Citat:
Ursprungligen postat av
TheEyeUSee
Det är lugnt, jag tycker inte alls jag är olämplig för relationer men är rätt skönt att se att det bevisligen finns många kvinnor som tycker det per automatik när man gjort en sån här sak. Jag har svårt att förstå vad som är så hemskt att man inte kan "ta i personen med tång" men det är jag. Har verkligen inget emot tjejer som ligger runt på kvinnligt motsvarande sätt så är nog helt enkelt en annan sorts människa. Men en fråga:
Om personen ångrar sig skulle det kunna vara ok men inte om personen tycker det var ett bra beslut? Det är alltså brist på skam det handlar om?
Det går ju inte att jämföra med att ligga runt. För mig är det som är fint, värdefullt och meningsfullt med relationer och sex för både kortvariga och långvariga förbindelser, den ömsesidiga attraktionen, glädjen, njutningen och att man väljer varandra. För mig är det något speciellt att två personer attraheras av varandra, tycker om varandra, vill ha varandra, ger varandra njutning.
Vad i hela världen ska jag med en man som tycker det där är onödigt jobb och hellre bara vill stoppa in den i en levande kropp utan att bry sig om vad motparten känner, tycker eller tänker om det? Anledningen till att det är motbjudande är för att den typen av handlingar besudlar och förstör det som är bra och fint med sex och kärlek. Och för att det helt enkelt är en riktig äcklig tanke att föreställa sig att ligga med någon som bara ser en som ett hål att stoppa in den i och skiter fullständigt i att man är en människa med egna tankar och känslor.
Sen kan du ju inte heller veta att de där kvinnorna verkligen mådde bra, inte som du torskat runt iaf. Det är klart att det är bättre att du åtminstone gick på sådana som på ytan såg okej ut än kort och gott våldtog något gråtande sönderslaget traffickingoffer på en skitig madrass men du kan fortfarande inte veta vilka skador du orsakat och vilken jävla skit du stöttat med ditt beteende.
Och nej, det är inte skam jag är ute efter. Utan att mannen kommit till insikt med att detta inte var bra, inte var något han borde ha gjort och inte något han ville göra igen. Hade förstås varit ännu bättre om det inte ens krävts ett sexköp för att inse att köpa en kropp att ha sex med är något annat än ömsesidigt samtyckande sex, men bättre sent än aldrig och kommer han till den insikten finns ju ändå de rätta instinkterna för ömsesidiga relationer någonstans. I ditt fall så hjälper såklart ingen skam eller ånger i världen, så många sexköp samlar man inte på sig om man har en förståelse av värdet i ömsesidig attraktion. Hela din sexuella identitet är ju byggd runt att du är en torsk.