2022-02-18, 05:10
Medlem
Jag hade valt Putin framför senildemente biden med sin crackknarkande son
Citera
2022-02-18, 05:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Eller det faktum att frågan bara har ett syfte. Och den är INTE att ställa Åkesson i bra dager. Den har bara ett ändamål. Inser man inte det är man helt dum i hela huvudet.
Syftet med frågan är att få Åkesson att bekänna sig till den övergripande ideologin som förstör alla vita länder på jorden. Jag kallar det ZOG eller "den judiska agendan", andra kan kalla det globalismen eller liknande. Här går den gränsen som inte får passeras om man vill vara en del av etablissemanget. Du FÅR tycka att skatten ska höjas eller sänkas, du får vara för eller emot invandring. Det du inte får göra är att ta ställning mot den överordning som maler på oavsett "höger" eller "vänster". Säger man Putin så visar man att man är emot hela den västerländska överideologin. De vill kolla om Åkesson är en del av förrädarklubben, eller om han är ett riktigt hot. Som du ser tolkar de redan en tvekan som att han kan vara ett hot. Jag tolkar en tvekan som om att han kan vara en förrädare.
Citera
2022-02-18, 06:01
Medlem
Riktig dagis nivå på frågan. Pravda förnekar sig inte.
Citera
2022-02-18, 06:09
Medlem
Jag älskar Bidén. Poutine vill ju ta livet av alla. Finns inget, och har aldrig funnits något hederligt hos denne maffiaboss. Han vill ta över Sverige och världen. Bidén däremot vill alla länders väl. Älskar USA, älskar amerikansk mat, älskar amerikansk musik, älskar allt amerikanskt. Finns inget bättre. Sverige och USA hör ihop för alltid. Sant.
Citera
2022-02-18, 06:19
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Jag älskar Bidén. Poutine vill ju ta livet av alla. Finns inget, och har aldrig funnits något hederligt hos denne maffiaboss. Han vill ta över Sverige och världen. Bidén däremot vill alla länders väl. Älskar USA, älskar amerikansk mat, älskar amerikansk musik, älskar allt amerikanskt. Finns inget bättre. Sverige och USA hör ihop för alltid. Sant.

Och du är 14. Välkommen till livet, du kommer bli överraskad.
Citera
2022-02-18, 06:30
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Du verkar mera åt det franska, som du stavar deras namn. Men Bidén var kul. Kul med en amerikansk president du kan tvätta fittan i.
Citera
2022-02-18, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Ni måste vara helt pantade när det gäller SD. Det är valår nu och då börjar "mästerstrategen" Jimmie Åkesson och hans skitparti med massa lögner.

Sanningen är att SD står för följande:

För NATO
För EU
Moderater 2.0
Rysshatare av rang
Hatare av Ungern och Polens nationalistiska strömningar inom EU

SD är ett korrupt skitparti som enbart har som syfte att sitta i "opposition" och bli mijonärer på det. Det är rysshatare och stora motståndare till Putin och riktig konservatism. SD är fjolliga högerliberaler som lyder oligarker.

Snacka om att ha riktigt noll koll.

JÅ svarade korrekt på en urkorkad frågeställning.

Biden är en halvdement media docka. USA är ett skitland.

Demokrati ? Vi är tjänstemannstyrda i Sverige.
Makten kliar varandra bakom ryggen.
Citera
2022-02-18, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jimmie måste förstå att för att Sverige ska vara en demokrati så måste ALLA partier som
ställer upp i våra allmänna val se USA och USA:s nuvarande president som förebilder!

https://www.youtube.com/watch?v=yRWmKh13b50
https://www.youtube.com/watch?v=BJloVcUqw_I
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9881213/Unearthed-video-shows-naked-Hunter-Biden-claiming-Russian-drug-dealers-stole-laptop.html

Varför inte se Sverige som en förebild? Tycker vårt lilla ”skitland” gjort det bra i OS jämnfört med övriga länder.

Norge och Sverige har tillsammans utklassat Ryssland och USA

Varför tvingas av USA att göra som de tycker för att kunna komma åt deras inre marknad?

Handelsutbytet med Ryssland pågår varje dag, nått du inte förstått?

Klimatsmart med kortare transporter?
Citera
2022-02-18, 08:03
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Han valde USA, och senast jag kollade så var Biden president där. Kanske valde han att inte stöta sig med putinfansen men vem fan bryr sig.

Han valde USA men sa specifikt inget om personerna. Folk bryr sig för det är just en hel del propaganda om hur kompetent och bra/konservativ Putin är gentemot Biden etc och av någon anledning är det mer folk i SD som tror på det. Det är därför frågan ställdes, så att Jimmy skulle kunna komma ut och säga "Nej jag föredrar uppenbarligen inte Putin över Biden". Den här intervjubiten skulle så lätt ha kunnat vara en vinst för Jimmy men precis som vissa SD-politikerna gällande vaccinfrågan kunde han inte våga stöta sig med konspirationsteoretikerna och de som sväljer propaganda, med tanke på hur stor del av SD de grupperna är.
Citera
2022-02-18, 08:04
Medlem
varfors avatar
Det här är en nyhetsanka...
Han ombades att välja mellan personerna som sv.statsminister inte mellan deras länders statsskick.
Helt olika och frikopplade frågor... Dessutom svarade han ju utförligare än nödvändigt då han även sade sig föredra USAs statsskick över Rysslands pga de harcdemokratiska val.

Med nuvarande sv. konstitution hade bäggedera dessutom varit demokratiskt tillsatta regeringschefer om de skulle bli valda till sv.statsminister.

Därutöver så kan inte svaret tolkas på något annat sätt än att man helt enkelt ser bäggedera som olämpliga för ämbetet som sv.statsminister.
Dvs, vid en votering i kammaren hade han röstat rött för bägge om talmannen försökt tillsätta någon av herrarna ifråga.

De som gått på den lätte och nu skriker sig hesa om val mellan demokrati och diktatur måste ju vara fullblods-NPCer, sådana som verkligen får en att får en att undra om man lever i en simulering...

Själv befinner jag mig långt ut på vänsterkanten och har tydligen klasvis med NPCer i mitt kontaktnät. Helvete vad det dampats om det här i mitt flöde...
Jag hade inte heller valt någon av dessa...
Senast redigerad av varfor 2022-02-18 kl. 08:36.
Citera
2022-02-18, 08:10
Medlem
MyJustices avatar
Själv kan jag inte se så stor skillnad på Rysk och västerländsk Demokrati .
Same shit .
Dock är Putin självgående nedan senila Joe .är en docka
Citera
2022-02-18, 08:32
Medlem
Mycket märkligt att SVT inte kan ha högre verkshöjd på sin journalism än att dra igång sådana här häxjakter genom att medvetet misstolka partiledarnas svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in