2022-02-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Borde man inte se några rester av granaten som träffat förskolan? Eller förstörs granaten så totalt vid träffen?

Har noll koll på hur granater splittras men känns väl ganska logiskt att man ej ser rester av en granat på en sån bild.
2022-02-18, 00:52
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Borde man inte se några rester av granaten som träffat förskolan? Eller förstörs granaten så totalt vid träffen?

https://twitter.com/EliotHiggins/status/1494307897513234435

Verkar som 2 olika byggnader blivit träffade, vart den här pjäsen hittades kan jag inte svara på
2022-02-18, 01:05
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Putler har ju gjort false flags förut. Att han skulle gasa sina soldater tror jag inte på.

I det lilla så sköter nog hans omgivning det där, operationer och sådant alltså. Men på sistone har putler uppenbarligen tappat sinnet och på ett större perspektiv så har hans ambitioner spårat ut totalt. Det är möjligt att han ställt orimliga krav på sina generaler som således kanske inte har så många valmöjligheter även om de säkert är bland de vassaste skallarna i landet.

Vet inte riktigt vad han vill uppnå med ett anfall på Ukraina och hur han skall sköta det på sikt. Verkar vanskligt. Installera en lydregim? Ingen bra ide. Det tror jag inte han vill. Då är det väl bättre att köra "Kubatricket" en gång till? Så får amerikanarna känna på sin egen medicin.
2022-02-18, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av medah90
Har noll koll på hur granater splittras men känns väl ganska logiskt att man ej ser rester av en granat på en sån bild.
Borde man inte tagit bilder på resterna för att visa att det verkligen är riktiga bilder?
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
https://twitter.com/EliotHiggins/status/1494307897513234435

Verkar som 2 olika byggnader blivit träffade, vart den här pjäsen hittades kan jag inte svara på
Intressant konto, många intressanta bilder o analys. Varför har det inte rapporterats om denna andra beskjutning?
2022-02-18, 01:17
Medlem
Jäkligt otrevligt att ryssarna fortsätter med sin hets. Väst gör helt rätt som ligger steget före och visar hur de kan komma att agera med sin false flag. Lider med Ukraina och är oerhört orolig över en större eskalering som täcker betydligt fler länder.

Ryssarna har egentligen inget att vinna men de fortsätter ändå med detta. Borde få varningsklockorna att ringa rejält.
2022-02-18, 01:17
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Borde man inte tagit bilder på resterna för att visa att det verkligen är riktiga bilder?

Intressant konto, många intressanta bilder o analys. Varför har det inte rapporterats om denna andra beskjutning?

Undrar detsamma, Tänker du på svensk rapport? Tycker tyvärr all information de rycker fram är enbart från UK/USA. Såg någon liten artikel på expressen tidigare om ena händelsen men inget mer än så. Mycket konstigt
2022-02-18, 01:19
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Vet inte riktigt vad han vill uppnå med ett anfall på Ukraina och hur han skall sköta det på sikt. Verkar vanskligt. Installera en lydregim? Ingen bra ide. Det tror jag inte han vill. Då är det väl bättre att köra "Kubatricket" en gång till? Så får amerikanarna känna på sin egen medicin.

Alltså, ptja. Jag får känslan av att han lever i det förflutna helt och hållet och genomgår någon slags personlig kris. Inget av det här verkar rationellt. Men nu är jag heller ingen expert.

Det kan vara så att han gått och smidit planer i många år och nu vill komma till skott, men att åldern kommit ikapp honom. Gamla metoder, gammal politik... spelplanen är en helt annan arena numera än när han kom till makten. Han regerar nu över en ny generation som vuxit upp med internet och i omvärlden ser alla allt numera där det inte är lika lätt att göra precis som man vill utan att det går dokumenterat.

Han har det antagligen mycket svårt och har inte riktigt hängt med.

