2022-02-17, 23:06
Medlem
Frågan är infantil och samtidigt utstuderad. Ungefär som att be någon välja sida mellan Pelle Svanslös och elake Måns. Åkesson gör rätt i att ducka för den typen av frågor. Det borde alla göra och i stället skicka tillbaka frågan till personen som ställde den.
Citera
2022-02-17, 23:06
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Som sagt, jag är ombytlig. Ser inget fel i att ge igen med samma medel om jag känner för det.
Om ngn spottar mig i ansiktet på tunnelbanan kommer den få en knytnäve, enbart en konsekvens av ens handlande, som allt annat i livet. Eller hur?

Ett riksdagsparti som är undlåtande gentemot en agressiv stormakt är inget annat än en säkerhetsrisk. Under kalla kriget var det Vänsterpartiet, idag är det Sverigedemokraterna.
Spelar ingen roll om de är höger eller vänster, konservativa som progressiva.
Har inte bestämt mig om valet, det blir iallfall ett parti som inte är undfallande gentemot Putin.
Snacka om att ducka frågan, är det Annie som gäller eller?
Citera
2022-02-17, 23:07
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Inte riktigt. Men varför ska man välja mellan pest eller kolera, finns fler alternativ än enbart S eller SD.
Men gör det verkligen det? Haha typ inte asså
Citera
2022-02-17, 23:09
Medlem
Jag är man, straight och har en stor familj. Varför skulle jag då välja gubbstruten? En dement virrig gubbfan med småbarn i sinnet.
Citera
2022-02-17, 23:11
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Att skria en vitbok är att analysera ett parti.

Att gallra ut medlemmar som inte sköter sig är bra och inte dåligt.

Jimmie kanske inte gillar 78-årig presidenter. Det gör inte jag heller.

Berätta om kritik eller maktkamper inom något parti vilket-som-helst som sker öppet.

SD har inte alls valt Putin. Det är andra gånger du hör något som inte sägs. Du borde kolla dina öron.
Att skriva en vitbok är en konsekvens av en uppenbart negativ händelse. Visst är det positivt men det har sitt ursprung ur en negativ händelse.
Tror du att exempelvis Vänsterpartiet blev populärare bara för att de skrev sin vitbok? Nej, det gjorde enbart att meningsmotståndarna kunde peka på dem och säga "vad var det jag sa?"

Att gallra ut medlemmar är bra, men det är inte bra när gallringen inte leder till att partiet som sig självt förändras, utan enbart att medlemmar som är öppna med sina åsikter blir utfrysna.
Hellre då att de stannar kvar och att man är öppen med vad man vill som parti. Det om något är väl att vara öppen och transparent?

Så du menar att det är åldern som gör att Jimmie inte väljer Biden? Haha
Han hade dock uppebarligen inga problem att öppet välja en 75 åring...
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-foredrar-annu-trump-som-president/

SD slickar Putins röv, det är inga nyheter.
https://dealmakerz.co.uk/putin-is-certainly-grateful-for-the-support-from-sd/
https://www.thelocal.se/20160928/swedish-nationalists-suspend-aide-after-russian-propaganda-claim/
https://www.expressen.se/kronikorer/david-baas/darfor-agerar-sd-i-putins-intresse/
Senast redigerad av kato85 2022-02-17 kl. 23:15.
Citera
2022-02-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Varför ska man tvinga någon att välja mellan pest och kolera? Åkesson är ju svensk och vill Sveriges bästa.

Både Putin och Bidén kan vara farliga för sveriges väl och ve eftersom de är mäktiga personer.

Om man anser att Bidén är en fara för ”Sveriges väl och ve” pga att hans förslag kan reta upp putin så tror ja man får omvärdera hur man tänker.

Däremot håller jag med om att allt från USA i politik är cancer för oss men det har verkligen inget att göra med detta
Citera
2022-02-17, 23:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Berätta om V:s ställningstagande kring Putin och Biden.
Varför ska jag göra det? Ta reda på det själv om du nu vill veta det.

Citat:
Det finns rätt många trådar på FB som visar att USA är en aggressiv stormakt. Så då får man inte vara undlåtande mot USA enligt dig?
Det bör man inte vara ifall USA utan anledning invaderar ett annat land. Jag var ex. emot både kriget i Irak och Afghanistan.

Citat:
Du har inte tänkt igenom detta alls. Din utgångspunkt är att allt Jimmie säger är fel, och sedan får du stå här i tråden med byxorna nere när det var dina fördomar som talade.
Nej, det är enbart din förvrängda bild av mig.
Jimmie har inte alltid haft fel i allt.
Kom inte med svepande fördomar nu.
Senast redigerad av kato85 2022-02-17 kl. 23:17.
Citera
2022-02-17, 23:14
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Snacka om att ducka frågan, är det Annie som gäller eller?
I frågan om vilket land?
Citera
2022-02-17, 23:16
Medlem
vitvalens avatar
Säger en del om de väljare han försöker lura. Han själv vet ingenting som bekant. Intressant att hans nuvarande karriär går ut på att tycka så lite som möjligt om saker utom vid ett fåtal tillfällen där han får tuppjuck över att bli kallad brun, men klart kanske är känsligt för honom.
Senast redigerad av vitvalen 2022-02-17 kl. 23:18.
Citera
Medlem
Citat:
Med tanke på hur SD agerat tidigare är det inte svårt att tänka sig vad han skulle välja, att han sedan inte öppet vill medge det beror helt enkelt på att det skulle skada deras opinion.
Nu är de dock redan körda, SD kommer få skit för det här, SD måste vara det hemlighetsfullaste partiet sedan riksdagens bildande.
Skulle inte förvåna mig om det kommer ut att de i hemlighet är finansierade av ryssarna. Varför skulle de annars gå så långt för att inte kritisera Putin?
Ingen rök utan eld
Vad väljer sossarna? https://www.youtube.com/watch?v=aCb6meJwjwg
Citera
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
I frågan om vilket land?
Nej vilket parti du tänker rösta på
Citera
2022-02-17, 23:17
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
På vilket sätt är Putin Sveriges ärkefiende? Är du en av dom som på allvar trodde att det skulle bli krig mellan Ryssland och Ukraina? Eller Ryssland och Sverige?

Och vem bryr sig vad fan någon svensk politiker tycker om någon utländsk politiker? Är du kvinna eller?

Varför måste Åkesson välja...det gör väl medborgare i länderna...eller kanske inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in