Akta er för överdrifter och sabba inte era respektive förhållanden, för det är det sällan värt.
Citera
2022-02-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Till att börja med: jag VET att det jag gör är fel, så massa inlägg som bara gå ut på att berätta vilken vidrig människa jag är undanbedes vänligast. Det jag önskar är att höra om erfarenheter från de som har vart i liknande situation som mig. Och kanske ett manligt perspektiv på saken.

Jag har sedan några månader tillbaka haft en ”grej” med en manlig kollega (jag är kvinna). Vi har båda familj och barn.
Under en fest för en tid sedan, där båda var väldigt berusade, kysstes vi. Det var absolut han som var den drivande i detta, och tog initiativ. Och det var till slut jag som avstyrde att det blev något mer. Något han uttryckligen önskade.

Jag mådde fruktansvärt dåligt efter det här, hade dåligt samvete gentemot min man och vårt barn. Jag svor på att det inte skulle hända igen.

Några månader senare, (även detta under en fest med jobbet och en hel del alkohol inblandat) hände det dock igen. Denna gång tog vi det ett steg längre.

Min kollega har uttryckt att han är väldigt attraherad av mig, och intresserad av en sexuell affär vid sidan av. Han är rätt återhållsam med information om sitt förhållande, han har sagt att de typ aldrig har sex, när de har sex är det tråkigt och han saknar spänning i livet. Det är väl typ samma för mig antar jag (jag har dock sex med min man). Ingen av oss vill lämna våra respektive, jag är inte intresserad av att bryta upp familjen för ett förhållande med honom. MEN jag kan inte sluta tänka på honom sexuellt. Jag är sjukt attraherad av den här mannen, och börjar nog bli beroende av den här spänningen den här ”grejen” innebär. Jag känner hans blickar när vi ses på jobbet, och det är en väldigt tydlig spänning och attraktion mellan oss.

Jag skulle som sagt gärna höra om erfarenheter, bad or good, från de som vart i samma situation. Går sånna här grejer alltid åt helvete förr eller senare? Kommer det dåliga samvetet äta upp mig till slut? Blir detta också tråkigt och ospännande till slut?
Och män, hur tänker ni i sånna här situationer (då tänker jag i min kollegas situation)?
Du vet mycket väl vad som är rätt eller fel, och säger det själv.

Vill du ha ryggdunkningar eller vad är syftet med tråden?

Du låter dina sexuella drifter riskera ett avslut med din nuvarande och allt vad det innebär för barnen.

Egoism kallas det.
Citera
2022-02-18, 17:08
Medlem
Citat:

Would not recommend. Var kär i en manlig kollega i många år. Visade sig vara en kvinnomisshandlare som även blev våldsam mot mig. Jag blev omplacerad för min säkerhets skull och blev ju inte direkt välkomnad med öppna armar på nya arbetsplatsen. Sånt är ju inget man vill tala högt om så folk kommer att anta att man själv gjort fel.
Kan du inte motstå honom så byt jobb redan nu. Kommer bespara dig mycket elände…
Citera
2022-02-18, 17:11
Medlem
maxatdunders avatar
Svar på dina frågor, ja samvetet kommer äta dig eller ge dig karmaeffekter så småningom. Du valde precis att bli en otrogen mamma istället för att vara en trogen och lojal moder. Du värderar lusten över dina barn, kan inte ta sådana människor seriöst. Du är fortfarande en liten flicka egentligen, inte en kvinna.
Senast redigerad av maxatdunder 2022-02-18 kl. 17:14.
Citera
2022-02-18, 17:17
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
MEN jag kan inte sluta tänka på honom sexuellt. Jag är sjukt attraherad av den här mannen, och börjar nog bli beroende av den här spänningen den här ”grejen” innebär.
Det är du knappast ensam om. Jag har själv aldrig varit otrogen, men däremot varit med många kvinnor som varit gifta eller i relationer och det du säger lockar dig är det de flesta lockas av.

Att vara otrogen är väl en del av din natur, så var det då.

Samvetet kommer inte att nå in i dig, då skulle det redan gjort det. Möjligen kommer det slå in i dig som en pil under någon starkare känslomässig händelse med din man där du berättar.

Du ska självklart inte ha ytterligare en relation och således kommer det varken att bli rutin eller gå i stå. Spänningen och det syndiga att begå hor är det du lockas av, inte av sex per se.
Citera
2022-02-18, 17:19
Moderator
Maviels avatar
Nej, detta kommer inte att sluta bra oavsett hur utgången blir.

De flesta som är otrogna lämnar inte sin partner.

Det är dumt att ha en affär med någon på sitt jobb, det kan påverka dig negativt.

Fundera över vad du saknar i ditt liv och vad det är du får ut av relationen med honom. Är det spänning? Det är oftast verklighetsflykt. Bättre att återvända till verkligheten och sätta fötterna på jorden och fundera ut hur du vill leva ditt liv, och framför allt vem som bestämmer i det.

Kvinna, så sorry att du inte fick ett manligt perspektiv av mig i allafall.
Citera
2022-02-18, 17:30
Medlem
Ok I hear you. Inte många solskenshistorier på ämnet.

Någon med tips på hur man snyggt och diskret avslutar detta då? Jag planerar att jobba kvar, och önskar att ha ett så oansträngt förhållande till den här kollegan som möjligt.
Citera
2022-02-18, 17:33
Medlem
Kör! Det kommer bli skitbra att hora runt! Kul som f-n! Låt fiffin kontrollera dig & låt den styra!
Citera
2022-02-18, 17:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ok I hear you. Inte många solskenshistorier på ämnet.

Någon med tips på hur man snyggt och diskret avslutar detta då? Jag planerar att jobba kvar, och önskar att ha ett så oansträngt förhållande till den här kollegan som möjligt.

Det finns antagligen inget helt lätt sätt som gör att du går skadefri ur detta helt.

Det bästa är att vara öppen och säga att du inte vill mer. Att det är bäst om ni har en affärsmässig relation. Det känns fel mot din man ditt barn, eller vad du nu vill rationalisera det som.
Citera
2022-02-18, 17:58
Medlem
Smugumins avatar
Tycker verkligen synd om din man och ditt barn att dom har dig som fru/mamma. För att besvara din frågeställning så kommer det garanterat gå åt helvete, du kommer bli kär (om inte redan) och vilja ha något mer medan kollegan inte vill något mer än att ligga med dig. Kommer sluta i att du står utan man och förhoppningsvis har en unge som hatar dig hemma varannan vecka.
Citera
2022-02-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det finns antagligen inget helt lätt sätt som gör att du går skadefri ur detta helt.

Det bästa är att vara öppen och säga att du inte vill mer. Att det är bäst om ni har en affärsmässig relation. Det känns fel mot din man ditt barn, eller vad du nu vill rationalisera det som.

Om hon vill dämma i bäcken och stoppa allt så räcker det inte med det dära snacket. För även om hon säger det dära så kommer hon fortfarande att vara sugen, denna man kommer att känna/veta att hon fortfarande är sugen och nästa gång det är fest och alkohol så kommer det att hända igen. Å det går inte att peka finger åt man å säga att det är hans fel för hon kommer att vilja att han gör det.

Hon måste sluta vilja ha denna romansen för att det ska vara slut. Eller byta arbetsplats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in