Han är uppenbarligen inte helt dum i huvudet så klart (om än fullständigt kasputtnik vad gäller moral), men han verkar ha tappat greppet nu och hans hjärnceller blir inte precis snabbare med åren.

På sistone har vi sett honom ragga upp 20-åringar, bygga vansinnigt miljardpalats (med strippklubb), försöka mörda lite fler journalister ... den röda tråden har liksom försvunnit. Det är lätt att undra vad fan han håller på med. Alla är vi överens om att ingen riktigt vet vad vad han vill, om han nu ens själv vet det. Det ryska folket hänger inte ens riktigt med längre.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-02-18 kl. 01:21.
2022-02-18, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Alltså, ptja. Jag får känslan av att han lever i det förflutna helt och hållet och genomgår någon slags personlig kris. Inget av det här verkar rationellt. Men nu är jag heller ingen expert.

Det kan vara så att han gått och smidit planer i många år och nu vill komma till skott, men att åldern kommit ikapp honom. Gamla metoder, gammal politik... spelplanen är en helt annan arena numera än när han kom till makten. Han regerar nu över en ny generation som vuxit upp med internet och i omvärlden ser alla allt numera där det inte är lika lätt att göra precis som man vill utan att det går dokumenterat.

Han har det antagligen mycket svårt och har inte riktigt hängt med.

Han är uppenbarligen inte helt dum i huvudet så klart (om än fullständigt kasputtnik vad gäller moral), men han verkar ha tappat greppet nu och hans hjärnceller blir inte precis snabbare med åren.

På sistone har vi sett honom ragga upp 20-åringar, bygga vansinnigt miljardpalats (med strippklubb), försöka mörda lite fler journalister ... den röda tråden har liksom försvunnit. Det är lätt att undra vad fan han håller på med. Alla är vi överens om att ingen riktigt vet vad vad han vill, om han nu ens själv vet det. Det ryska folket hänger inte ens riktigt med längre.
Trams. Putin är 10 år yngre än Biden och ser ut att vara i god form. Varför skulle han inte hänga med längre? Löjliga spekulationer. Om du inte kan förklara Putins handlingar på bättre sätt än så ska du avstå från att ens försöka. Fundera istället på om logiken hänger ihop bättre om du tänker att USA kommer med överdrifter och desinformation.
2022-02-18, 01:29
Avslutad
Citat:
Undrar detsamma, Tänker du på svensk rapport? Tycker tyvärr all information de rycker fram är enbart från UK/USA. Såg någon liten artikel på expressen tidigare om ena händelsen men inget mer än så. Mycket konstigt
Jag tänker på all media, jag har inte sett den andra smällen rapporteras någonstans.
2022-02-18, 01:32
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jaha så Ryssland skulle utsätta sina egna trupper för en gasattack och kasta skulden på ukrainarna (sk false flag).

Det är Nato som använder false flag.
De använder en rysk militärövning som skäl för att öka spänningen i östra Europa.

Precis som man använde false flag för att kunna invadera Irak.
2022-02-18, 01:34
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Jag tänker på all media, jag har inte sett den andra smällen rapporteras någonstans.

Med tanke på att det (om det nu stämmer) Såg ut såhär igår på morgonen - 17e feb.

https://twitter.com/lapatina_/status/1494311223038521349/photo/1

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1kGh4yUSZ5NEEJ4fr8qbLB8-KGD8E5tVL&shorturl=1&ll=48.277366919628086%2C38.42 159290576171&z=9
2022-02-18, 01:37
Avslutad
Citat:
Med tanke på att det (om det nu stämmer) Såg ut såhär igår på morgonen - 17e feb.

https://twitter.com/lapatina_/status/1494311223038521349/photo/1

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1kGh4yUSZ5NEEJ4fr8qbLB8-KGD8E5tVL&shorturl=1&ll=48.277366919628086%2C38.42 159290576171&z=9
Ska det där visa ryska attacker mot Ukraina? Tror jag inte på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in