2022-02-18, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Någon som vet varför där inte är kommentar på MrNiceguy på dumpens sida? På de andra brukar det ju skrivas kommentarer.

För att kommentarfunktionen är ur funktion😂
Citera
2022-02-18, 10:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Dumpen kommer inte stoppas, varför skulle den?
Varför skulle nått peddo stämma dumpen?
En vacker dag kommer någon att lyckas trolla Dumpen och sända hem dem till någon helt oskyldig, varpå det blir dagen då Dumpen dör eftersom både Patrik och Sara är så emotionellt investerade i detta att de inte kommer att tro på att de blivit trollade och personens bedyrande om att det inte är han som chattat med dem och hänga ut den ändå. 'The Killshot' emot Dumpens Djungerättvisa.
Citera
2022-02-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Fast det man absolut inte får glömma bort är att alla dessa män, helt utan undantag, har en sak gemensamt: de dök upp för att träffa barn i sexuellt syfte. Många av dem kan verka bakom flötet som tror sig kunna få ihop det med unga tjejer, men precis som

Varför tror du inte polisen får jobba på detta sätt med att få folk och begå brott?

Citat:
Sara påpekade i senaste avsnittet av podden så finns det trasiga tjejer som erbjuder sina kroppar i utbyte mot andra saker. Må det vara bekräftelse, pengar, cigaretter, alkohol eller narkotika. .

Mmm,dom får dom ha en underavdelning som jagar sexköpare också, för i den upplagda videon verkar inte Sjöberg ha något problem med småluder påtänd på droger.

Citat:
Dessa tjejer existerar helt uppenbart, annars hade dessa män aldrig fått för sig att dyka upp. Och eftersom de tog det steget att faktiskt dyka upp på platsen för att träffa ett barn i sexuellt syfte så kan vi väl inte påstå att de med största sannolikhet aldrig rört något barn?

Hur kan fiktiva barn som inte finns existerar? Hålla på med testa folks moral genom att provocera fram brott säger inget egentligen att dom skulle lyckas i något annat sammanhang.
Tror knappast det dräller med 13-14 åringar i Sverige som tar sig till Ica-patkeringar för att bli av med oskulden med okändamän från nätet.

Citat:
Isåfall har ju alla dessa män maximal otur som blir påkomna första gången de ger sig på detta. Det är samma sak med sexköpare och hela bunten, det är alltid samma visa om att det absolut är den första gången. Det håller ju inte.

Kan du påvisa att det inte är första gången? Bevisbördan ligger på den som påstår deras skuld.

Citat:
Se bara på Patriks tränare Viljo som sökte sig till föreningar fulla av unga pojkar, raggade upp samt förlovade sig med Patriks mamma endast för att få vara nära Patrik på heltid (han hade inte sexuellt umgänge med henne och kom med dåliga ursäkter som förklaring), reste runt med sin kamera och hade en absurd mängd bilder som ingen fick se osv osv. Han la upp sitt liv efter sin sexualitet (läs: störning), inte tvärtom som vi normala gör.

Mmm, nu är det Patriks ord. Som tränare vill man ha adapter, fråga vilken tränare som helst.

Sedan kan man ju frågasätta Sjöberg också, tar upp att Viljos kärleksliv med hans mamma, vet alla barn om sina föräldrars sexualliv?

När hans mamma separerar från Viljo så flyttar han med Viljo
som föregriper sig på honom. Bara det gör ju att man drar öron åt sig.

Efter Viljos död tycker jag man borde ha hittat alla dessa bilder som ingen fick se.

Citat:
Sen kan jag absolut hålla med dig om att Dumpens format behöver förbättras nämnvärt för att verksamheten ska hålla sig vettig och konstruktiv. Det finns mycket att ifrågasätta.

No shit......det menar du inte?
Citera
2022-02-18, 11:10
Avslutad
Jag har utgivningsbevis och nakenbilder på Sjöbergs nära och kära och ex. Det borde väl vara stort nyhetsvärde och allmänintresse att få visa dessa...

Dumpen har sedan länge gått för långt. Dom vet det själva och alla andra inser det men få har vågat säga något. Tom Flashback lät personuppgifter och integritetskränkande länkar skrivas ut.

Där brast mitt förtroende.
Citera
2022-02-18, 11:16
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Varför tror du inte polisen får jobba på detta sätt med att få folk och begå brott?

