Citat:
Ursprungligen postat av
KABUN
Vet inte riktigt vad han vill uppnå med ett anfall på Ukraina och hur han skall sköta det på sikt. Verkar vanskligt. Installera en lydregim? Ingen bra ide. Det tror jag inte han vill. Då är det väl bättre att köra "Kubatricket" en gång till? Så får amerikanarna känna på sin egen medicin.
Alltså, ptja. Jag får känslan av att han lever i det förflutna helt och hållet och genomgår någon slags personlig kris. Inget av det här verkar rationellt. Men nu är jag heller ingen expert.
Det kan vara så att han gått och smidit planer i många år och nu vill komma till skott, men att åldern kommit ikapp honom. Gamla metoder, gammal politik... spelplanen är en helt annan arena numera än när han kom till makten. Han regerar nu över en ny generation som vuxit upp med internet och i omvärlden ser alla allt numera där det inte är lika lätt att göra precis som man vill utan att det går dokumenterat.
Han har det antagligen mycket svårt och har inte riktigt hängt med.
Han är uppenbarligen inte helt dum i huvudet så klart (om än fullständigt kasputtnik vad gäller moral), men han verkar ha tappat greppet nu och hans hjärnceller blir inte precis snabbare med åren.
På sistone har vi sett honom ragga upp 20-åringar, bygga vansinnigt miljardpalats (med strippklubb), försöka mörda lite fler journalister ... den röda tråden har liksom försvunnit. Det är lätt att undra vad fan han håller på med. Alla är vi överens om att ingen riktigt vet vad vad han vill, om han nu ens själv vet det. Det ryska folket hänger inte ens riktigt med längre.