2022-02-15, 02:16
Medlem
For the love of God, noooooo
Citera
2022-02-15, 02:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Allt som är äldre än 7 dagar är preskriberat. Det är så länge en människa kommer ihåg om man inte har dåligt samvete.
Citera
2022-02-15, 02:41
Medlem
Om du inte kan få sex på annat sätt än att betala för det så fattar du väl själv att det inte är frivilligt.

Känner två killar som utnyttjar prostituerade och de har precis som du svårt att hitta någon. Problemet fanns troligtvis långt innan du började betala för övergrepp för att du verkar anse att sex är en rättighet. Ditt försvarstal i början lurar ingen.
Citera
2022-02-15, 03:11
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Jag tror det blir svårt att hitta tjejer som är "okej" med detta beteende. Delvis för att du fortsatt besöka (inte känner ånger inför att gjort det en gång eller för länge sedan) och att många läser in negativa aspekter i din människosyn.

.. Det öppnar dock upp intressanta frågor: Vad är okej i ens tidigare sexliv? Vad är inte okej? Hur ärlig behöver man vara? Vill en partner höra om varenda eventuellt skumma detalj?

Det finns "porrbilder" med fester där manliga chip n' dales eller vad det kallas går runt nakna bland mängder av påklädda kvinnor. Dessa män går inte bara runt nakna utan tjejerna kan tafsa vilt, ge oralsex och ibland ha öppet sex. Kvinnor omkring festar, tittar och hejjar på.

Om en kille arbetat som en sådan chip n' dale. Är det okej? (sälja sin kropp). Är det okej som kvinna att ge oralsex till en sådan kille bara för att det var på en fest? (sex mot någons pengar.. Tror inte chip n' dale-killarna var där gratis precis).

Säg att en kille eller tjej haft många sexuella partners. 30, 40, 50, 60 stycken. När blir siffran tveksam? Kan man ha bra människosyn och ha sex med hur många som helst?

Tror många haft enstaka one night stands, men att konstant ha one night stands med olika människor. Vad visar det för människosyn? Är det verkligen så mycket bättre än att betala för sex?

Säg att du provat på olika typer av sex (även mindre socialt accepterade, men inte olagliga) många gånger. Spelar det någon roll?

Det är totalt skitsamma vad någon har gjort eller inte har gjort i sitt tidigare sexliv. Det är inte min ensak huruvida någon är oskuld eller har legat med 500 personer.

Det enda jag inte tolererar är sexuella övergrepp, våldtäkter och sexköp. Det är knappast någon big deal eller mycket begärt så dina följdfrågor blir bara löjliga.

Vadå "Är det verkligen så mycket bättre med konstanta one night stands än att betala för sex"?

Va?????? Hur kan man ens ställa sig en sådan fråga? Helt obegripligt.

Eh ja, självklart så är det jävligt mycket bättre med frivilliga och ömsesidiga samlag än vad det är med sexköp (våldtäkter) och att betala för någons "samtycke" (vilket uppenbarligen inte är ett riktigt samtycke, ett genuint samtycke skulle man naturligtvis ALDRIG någonsin behöva betala för).
Senast redigerad av BoxInBag 2022-02-15 kl. 03:25.
Citera
2022-02-15, 03:46
Medlem
Att bara ställa frågan på FB, har du inget sunt förnuft själv?
Som andra skrivit: skydda dig, testa dig då och då.
Du lär nog f-n berätta.
Citera
2022-02-15, 03:49
Medlem
Pungpuckels avatar
Nej nej nej nej nej... Det är dig hon vill ha, inte dina rövarhistorier, dom kan du dra för betrodda vänner.
Citera
2022-02-15, 06:16
Medlem
halaltarzans avatar
Nej, en klok kvinna gör nog bäst i att inte fråga sin man om han någon gång har gått till en prostituerad.
Citera
2022-02-15, 07:23
Medlem
empoisonnes avatar
Jag tycker inte att det finns någon anledning att vara helt ärlig i det här avseendet eftersom det är så pass kontroversiellt. Och jag tror inte att det enbart handlar om den s.k. svenska modellen och synen på sexköp. Jag har bott många år och varit mycket i ett land där sexköp inte är kriminaliserat men kvinnor (i allmänhet - och väldigt många män!) där verkar ha samma syn på sexköp. Som något skamligt och dåligt.

