2022-02-17, 21:02
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Ang att några kan vara förståndshandikappade: de har fiskat upp en person som de inte hängde ut pga det om jag inte missminner mig.

De har även skjutsat en fångad pedofil till psyket då han behövde hjälp.

Stämmer bra, han bodde på ett LSS-boende och hade väl inte direkt fulltank av intellekt så att säga, så han hängdes inte ut. Men boendet kontaktades och han blev iaf av med sin tillgång till internet och lite sånt.
Citera
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Det där är bara något svammel som är påhittat av mördarna för dom inte ska verka hjärtlösa. Titta bara på uthängningen av Tibrokillen. Dom motiverade det med han hade körkort.

Patrik Sjöberg är både läkare och psykolog och kan sätta diagnoser bergsäkert.

Ja, till vilken nytta, undra varför han blev utsläppt dagen efter?

Jag har inte sett den uthängningen. (Tibro) Men ska kolla.
Åh, så du har en sån insyn i deras arbete att du vet att det är hittepå?

Att han blev utsläppt dagen efter är ju knappast deras fel. Som jag har förstått det har han åkt in och ut på psyket.

Påföljderna för de som döms är löjligt små, om de wns döms alls. Än värre är att de sen släpps ut vind för våg. Om Patriks och Saras agerande leder till (vilket det har gjort) att det talas om detta är det ju bara bra. Då äntligen kanske det blir ändringar i lagen så att pedofilerna aldrig får en chans att kontakt barn igen.
Citera
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Vem på dumpen.se tog sitt liv?

På Dumpens hemsida går han under rubriken:

"Mannen som pratade om allt annat..än att han fastnat på kroken (napp igen)"

Jag vet vad han heter men Fidos läppar är förseglade af Moderators regel 0.10.
Citera
2022-02-17, 21:07
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Deras egna pressmeddelande på deras hemsida.

Tack, har inte varit inne idag, men såg nu. Ja då vet man vem som är borta nu då, kan tyvärr inte påstå att jag tycker det är sorgligt. Förutom för anhöriga då, först besked om att han är pedofil, sen få besked om självmord.
Citera
2022-02-17, 21:11
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Stämmer bra, han bodde på ett LSS-boende och hade väl inte direkt fulltank av intellekt så att säga, så han hängdes inte ut. Men boendet kontaktades och han blev iaf av med sin tillgång till internet och lite sånt.

Precis. Personen i fråga var troligen inte pedofil per se, jag arbetar med personer som har intellektuella funktionsvariationer och många har ingen som helst uppfattning om sin egen eller andras ålder eller åldersskillnad.

Har även på annat vis träffat en 30-åring med relativt lindrig intellektuell funktionsvariation som ändå inte förstod det olämpliga i att umgås med högstadie- och gymnasieelever.
Citera
2022-02-17, 21:12
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
På Dumpens hemsida går han under rubriken:

"Mannen som pratade om allt annat..än att han fastnat på kroken (napp igen)"

Jag vet vad han heter men Fidos läppar är förseglade af Moderators regel 0.10.
Ok, jag hittade sidan på dumpen.se
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Att idag skapa en ny sida som de kallar Järnringen som är för anhöriga till pedofiler på Fakebook, är ett desperat försök att rädda sig själva nu. Den sidan skulle de väl i så fall skapat dag ett

Att dom skulle skapa en grupp för dom anhöriga pratade dom om redan för 2 veckor sedan i sin podd så det har inget med självmordet att göra.

Är du ledsen idag att en peddo tagit sitt liv och inte finns bland oss längre?
Citera
Medlem
BeachBobs avatar
Lite märkligt att inga stora tidningar skriver något om detta självmord. Är det någon som har läst om det i någon tidning?
Citera
Medlem
Ska inte tråden handla om
Ni pratar om att folk som tror sig kontaktat barn under 15 och istället haft kontakt m Fiskare från Dumpen och därefter blivit uthängda m video och chattloggar på Dumpen tar livet av sig.
Och att de skulle vara Dumpens fel.
Jag har en anhörig som blev utsatt av personal i skolan i lågstadiet.
Det barnet vill inte leva idag
Inte gå ut
Inte träffa kompisar
Inte gå i skolan utan förlorat gnistan totalt från att varit ett välfungerade barn med bästa förutsättningar
Vems fel är det om hen tar livet av sig?på hrund av en pedofil
Helt ärligt vuxna människor som är juridiska personer alltså inte står under förvaltarskap får ta 100% ansvar för sina drifter
Ett barn ber inte om att få sex av en vuxen människa oavsett kön
Känns som det suddas ut gränser för ansvarsbördan på vuxna och barn???
Citera
2022-02-17, 21:14
Medlem
Citat:
Att idag skapa en ny sida som de kallar Järnringen som är för anhöriga till pedofiler på Fakebook, är ett desperat försök att rädda sig själva nu. Den sidan skulle de väl i så fall skapat dag ett

Fast har man lyssnat på podden så vet man att detta inte är något som de kom på just idag. Detta pratade de om i podden för kanske två veckor sedan
Citera
2022-02-17, 21:18
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Tycker att här har Patrik valt en bra affärspartner. Sara är den drivande och med stora känsloyttringar. Patrik är mer rakt på och utan omsvep. