2022-02-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Om man anser att Bidén är en fara för ”Sveriges väl och ve” pga att hans förslag kan reta upp putin så tror ja man får omvärdera hur man tänker.

Däremot håller jag med om att allt från USA i politik är cancer för oss men det har verkligen inget att göra med detta

Givetvis är inte Bidén en fara för Sveriges väl och ve enbart i Putin/Ryssland frågan. Han kan dra in Europa i ett krig eller inte.

Men en amerikansk president oavsett vem som är president har USA bakom sig och landet USA har ganska mycket för sig som kan skada Sverige. Detsamma gäller Ryssland och även flera andra stora länder som Kina.

Helt enkelt för att de kan fatta riktigt dåliga beslut och agera på ett sätt som de tror gynnar deras länder men på bekostnad av andra länder.
Citera
2022-02-18, 08:54
Medlem
Nyhetspanelen tv4 Nyhetsmorgon hakade givetvis på drevet. Åkesson beskylldes för att inte reflexmässigt välja Joe Biden. Till vad Biden skulle väljas framgick inte..
Citera
2022-02-18, 09:32
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
Mycket märkligt att SVT inte kan ha högre verkshöjd på sin journalism än att dra igång sådana här häxjakter genom att medvetet misstolka partiledarnas svar.

Jag tycker Anders Holmberg var nervig som fan under hela programmet. Han flamsade och gjorde utfall medans Åkesson satt stabilt och svarade på frågorna. Varför skall bekänna trohet för politisk figur i USA? Det är väl landet USA man skall föredra. Vilken svensk politiker väljer George W Bush för hans olagliga krig mot Irak?
Citera
2022-02-18, 09:34
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Ointressant Aftonbladet-journalistik. Tycker vanligtvis att 30 minuter och Anders Holmberg är väldigt bra men här var det ett jävla hattande om en icke-fråga. Han verkade aldrig vilja ge sig. Jimmie borde ha sagt rakt ut att "nu får Aftonbladet skriva sin dumma clickbait-artikel och Annie Lööf o resten twittra nåt fånigt, jag bryr mig inte."

edit: Alltså va fan. Joe Biden är en impopulär, gaggig gammal sopa som trampar i klaveret så gott som varje dag och som är oerhört mycket efter sitt bäst före datum. Han går fetbort. Putte är som vilken ryssjävel som helst. Ärligt talat, han är en "dime a dozen" ledare i det där jävla landet. Det blir aldrig något annat i Ryssland. Han är också skit. Och sen Merkel och Macron. Vad fan för jävla värld lever de här journalisterna i egentligen? Tror de verkligen att Merkel och Macron är gillade universellt?
Senast redigerad av coreyhartfanclub 2022-02-18 kl. 09:40.
Citera
2022-02-18, 09:51
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Varför ska jag göra det? Ta reda på det själv om du nu vill veta det.

Det bör man inte vara ifall USA utan anledning invaderar ett annat land. Jag var ex. emot både kriget i Irak och Afghanistan.
Kom inte med svepande fördomar nu.
Jag trodde du var intresserad? Du skrev precis "Ett riksdagsparti som är undlåtande gentemot en aggressiv stormakt är inget annat än en säkerhetsrisk". Men om V är en säkerhetsrisk eller inte spelar alltså ingen roll? Varför spelar just SD roll? Fördomar.
Citera
2022-02-18, 09:54
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Att skriva en vitbok är en konsekvens av en uppenbart negativ händelse. Visst är det positivt men det har sitt ursprung ur en negativ händelse.
Tror du att exempelvis Vänsterpartiet blev populärare bara för att de skrev sin vitbok? Nej, det gjorde enbart att meningsmotståndarna kunde peka på dem och säga "vad var det jag sa?"

Att gallra ut medlemmar är bra, men det är inte bra när gallringen inte leder till att partiet som sig självt förändras, utan enbart att medlemmar som är öppna med sina åsikter blir utfrysna.
Hellre då att de stannar kvar och att man är öppen med vad man vill som parti. Det om något är väl att vara öppen och transparent?