Jag har haft relationer med män som jag vet har köpt tillfälliga sexuella tjänster. Antingen innan vi blev ihop eller efter. De har berättat det för mig i förtroende, men då har de vetat om att jag är liberal och tillåtande på de flesta sätt och dessutom har ett stort intresse för sexualpolitisk lagstiftning.

Men av alla kvinnor jag känner, åtminstone de jag umgås med nu, så skulle jag säga att jag är ganska ensam om att inte bry mig så mycket om just sexköp. Förr om åren, när jag pluggade, jobbade jag tillsammans med några kvinnor från västra Afrika och de hade en ganska avslappnad inställning till sexköp och sexarbete. Samma med i stort sett alla homosexuella män (nationalieten och ursprung oaktade) jag känner. Avslappnade och tillåtande.

Men jag är som sagt inte så säker på att ursprungsland och kulturellt betingade åsikter är det enda som påverkar hur man ser på sexköp. Jag har haft två längre relationer med män som inte har svenskt ursprung, men den ena är extremt "svensk" i sitt sätt att vara och tänka. Den andra inte, och i hans hemland är, såvitt jag vet, både saluförande och köp kriminaliserat även om de sällan sanktioneras av myndigheterna. Han har en märklig människosyn ibland, men tycker ändå inte att sexköp är en nice grej. Hans grej, som så många andras, är att det inte är kul att ligga med någon som verkligen inte vill. Men låt de som förser och de som köper hållas så länge allt går till på ett anständigt sätt. Och jag håller med.

Men för att hålla sig till TS så tycker jag inte att man behöver berätta sådant om man inte är säker på att mottagaren verkligen kan hantera det. Och som sagt, jag är inte så säker på att det bara handlar om samhälleligt och kulturellt betingade åsikter, det handlar om annat. Men i ett land som Sverige så bör man nog vara extra försiktig med för vem man berättar om sådana här saker. Mina fem spänn.
Senast redigerad av empoisonne 2022-02-15 kl. 07:35.
Citera
2022-02-15, 07:39
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Det har ingenting med trådämnet att göra.

En mer relevant fråga är i så fall om en kille hade dumpat en tjej han blivit förälskad i om han fick reda på att hon mellan 22 och 27 hade ett förflutet som sexköpare och åkte runt i världen och betalade för att ha "sex" med (snarare betalade för att begå sexuella övergrepp mot män i utbyte mot betalning) en massa socioekonomiskt utsatta och-/eller psykiskt sköra unga män, eller i värsta fall betalade för att ha "sex" med trafficking offer.

Du hade inte brytt dig om en tjej hade en lång historia av att köpa kuk av män och dessutom ett förflutet av att sitta på nätet och betala för att män ska slyna och förnedra sig i cam för henne? Klä av sig och visa upp sina kroppar för henne? Ett förflutet där hon prenumererade på 100 talet mäns onlyfans konton?

Beroende av porr där män blir hårt och våldsamt knullade i analen, dragna i håret, strypna och spottade på, gärna våldtagna och gangbangade? Ju mer männen gråter när de blir knullade desto bättre?
Oj!
Är det så du beter dig när du ”köper sex”?
Citera
2022-02-15, 08:30
Medlem
Framtida kvinnan har inget att hämta i ditt förflutna, likaså ska du inte veta hennes.

Alla knullar runt, bara så dagens samhälle ser ut och ingår i vår naturliga beteende som människor, alltså har detta beteende pågått sen urminnes tider och lär inte ändras på en fläck.

Vi kan rationalisera bort detta, visst, men vår natur kommer segra till slut eftersom våra känslor styr oss till mångt och mycket under en dag av rutin och instinkter.

"Vi bara råkade bli nakna och kuken slant in i fittan, vilken osis va"
Citera
2022-02-15, 09:14
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee

Det är lugnt, jag tycker inte alls jag är olämplig för relationer men är rätt skönt att se att det bevisligen finns många kvinnor som tycker det per automatik när man gjort en sån här sak. Jag har svårt att förstå vad som är så hemskt att man inte kan "ta i personen med tång" men det är jag. Har verkligen inget emot tjejer som ligger runt på kvinnligt motsvarande sätt så är nog helt enkelt en annan sorts människa. Men en fråga:
Om personen ångrar sig skulle det kunna vara ok men inte om personen tycker det var ett bra beslut? Det är alltså brist på skam det handlar om?

