2022-02-17, 19:37
Medlem
Det var mycket skumt med det växlingskontoret.

Detta inlägg skrevs i ett tidigt skede för utredningen,
https://blog.zaramis.se/2020/12/21/p...nge-stockholm/

2015 upptäckte de nämligen att det kommit in miljonbelopp i oredovisade intäkter på ägarens privata konto. Och som någon ovan skriver kan fiffel anas utifrån ens kundkrets.
Citera
2022-02-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testtestfake2

2015 upptäckte de nämligen att det kommit in miljonbelopp i oredovisade intäkter på ägarens privata konto. Och som någon ovan skriver kan fiffel anas utifrån ens kundkrets.

Tack för länk!
Citera
2022-02-17, 21:38
Medlem
Biggedys avatar
Siamak Minasazi verkar vara helt efterbliven alltså. Har nu lyssnat igenom alla hans förhör i Block II och jag utgår från att han hoppade av i grundskolan. Även när åklagaren rättar honom med det korrekta namnet Swish så förstår inte Sami. Upprepar gång på gång switch. Jag betalade med switch. Sättet han skriver på engelska påminner mig om min farfar.

He are in sweden with the mony now

Sedan när det framkommer att han har skrivit: "jag skriva till han" så frågar han åklagaren: "Pratar jag så?! Jag har bott i Sverige i 40 år" Öhh, ja det är exakt så du skulle kunna uttrycka dig. 😂 Jesus christ

Någon som vet om Guardia Civil har tagit hans hus och den där Brutale Gastro Bar?
Citera
2022-02-17, 21:53
Medlem
Har lyssnat på hälften av hans förhör ungefär och kan bara hålla med, sen låter han inte riktigt lika tuff som han framställts😅

Undrar också kring fastigheterna, dock står hans kompanjon Adnan K som ägare för huset på papper och hans bror som ägare till restaurangen. Är det då juridiskt möjligt för guardia civil att ta fastigheterna?
Citera
2022-02-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testtestfake2

Aktbilaga 24 sid 8-12 räknar ju upp alla myndigheter som haft misstankar mot WE sedan 2012. Ärendet påstås ha fallit mellan stolarna. Personligen tycker jag EBM borde ha kompetens och mandat att kunna gå in på egen hand i tidigt skede. Med assistans av SKV och Polis.

Samma sak med Falcon Funds, Pensionsmyndigheten gjorde en anmälan till EBM redan efter första brottsetappen sommaren 2013. EBM lade ned utredningen efter ett tag och brottslingarna fortsatte med allt grövre ekobrott. En bit in 2016 stoppade i alla fall Pensionsmyndigheten fonden för nya sparare, men brottslingarna fortsatte förskingra pengarna som de redan kapat åt sig ända fram till hösten 2017 då de häktades. Drygt fyra år från första anmälan tills de fick stopp på ekobrottslingarna.
Citera
2022-02-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Siamak Minasazi verkar vara helt efterbliven alltså. Har nu lyssnat igenom alla hans förhör i Block II och jag utgår från att han hoppade av i grundskolan. Även när åklagaren rättar honom med det korrekta namnet Swish så förstår inte Sami. Upprepar gång på gång switch. Jag betalade med switch. Sättet han skriver på engelska påminner mig om min farfar.

He are in sweden with the mony now

Sedan när det framkommer att han har skrivit: "jag skriva till han" så frågar han åklagaren: "Pratar jag så?! Jag har bott i Sverige i 40 år" Öhh, ja det är exakt så du skulle kunna uttrycka dig. 😂 Jesus christ

Någon som vet om Guardia Civil har tagit hans hus och den där Brutale Gastro Bar?

Var kan man höra förhören?
Citera
2022-02-17, 22:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge27
Var kan man höra förhören?
Prime Crime-appen
Citera
2022-02-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Prime Crime-appen

Länk?
Citera
2022-02-18, 08:34
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge27
Länk?

Men Jesus christ.
Citera
2022-02-18, 17:20
Medlem
Biggedys avatar
Hur fan kunde Robin bara gå 4.5 år för synnerligen grovt narkotikabrott? Åklagaren borde överklaga detta.

Siamak alltså.. Vilken hyvens kille. Hedern i behåll när han skyller allt på sin bror. Det var babak! Min bror har använt mitt kort.

I chatten: "jag väntar på barnen"

Siamak: Det är min bror
Åkl: men din bror har ju inga barn?
Siamak: Nää, men...... 😂
Citera
2022-02-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Hurdå, hade de andra kontor där, eller hamnar de i banksystemet?

Du gav han dina pengar i kronor på kontoret på Södermalm och fick sen kontakt uppgifter till någon i Tyskland och en kod och så åkte du till Tyskland och fick dina pengar i euro där. Hela grejen är att du slipper åka med stora summor pengar i fickan och kan därför minska risken att tullen hittar dom. Han hade bra kurs också när man växlade. Fett reko kille. Synd att han torska. Men man kunde se det komma. Han var känd i sthlm bland kriminella.
Citera
2022-02-19, 14:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Du gav han dina pengar i kronor på kontoret på Södermalm och fick sen kontakt uppgifter till någon i Tyskland och en kod och så åkte du till Tyskland och fick dina pengar i euro där. Hela grejen är att du slipper åka med stora summor pengar i fickan och kan därför minska risken att tullen hittar dom. Han hade bra kurs också när man växlade. Fett reko kille. Synd att han torska. Men man kunde se det komma. Han var känd i sthlm bland kriminella.

Det jag fetmarkerat är grunden i Hawala-systemet för er som kanske inte har koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in