2022-02-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittitor
Ska inte tråden handla om
Ni pratar om att folk som tror sig kontaktat barn under 15 och istället haft kontakt m Fiskare från Dumpen och därefter blivit uthängda m video och chattloggar på Dumpen tar livet av sig.
Och att de skulle vara Dumpens fel.
Jag har en anhörig som blev utsatt av personal i skolan i lågstadiet.
Det barnet vill inte leva idag
Inte gå ut
Inte träffa kompisar
Inte gå i skolan utan förlorat gnistan totalt från att varit ett välfungerade barn med bästa förutsättningar
Vems fel är det om hen tar livet av sig?på hrund av en pedofil
Helt ärligt vuxna människor som är juridiska personer alltså inte står under förvaltarskap får ta 100% ansvar för sina drifter
Ett barn ber inte om att få sex av en vuxen människa oavsett kön
Känns som det suddas ut gränser för ansvarsbördan på vuxna och barn???
Välformulerat inlägg och jag håller med dig i sakfrågan. Som jag skrev innan (inlägget tog docks bort av okänd anledning).

Man kan tycka vad man vill om Sjöberg, dumpen och dess arbetsmetoder samt folkdomstolar. Man kan även sympatisera med anhöriga till de pedofiler som hängs ut. Man kan även diskutera huruvida detta hjälper eller stjälper brottsoffren på kort och lång sikt. Hur man däremot kan sitta och tycka synd om pedofilerna som hängs ut förstår jag verkligen inte hur de är möjligt att göra om man inte är pedofil själv.
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Så lämpligt att den kom upp idag då.

Ledsen nja, inte speciellt jag känner inte han. Det jag har tidigare sagt att om de verkligen göra nytta på ett bra sätt skulle de kunna göra det på ett annat sätt. Men det är ju klart då bli det ju inte lika mycket likes på Fakebook och swisch pengar på kontot.
Det här skriver alltså snubben som har en av de uthängda pedofilernas ansikte som profilbild på flashback.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-02-17 kl. 21:57.
Citera
2022-02-17, 21:24
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Sjöberg gillar kokain och prostituerade. Han borde hålla sig till det.
Det han skapat nu kommer gå åt helvete.
Alla har vi skelett i vår garderob, så även Patrik. Att Dumpen går åt helvete det är alldeles för tidigt att uttala sig om.
Citera
2022-02-17, 21:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Att idag skapa en ny sida som de kallar Järnringen som är för anhöriga till pedofiler på Fakebook, är ett desperat försök att rädda sig själva nu. Den sidan skulle de väl i så fall skapat dag ett

Den har skapats tidigare, nämns i en av poddarna.
Citera
2022-02-17, 21:26
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
På Dumpens hemsida går han under rubriken:

"Mannen som pratade om allt annat..än att han fastnat på kroken (napp igen)"

Jag vet vad han heter men Fidos läppar är förseglade af Moderators regel 0.10.

Nej det är fel person. De har plockat bort videon på den individ som tagit sig av daga. Så uteslutningsmetoden. Den video som är bortplockad är den de senast la upp på en obehaglig typ i Malmö.
Citera
2022-02-17, 21:27
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Att idag skapa en ny sida som de kallar Järnringen som är för anhöriga till pedofiler på Fakebook, är ett desperat försök att rädda sig själva nu. Den sidan skulle de väl i så fall skapat dag ett
Den har varit planerad under en längre tid.
Citera
2022-02-17, 21:27
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Välformulerat inlägg och jag håller med dig i sakfrågan. Som jag skrev innan (inlägget tog docks bort av okänd anledning).

Man kan tycka vad man vill om Sjöberg, dumpen och dess arbetsmetoder samt folkdomstolar. Man kan även sympatisera med anhöriga till de pedofiler som hängs ut. Hur man däremot kan sitta och tycka synd om pedofilerna som hängs ut förstår jag verkligen inte hur de är möjligt att göra om man inte är pedofil själv.
Det här skriver alltså snubben som har en av de uthängda pedofilernas ansikte som profilbild på flashback.