Det går ju inte att jämföra med att ligga runt. För mig är det som är fint, värdefullt och meningsfullt med relationer och sex för både kortvariga och långvariga förbindelser, den ömsesidiga attraktionen, glädjen, njutningen och att man väljer varandra. För mig är det något speciellt att två personer attraheras av varandra, tycker om varandra, vill ha varandra, ger varandra njutning.

Vad i hela världen ska jag med en man som tycker det där är onödigt jobb och hellre bara vill stoppa in den i en levande kropp utan att bry sig om vad motparten känner, tycker eller tänker om det? Anledningen till att det är motbjudande är för att den typen av handlingar besudlar och förstör det som är bra och fint med sex och kärlek. Och för att det helt enkelt är en riktig äcklig tanke att föreställa sig att ligga med någon som bara ser en som ett hål att stoppa in den i och skiter fullständigt i att man är en människa med egna tankar och känslor.

Sen kan du ju inte heller veta att de där kvinnorna verkligen mådde bra, inte som du torskat runt iaf. Det är klart att det är bättre att du åtminstone gick på sådana som på ytan såg okej ut än kort och gott våldtog något gråtande sönderslaget traffickingoffer på en skitig madrass men du kan fortfarande inte veta vilka skador du orsakat och vilken jävla skit du stöttat med ditt beteende.

Och nej, det är inte skam jag är ute efter. Utan att mannen kommit till insikt med att detta inte var bra, inte var något han borde ha gjort och inte något han ville göra igen. Hade förstås varit ännu bättre om det inte ens krävts ett sexköp för att inse att köpa en kropp att ha sex med är något annat än ömsesidigt samtyckande sex, men bättre sent än aldrig och kommer han till den insikten finns ju ändå de rätta instinkterna för ömsesidiga relationer någonstans. I ditt fall så hjälper såklart ingen skam eller ånger i världen, så många sexköp samlar man inte på sig om man har en förståelse av värdet i ömsesidig attraktion. Hela din sexuella identitet är ju byggd runt att du är en torsk.
Senast redigerad av Katzyn 2022-02-15 kl. 09:19.
Citera
2022-02-15, 09:29
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Jag tror det blir svårt att hitta tjejer som är "okej" med detta beteende. Delvis för att du fortsatt besöka (inte känner ånger inför att gjort det en gång eller för länge sedan) och att många läser in negativa aspekter i din människosyn.

.. Det öppnar dock upp intressanta frågor: Vad är okej i ens tidigare sexliv? Vad är inte okej? Hur ärlig behöver man vara? Vill en partner höra om varenda eventuellt skumma detalj?

Det finns "porrbilder" med fester där manliga chip n' dales eller vad det kallas går runt nakna bland mängder av påklädda kvinnor. Dessa män går inte bara runt nakna utan tjejerna kan tafsa vilt, ge oralsex och ibland ha öppet sex. Kvinnor omkring festar, tittar och hejjar på.

Om en kille arbetat som en sådan chip n' dale. Är det okej? (sälja sin kropp). Är det okej som kvinna att ge oralsex till en sådan kille bara för att det var på en fest? (sex mot någons pengar.. Tror inte chip n' dale-killarna var där gratis precis).

Säg att en kille eller tjej haft många sexuella partners. 30, 40, 50, 60 stycken. När blir siffran tveksam? Kan man ha bra människosyn och ha sex med hur många som helst?

Tror många haft enstaka one night stands, men att konstant ha one night stands med olika människor. Vad visar det för människosyn? Är det verkligen så mycket bättre än att betala för sex?

Säg att du provat på olika typer av sex (även mindre socialt accepterade, men inte olagliga) många gånger. Spelar det någon roll?

Intressanta tankar.
Kan lägga till en fråga.
Hur ska man se på en kvinna och man som tillsamman har levt swingerliv i mer än ett decennium men sedan har valt att leva separata liv?
Är båda paria nu?
Det kanske de var i mångas ögon medan de levde swingerliv tillsammans också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in