2022-02-17, 21:53
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
"Enligt offret låste mannen senare dörrarna och sa att han inte skulle låta henne gå ut förrän hon lagt till honom som vän på Snapchat.
Under rättegången nekade mannen till brott och berättade att ”han har tre taxibilar skrivna på sig och de är fyra chaufförer som delar på dem” och sa att han kör för både Bolt och Uber.
Straffet blev villkorlig dom med samhällstjänst i 120 timmar."

Vilken idiot!
Ingår idiotrabatt i straffet?
Typ, han slapp fängelsestraff eftersom rätten kunde anta att han skulle bli av med taxilegget.
Citat:
De gärningar som Hassan Mohamud ska dömas för har ett straffvärde om ca fyra
månaders fängelse. Framförallt sexuellt övergrepp är brott av sådan art som i viss mån
talar för fängelse (se RH 2020:7 samt Svea hovrätts dom den 30 november 2020 i mål
B 11368-20). Hassan Mohamud är sedan tidigare endast dömd för trafikförseelser. Av
yttrande från Kriminalvården framgår att han lever under ordnade förhållanden. Det
saknas skäl att tro att han ska återfalla i brott. Hassan Mohamud kan också antas bli av
med sin taxilegitimation vilket även det ska beaktas vid påföljdsvalet. Han har samtyckt
till och bedömts lämplig för samhällstjänst. Det finns därför förutsättningar att
bestämma påföljden till villkorlig dom i förening med 120 timmar samhällstjänst.
Citera
2022-02-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Typ, han slapp fängelsestraff eftersom rätten kunde anta att han skulle bli av med taxilegget.
Eftersom detta hände i Sverige så antar jag att han får behålla sitt taxilegg..vänta bara..
Citera
2022-02-17, 23:28
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Han blir förmodligen befordrad till Bolts sexual car-healing rocket science service manager med hans stora taxivåldskapital i bakgrunden och med tanke på hur allt fungerar i detta land.
Det finns ju många hål på en bil att smörja, tanken, avgasröret, något utrymme mellan säten m.m..

Undrar hur många taxivåldtäkter som begåtts inom Bolt? Finns det möjlighet att taxibilarna helt enkelt har haft för porriga skinnsäten eller varför är Hassan så tänd på sina taxibilar att han inte kan stå emot dom?

Nej fyfan. Är det dags att börja ha någon slags elstötsdräkt på sig som tjej för att våga röra runt i dagens samhälle? Fruktansvärt.
Citera
2022-02-17, 23:38
Medlem
snurre-spratts avatar
Jag trodde att finessen med Über och Bolt är att båda parter vet vem den andre är och därmed borde det vara lika korkat av föraren att begå brott mot passageraren som vice versa!
Citera
2022-02-18, 07:10
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurre-spratt
Jag trodde att finessen med Über och Bolt är att båda parter vet vem den andre är och därmed borde det vara lika korkat av föraren att begå brott mot passageraren som vice versa!
Nej, finessen är att massa olika svartskallar delar på samma taxi. Det är sällan det är samma snubbe på taxileget som framför ratten.
Citera
2022-02-18, 14:30
Medlem
byte-mes avatar
Jag är inte ett dugg förvånad. Jobbade på Bolts kundtjänst 2 år och våldtäckt/sexuella övergrepp etc var ganska vanligt förekommande.
Citera
2022-03-03, 20:19
Medlem
Dom 2 äckliga råttorna bor i Vällingby på Lyckselevägen.
De har en bil med Bolt loggan på som dom delar på och låser in tjejer som dom våldtagna/ misshandlar. Var försiktiga
Citera
2022-03-03, 21:08
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Finns mer info om peronerna?
Citera
2022-03-05, 22:58
Medlem
De kommer troligtvis mer info. Men den ena av bröderna har hållit på sedan 2018. Den andra har våldtagit 5 tjejer och gjort 2 grova våldtäktsförsök sedan oktober -2021. De är alltså serievåldtäksmän båda två.
Citera
2022-03-06, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av byte-me
Jag är inte ett dugg förvånad. Jobbade på Bolts kundtjänst 2 år och våldtäckt/sexuella övergrepp etc var ganska vanligt förekommande.

Alltså ifrån chaufförernas sida?

Joe det tror jag, inte så många hoppar in i baksätet på bil och våldtar chauffören dock har det hänt såklart.

Fan illa
Citera
2022-03-06, 13:10
Medlem
byte-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Alltså ifrån chaufförernas sida?

Joe det tror jag, inte så många hoppar in i baksätet på bil och våldtar chauffören dock har det hänt såklart.

Fan illa

Ja från chaufförerna, ofta tjejer på väg hem efter en utekväll men det hände att manliga passagerare också blev utsatta. Vi hade som praxis att ringa upp offret vid såna här tillfällen. lagom kul att försöka fråga hur det är och om personen vill ha en promokod på 100kr
Citera
2022-03-07, 11:38
Medlem
borgir82s avatar
Vet någon vad den andra brodern heter som sitter häktad? Någon som vet tingsrätt/målnr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in