Mmm,dom får dom ha en underavdelning som jagar sexköpare också, för i den upplagda videon verkar inte Sjöberg ha något problem med småluder påtänd på droger.

Hur kan fiktiva barn som inte finns existerar? Hålla på med testa folks moral genom att provocera fram brott säger inget egentligen att dom skulle lyckas i något annat sammanhang.
Tror knappast det dräller med 13-14 åringar i Sverige som tar sig till Ica-patkeringar för att bli av med oskulden med okändamän från nätet.

Kan du påvisa att det inte är första gången? Bevisbördan ligger på den som påstår deras skuld.

Mmm, nu är det Patriks ord. Som tränare vill man ha adapter, fråga vilken tränare som helst.

Sedan kan man ju frågasätta Sjöberg också, tar upp att Viljos kärleksliv med hans mamma, vet alla barn om sina föräldrars sexualliv?

När hans mamma separerar från Viljo så flyttar han med Viljo
som föregriper sig på honom. Bara det gör ju att man drar öron åt sig.

Efter Viljos död tycker jag man borde ha hittat alla dessa bilder som ingen fick se.
1. Tycker du verkligen att wallraffande är samma sak som en myndighet som sysslar med brottsprovokation?

2. Jag tycker förvisso inte det är direkt lämpligt att Sjöberg umgås med unga kvinnor, men så länge det rör sig om vuxna som tar egna beslut är det deras ensak. Barns hjärnor är inte mogna nog för att ge sexuellt samtycke. Stor skillnad.

3. Nu menade jag inte att tjejerna Dumpen utger sig för att vara finns på riktigt, utan att det finns riktiga tjejer som sysslar med samma saker. Procentuellt vanligt har jag inte påstått att det är, men de finns, annars hade dessa män aldrig gått på detta.

4. Jag har aldrig påstått att det inte är första gången, jag har sagt att man inte kan påstå att någon av dessa män sannolikt aldrig gjort något förut. Som sagt, den som tänker klart och rationellt kan fundera kring hur sannolikt det är att så många av dessa män åker dit för första gången. Speciellt när alla utom Hakuna Matata har nekat tidigare brott tills domarna åkt fram. Att någon som ej är dömd absolut är skyldig påstår jag inte, men sannolikhet är något helt annat. Pedofilers liv kretsar ofta kring sex med barn, och de spenderar ofta extrema mängder tid på att jaga efter barn att träffa upp. De råkar inte halka in på ett bananskal efter att ha vaknat en dag i vuxen ålder och insett att de plötsligt vill ligga med småbarn.

5. Nu är det inte Patrik utan Patriks mor Birgitta som berättat om det obefintliga sexlivet med dåliga ursäkter. Det är många idrottare som vittnat om samma saker som Patrik berättat om Viljo. Det är förresten inte det minsta konstigt att han både älskade och hatade honom, och såg honom som någon slags kluven fadersfigur. Precis så fungerar groomande pedofiler. De öser pengar över sina offer, de hjälper sina offer, de finns där för sina offer, allt för att bygga en förtroendeställning som de sedan kan använda till sin fördel. Men de kommer också med skrämmande hot om vad som kan hända om offret berättar vad som sker bakom stängda dörrar. Klassisk manipulation, vilket är varför många från början försvarar sina förövare och vågar tala ut först när de gått bort.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2022-02-18 kl. 11:21.
Citera
2022-02-18, 11:20
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
Jag har utgivningsbevis och nakenbilder på Sjöbergs nära och kära och ex. Det borde väl vara stort nyhetsvärde och allmänintresse att få visa dessa...

Dumpen har sedan länge gått för långt. Dom vet det själva och alla andra inser det men få har vågat säga något. Tom Flashback lät personuppgifter och integritetskränkande länkar skrivas ut.

Där brast mitt förtroende.
Förstår du inte att det Sara och Patrik gör är kolossalt bra och det behövs. Dom ligger helt rätt i tiden och för mig är dom stora hjältar.
Citera
2022-02-18, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det har säkert nämnts redan men betyder detta att Sjöberg även hänger ut muslimer som gifter sig med små flickor? Det är ju om något värre än din vanliga pedofil då de får bo tillsammans med gärningsmannen? Borde vara högst upp på listan när man jagar pedofiler.