Så du menar att det är åldern som gör att Jimmie inte väljer Biden? Haha
Han hade dock uppebarligen inga problem att öppet välja en 75 åring...
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-foredrar-annu-trump-som-president/

SD slickar Putins röv, det är inga nyheter.
https://dealmakerz.co.uk/putin-is-certainly-grateful-for-the-support-from-sd/
https://www.thelocal.se/20160928/swedish-nationalists-suspend-aide-after-russian-propaganda-claim/
https://www.expressen.se/kronikorer/david-baas/darfor-agerar-sd-i-putins-intresse/
Så din källa är "dealmakerz". Då vet jag varför allt du skriver är rena snurren, Mr Google.

Alla partier utesluter medlemmar som bryter mot regler. Men du är bara intresserad av SD.

Jag har ingen aning om varför inte Jimmie väljer Biden. Inte du heller. Du är bara intresserad av SD.

Berätta om (s) vitbok om deras "Statens institut för rasbiologi" och hur Hitler körde militär genom Sverige för att döda finnar och norrmän. Men du är bara intresserad av SD.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-18 kl. 09:56.
Citera
2022-02-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Sedan 1700-talet har Ryssland varit fiende till Sverige. 1809 tog Ryssland halva Sverige, nämligen Finland som var en integrerad del av Sverige sedan åttahundra år. Efter andra världskriget rustade vi och förberedd krig mot Ryssland och så är det fortfarande. Sveriges allierad är väst, Nato och USA. Finns inget att välja mellan när valet är självklart.
// Håller med som politisk obunden i denna fråga .
Citera
2022-02-18, 10:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
Mycket märkligt att SVT inte kan ha högre verkshöjd på sin journalism än att dra igång sådana här häxjakter genom att medvetet misstolka partiledarnas svar.
Ja, agendadrivet, det var ju planerat och rubrikerna redan tryckta. Varför inte fråga Maggan senare vilken hon väljer mellan Erdogan och Orbán bara för att var "oberoende" "public service".
Citera
2022-02-18, 11:33
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ja, det är mycket möjligt SD kommer göra bra ifrån sig i nästa val, eftersom det finns så många naiva och korkade svenskar, de får 4 år på sig att förstöra, sedan får vi hoppas att det återgår till det normala.
Om Ryssland under dessa 4 år ser det som sin chans så kanske vi i framtiden får skjutsa våra barn och barnbarn till skolan för att studera ryska.

Nej. Det är mer sannolikt att arabiska blir språket dina barn och barnbarn får läsa i skolan.
Citera
2022-02-18, 11:36
Medlem
Stones avatar
Den här pajkastningen sker i USA och har delat landet itu och kommer aldrig att göra landet helt igen. I Sverige går det inte heller att prata invandringspolitik försatt man då är rasist.
Citera
2022-02-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ursäkta min "franska" men hur FAN kan endera Putin eller Bidén bli demokratiskt vald här i Sverige?
Frågan som den genomgode Jimmie fick var "ska Putin eller Bidén få bestämma i Sverige", och Jimmie sa "ingendera".

Är frågan så svår att uppfatta för folk? (Tydligen).

Var det fråga? Eller tolkar du frågan så? Gissa.
Citera
2022-02-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Syftet med frågan är att få Åkesson att bekänna sig till den övergripande ideologin som förstör alla vita länder på jorden. Jag kallar det ZOG eller "den judiska agendan", andra kan kalla det globalismen eller liknande. Här går den gränsen som inte får passeras om man vill vara en del av etablissemanget. Du FÅR tycka att skatten ska höjas eller sänkas, du får vara för eller emot invandring. Det du inte får göra är att ta ställning mot den överordning som maler på oavsett "höger" eller "vänster". Säger man Putin så visar man att man är emot hela den västerländska överideologin. De vill kolla om Åkesson är en del av förrädarklubben, eller om han är ett riktigt hot. Som du ser tolkar de redan en tvekan som att han kan vara ett hot. Jag tolkar en tvekan som om att han kan vara en förrädare.

Instämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in