2022-02-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Vilken "värme" ?
Menar du vår fantastiska TV-reklam-kultur, eller kanske dom livsdanande TV3 och 5,, Men du kanske tänker på programmet "Idol",, jo det måste nog vara just det vi alla tror att Ryssarna vill ha..
Men du kanske tänker på Iraks massförstörelsevapen som vi måste bomba igen, för dom finns nog där trots allt,, för inte är det väl så att det handlar om något annat USA vill ha och får Europas folk att lalla med som vanligt..?

Jösses vad korkat

Ja, nu tänkte jag i och för sig på mer internationella sammanhang såsom toppmöten med världens ledare osv, FN t ex. Men jag skulle nog hållit mig mer till dina referensramar. Så; nej, tråkigt nog riskerar Putin att aldrig bli inbjuden till "Dansa med stjärnorna" eller "Idol". That should teach him!

Irak var ett oerhört misstag som kostat både UK och USA oändligt mycket i goodwill-skada. Därom är vi ense. Jag hoppas dock att de lärde sig något av allt som följde med det misstaget, liksom jag hoppas att Putin inser att Krim varit ett stort misstag och att han inte adderar till skadan genom nya anfall på Ukraina. Det finns fortfarande vägar ut där han hyfsat kan behålla hedern.
2022-02-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Åfan, men så ser det inte ut i verkligheten. Kuba krisen. Alliende i Chile, Kommunismen i Central Amerika, Venezuela och oljeembargot. USA ser inte med blida ögon på Rysslandvänliga länder som Ungern och Belarus eller hur?

Jaha, är det därför som Venezuela, Ungern och Vitryssland numera är annekterade av USA, eller på annat sätt förbjudna att bestämma sitt lands framtid?
2022-02-18, 11:59
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ryssen fick ju inte vara med i klubben fast de ville det.

Jag förstår att den vanlige ryssen ville bli skyddad för idioterna i Kreml men Nato handlar om att skydda världen mot rysk aggression. De senaste dagarna bevisar varför.
2022-02-18, 12:00
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det var en del politiker som valde åt folket.

Det var folkviljan som talade.
2022-02-18, 12:05
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Vilken "värme" ?
Menar du vår fantastiska TV-reklam-kultur, eller kanske dom livsdanande TV3 och 5,, Men du kanske tänker på programmet "Idol",, jo det måste nog vara just det vi alla tror att Ryssarna vill ha..
Men du kanske tänker på Iraks massförstörelsevapen som vi måste bomba igen, för dom finns nog där trots allt,, för inte är det väl så att det handlar om något annat USA vill ha och får Europas folk att lalla med som vanligt..?

Jösses vad korkat

Bara den som försöker ställa sig upp och gå, kommer att ramla.

Och bara en elak snorunge som aldrig försökt ställa sig upp och gå, kommer sitta på sitt arsle och garva åt den som ramlar.

Du har inte tillräcklig förståelse gällande världens tillstånd, och att du snöar in i enskilda händelser som du gör är beviset för detta.
2022-02-18, 12:06
Medlem
Nyckeln till USA och dollarns makt ligger i att dom har världens största/effektivaste armé, korrekt?

Jag menar utan den hade dom åkt på däng och förlorat sina positioner på många håll för länge sen eller?

Så den som kan ge mest stryk rent militärt äger jorden egentligen (såvida man är starkare ensam än övriga allianser tillsammans)?

I så fall ska vi väl bara glada att USA förhoppningsvis har det och inte Ryssland/China, för putin är ju en mördare av rang - och chineserna är förstås ännu värre. Källa aftonbladet och dokumentärerna om Putin på SVT.
2022-02-18, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Bara den som försöker ställa sig upp och gå, kommer att ramla.

Och bara en elak snorunge som aldrig försökt ställa sig upp och gå, kommer sitta på sitt arsle och garva åt den som ramlar.

Du har inte tillräcklig förståelse gällande världens tillstånd, och att du snöar in i enskilda händelser som du gör är beviset för detta.

"förståelse gällande världens tillstånd" Vilken värld, det finns ju många olika dimensioner i vår värld, den som väst vill se, öst, afrika, asien osv..osv..
Det som är riktigt intressant är ju att nu börjar folk fatta att USA har fastnat med fingrarna i syltburken..ganska stort nu...tom amerikanarna själva.

https://youtu.be/VkgxgrWFRDY
Senast redigerad av Honkenbonken 2022-02-18 kl. 12:15.
2022-02-18, 12:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är inte alla möjligheter uttömda? Vilka mer möjligheter återstår?
Det tror jag inte. Kiev kommer att till slut gå med på det. Indikationen var Ukrainas ambassadör i UK som uppenbarligen råkade försäga sig i BBC Radio 5.

Och går de inte med på det kommer de bli uppmanade att göra det.

Det mesta vi ser idag är bara teater.
2022-02-18, 12:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag förstår att den vanlige ryssen ville bli skyddad för idioterna i Kreml men Nato handlar om att skydda världen mot rysk aggression. De senaste dagarna bevisar varför.
Du tycker världen blivit säkrare de sista veckorna?

Jag tror det finns en hel del som har synpunkter bl.a. har jag det.
2022-02-18, 12:31
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
"förståelse gällande världens tillstånd" Vilken värld, det finns ju många olika dimensioner i vår värld, den som väst vill se, öst, afrika, asien osv..osv..
Det som är riktigt intressant är ju att nu börjar folk fatta att USA har fastnat med fingrarna i syltburken..ganska stort nu...tom amerikanarna själva.

https://youtu.be/VkgxgrWFRDY

Jag förstår att det känns förvirrande. Och du är inte ensam att som vuxen inte veta hur du ska förhålla dig, eller vem/vad du ska tro på. DiLeva gjorde t.o.m en låt om det tillstånd som är normalt för varje tolvåring.

Med förståelse inser man däremot att världen inte är svartvit. Att det som ser svart ut inte alltid är svart och att dom svarta och vita ibland byter plats. Att vita kan göra svarta saker och tvärtom.

Med erfarenhet, kunskap och förståelse för mänskliga umbäranden så blir det bättre. Men det tar lång tid. Och tills dess är det bättre att inte utge sig för att veta, eller ta ställning. Det blir lätt fel och att man går fel persons ärende.

Väst med USA och allierade har hamnat fel ibland, absolut. Men det är en jävla tur att de finns, för de försöker iaf att hjälpa andra att slippa förtryck.

Motståndarna propagerar alltid FÖR förtryck/förtryckare. Och i det laget vill man inte vara.
2022-02-18, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
fast det är ju nato som flyttar fram missilsystemen

fast det vill ni ju inte prata om för det passar inte narrativet.
2022-02-18, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag förstår att det känns förvirrande. Och du är inte ensam att som vuxen inte veta hur du ska förhålla dig, eller vem/vad du ska tro på. DiLeva gjorde t.o.m en låt om det tillstånd som är normalt för varje tolvåring.

om någon verkar förvirrad så är det nog du..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in