Eller är Sjöberg för feg för att ge sig på vissa grupper?

Man missar en hel del målgrupper här skulle jag säga. Man når bara till chattande halvt handikappade gubbar som inte förstår bättre än att åka ut och runka framför Patrik. Det ger en väldigt skev bild av verkligheten. Det finns andra sätt och platser där övergrepp sker. Invandrarmän med dragning åt unga flickor och oskulder har andra metoder, jag VET att det förekommer och pratas om bland invandrarkillar och invandrarmän och är tyvärr väldigt vanligt förekommande. Dessa når inte den här metoden ut till.
Citera
2022-02-18, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Någon som vet varför där inte är kommentar på MrNiceguy på dumpens sida? På de andra brukar det ju skrivas kommentarer.

Det gäller ju alla artiklar sedan självmordet blev känt. Antagligen vill man inte ha diskussion och kommentarer just nu. Eventuellt skyller man på att funktionen är ur funktion. Men det är nog medvetet borttaget för stunden skulle jag tro. Man har ju mer kontakter med myndigheterna än vad folk kanske tror. Dessa har nog ett ord och åsikter om saker som sker också. Förmodligen därför Flashback inte heller vill ta risken med dessa uthängningar och påståenden som kan vara förtal och andra brott.
Citera
2022-02-18, 12:51
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man missar en hel del målgrupper här skulle jag säga. Man når bara till chattande halvt handikappade gubbar som inte förstår bättre än att åka ut och runka framför Patrik.

Den typ av chattar som Dumpen haft på Kik förkommer högst troligen inte i verkligheten därför blir sidan i realiteten en slags freak-show där man bara lyckas lura efterblivna porrmissbrukare.

Kul är det och en del är väl värda att hängas ut, men syftet blir inte vad det borde vara.

Därjämte är det många med både barn och familj som offentliggörs och det skapar dubbel tragedi. I den här tråden har både anhöriga outats och folk har fragila teorier vem den ena eller den andre kan vara, adresser hängs ut men ingen vet om det är ens rätt personer. Anhöriga outas, även barn och fruar.

Varför kan inte Dumpen kontakta deras barn och fruar och höra efter om de själva vill att filmerna ska ligga kvar?

Dumpen tar bort videon först då den uthängde tagit sig av daga, borde inte Dumpen ta bort videon så snart identifikation har skett? Resten blir bara en plåga för anhöriga.

Även om Dumpen inte anser det vara deras ansvar så blir det så om oskyldiga kommer att drabbas eller andra tragedier inträffar som följd. Att visa upp ansikten öppet är samma sak som att ge ut adress, namn och personnummer.

Inte okej.
Citera
2022-02-18, 12:58
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En vacker dag kommer någon att lyckas trolla Dumpen och sända hem dem till någon helt oskyldig, varpå det blir dagen då Dumpen dör eftersom både Patrik och Sara är så emotionellt investerade i detta att de inte kommer att tro på att de blivit trollade och personens bedyrande om att det inte är han som chattat med dem och hänga ut den ändå. 'The Killshot' emot Dumpens Djungerättvisa.

Jag förstår att du hoppas på det. Men det kommer aldrig hända. Dom ber den dom chattar med, att verifiera sig flera gånger. Helt omöjligt att få nån annan än peddot som vill knulla 7 åringar till träffen.

INGEN oskyldig kommer någonsin att hängas ut på dumpen, bara äckliga barnknullare.
Citera
2022-02-18, 13:03
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Jag förstår att du hoppas på det. Men det kommer aldrig hända. Dom ber den dom chattar med, att verifiera sig flera gånger. Helt omöjligt att få nån annan än peddot som vill knulla 7 åringar till träffen.

INGEN oskyldig kommer någonsin att hängas ut på dumpen, bara äckliga barnknullare.

Det är därför motståndet är så stort mot Dumpen, det är utan tvivel äckel som försöker ge sig på barn som hängs ut. Motståndsrörelsen skyddar sig och sina egna för att slippa se sina konfrontationer.
Varje fångst är en början på ett bättre liv för våra barn.
Citera
2022-02-18, 13:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Where there is a Will, there is a Way. Det är bara en tidsfråga innan den av självintresse luttrade pedofilcommunityn hittar ett sätt att knulla Dumpen för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in