2022-02-17, 23:21
Medlem
Fan vad tramsigt. Om Sverige inte har större bekymmer än vad Jimmie tycker om Biden eller Putin så kan vi nog tryggt leva vidare i vår lilla bubbla.
Citera
2022-02-17, 23:22
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Nej vilket parti du tänker rösta på
Inte SD iaf. den saker är säker.
Har ingen lust att mina barnbarn i framtiden ska bli tvungna att lära sig ryska.

Även om SD imorgon skulle tagit tillbaka allt de sagt och röstat för vad gäller Ryssland och Ukraina så skulle jag ändå inte röstat SD, helt enkelt eftersom partiet saknar stabilitet som regeringsparti.
Som oppositionsparti är de däremot mycket skickliga, men det är ju som alla vet enkelt att agera opposition.
Senast redigerad av kato85 2022-02-17 kl. 23:27.
Citera
2022-02-17, 23:25
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag vill inte riskera att mina barnbarn ska bli tvungna att lära sig ryska i skolan.
Fegis
Citera
2022-02-17, 23:30
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Fegis
Fegt att vägra rösta på någon som inte vågar kritisera en diktator?
Разве смело позволять русским изнасиловать свою жену?
Citera
2022-02-17, 23:34
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Fegt att vägra rösta på någon som inte vågar kritisera en diktator?
Разве смело позволять русским изнасиловать свою жену?
Hahaha jag visste att du skulle vända det såhär, det är liksom proffstrollens handbok 1.01. Nej du är feg för att du inte vågar skriva vilka du tänker rösta på och därför likställa dig med andra i tråden. Du avslöjar ingenting om vad du egentligen tycker om något, du bara kritiserar. På så vis är du ganska skyddad, långt mer så än oss övriga, vilket gör dig till en fegis.

Det är troligtvis för att du tänker rösta på sosseriet och du vet att om du skriver det så får du svar direkt att ditt parti är långt farligare på ett långt mer konkret plan. Om det nu är så att någon annan nation hotar Sverige på riktigt, Ryssland eller vilka andra som helst, så kan man vara helt säker på att informationen som läckte i samband med transportstyrelseskandalen kommer att användas. Den läcktes av en högt uppsatt och högst inkompetent sosse som fick timeout som påföljd för det men som numera är tillbaka som om ingenting har hänt. För att inte nämna att Damberg i sin oändliga inkompetens är tillbaka.
Senast redigerad av ENTP 2022-02-17 kl. 23:43.
Citera
2022-02-17, 23:39
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Löfven duckade också för den frågan men då blev det ingen nyhet av det. Varför?
Det är inte lika känsligt pga han riskerar inte att stöta sig med sina egna väljare beroende på hur han svarar.

Det kan väl inte vara så svårt att förstå.
Citera
2022-02-17, 23:40
Medlem
Citat:
Har ingen lust att mina barnbarn i framtiden ska bli tvungna att lära sig ryska.

Även om SD imorgon skulle tagit tillbaka allt de sagt och röstat för vad gäller Ryssland och Ukraina så skulle jag ändå inte röstat SD, helt enkelt eftersom partiet saknar stabilitet som regeringsparti.
Som oppositionsparti är de däremot mycket skickliga, men det är ju som alla vet enkelt att agera opposition.
Väljer man någon av dessa är man dum i huvudet. Antar att du sympatiserar med pedofiler?
Citera
2022-02-17, 23:40
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Komiskt hur ni i vått och torrt försvarar Åkesson. Han skulle i princip kunna göra vad som helst, till och med döda oprovocerat och ni skulle kasta er till hans försvar. Åkesson är en farlig människa och det bevisar frågan han försöker slingra sig ur.
Nej, jag försvarar även Löfven och Lövin som vägrade ge klara svar på frågan gällande Trump och Putin. Det är en infantilt ställd fråga som inte förtjänar ett seriöst svar. Skiter i om den ställs till Åkesson, Lööf eller Andersson.
Citera
2022-02-17, 23:46
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Folk väljer honom regelbundet. Han är inte senil som Biden.
Valobservatörer har inte mycket att anmärka.
Ryssland har utplånat statsskulden. De har inga krig utomlands, jämfört med USA. De sköter sitt.
När det behövdes var det ryssarna som till sist bombade bort IS, efter år av USA:s klantigheter.
Ryssland har 2x ekonomin som Sverige har men 144 miljoner invånare fundera du på om ekonomin verkligen är så bra med tanke på att Ryssland prioritera att ställa upp 150000 man vid gränsen till Ukraina. Lär dig nånting om ekonomi så du förstår att både Ryssland och USA statsskuld är i US dollar. Nolla.
Citera
2022-02-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Väljer man någon av dessa är man dum i huvudet. Antar att du sympatiserar med pedofiler?

Det är väl centerpartister som brukar gilla pedofili? Jag hatar sossar men jag kan inte ens anklaga dom för att vilja sätta på barn. MP och V däremot vill förlänga HPTQA med ett P för Pedofil och med ett Z för Zoologi. "Alla ska med!"
Citera
2022-02-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Det är väl centerpartister som brukar gilla pedofili? Jag hatar sossar men jag kan inte ens anklaga dom för att vilja sätta på barn. MP och V däremot vill förlänga HPTQA med ett P för Pedofil och med ett Z för Zoologi. "Alla ska med!"
I detta fallet menade jag pedo-Joe som vänsterdåren Kato verkar älska.
Citera
2022-02-17, 23:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Hahaha jag visste att du skulle vända det såhär, det är liksom proffstrollens handbok 1.01. Nej du är feg för att du inte vågar skriva vilka du tänker rösta på och därför likställa dig med andra i tråden. Du avslöjar ingenting om vad du egentligen tycker om något, du bara kritiserar. På så vis är du ganska skyddad, långt mer så än oss övriga, vilket gör dig till en fegis.
Anledningen till varför jag inte delger mitt val till nyfikna som dig är för att jag inte röstar efter ideologi, utan efter vilka reformer partierna kommer genomföra under sin mandatperiod. Det kan skilja sig nämnvärt mellan blocken och beroende på hur jag värderar reformerna så är det där min röst kommer ligga.
Hellre pragmatiker än dogmatiker, som dig.

Citat:
Det är troligtvis för att du tänker rösta på sosseriet och du vet att om du skriver det så får du svar direkt att ditt parti är långt farligare på ett långt mer konkret plan. Om det nu är så att någon annan nation hotar Sverige på riktigt, Ryssland eller vilka andra som helst, så kan man vara helt säker på att informationen som läckte i samband med transportstyrelseskandalen kommer att användas. Den läcktes av en högt uppsatt och högst inkompetent sosse som fick timeout som påföljd för det men som numera är tillbaka som om ingenting har hänt. För att inte nämna att Damberg i sin oändliga inkompetens är tillbaka.
Du får gärna lacka på S hur mycket du vill, jag bryr mig inte eftersom de inte är mitt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in