Har jag hängt ut han med en video, eller? Och jag tycker inte ett dugg synd om honom, men återigen deras arbete hade kunnat gjorts annorlunda som inte hade skadat deras familjer på samma sätt som det gör nu.

Dumpen kommer få ett slut tro mig frågan är bara hur lång tid det tar.
Citera
2022-02-17, 21:31
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Nej det är fel person. De har plockat bort videon på den individ som tagit sig av daga. Så uteslutningsmetoden. Den video som är bortplockad är den de senast la upp på en obehaglig typ i Malmö.

Du har inte funderat på att göra något så enkelt som att kolla ditt påstående innan du postar det?

Nä, det vore ju att tänka!

Skäggmogulens film från Malmö är kvar! Han har väl åkt bort till något Östasiatiskt rike och sitter just nu med en drink och en söt liten flicka i varje knä.

Den jag skrev är rätt. Filmen är borta och hans "kuk"-bilder är modifierade... Du ser ju fortfarande att det är hans kuk, men lite suddigt. Men resten är kvar!
Citera
2022-02-17, 21:32
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70

Fast videon på mannen i blå bilen är visst borta. Bara chattloggarna kvar. De skrev bara att de tar bort videon
Citera
2022-02-17, 21:36
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
https://www.alltomnamn.se/artiklar/namn-som-fatt-avslag-fran-skatteverket
Jag har läst liknande sidor och hört diverse busringningar till tex. Inge Snygg förr.
Vi får förhålla oss till moderatorsmeddelandet.

Att säga att de som tar livet av sig är överrepresenterade inom psykisk ohälsa, som du skrev tidigare, skulle jag säga är i grav underkant.

Jag har inte kunnat identifiera den som i tråden anses ha tagit livet av sig, men med tanke på omständigheterna verkar det sannolikt.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2022-02-17 kl. 22:09.
Citera
2022-02-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
Fast videon på mannen i blå bilen är visst borta. Bara chattloggarna kvar. De skrev bara att de tar bort videon

Kan du länka det inlägget?
Citera
2022-02-17, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Vilket brott? Att de har lurat en pedofil till att möta upp vad han trodde var ett barn för att träffas och sedan filmat det? vad är brottsligt med detta?
Är du en domstol, eller hur kan du veta att det inte är brottsligt? Kanske råkar det vara så att vissa vet mer än du.

Sjöberg kan ha gjort sig skyldig till ringa brott. Sara gör sig skyldig till relativt grova brott när hon publicerar material som i sig är lagliga men inte att publicera på det sättet hon gör. Vågar du säga emot vad jag säger?

Vem anser du för övrigt är ansvarig för kommentar i kommentarfälten på Dumpen?
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tror inte Dumpen gör det för dom anhörigas skull...
Dumpen tar bort den för sin egen skull!
Dumpen tar bort det likt en psykopat för att framstå som sympatisk.
Citera
2022-02-17, 21:43
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Det där är bara något svammel som är påhittat av mördarna för dom inte ska verka hjärtlösa. Titta bara på uthängningen av Tibrokillen. Dom motiverade det med han hade körkort.

Patrik Sjöberg är både läkare och psykolog och kan sätta diagnoser bergsäkert.

Ja, till vilken nytta, undra varför han blev utsläppt dagen efter?

Nu har jag sett filmen med Tibrokillen. Den borde inte heller ha visats tycker jag

Att han skrivit att han vet att det är olagligt betyder inte att han förstår innebörden av det.

Att han har körkort och bor själv betyder inte att han inte har stödinsatser. Personer med downs syndrom kan i vissa fall också få ta körkort, och en del av dem klarar attbo själva, men jag tror inte att de hade hängt ut en person med DS om de nu hade fiskat upp en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in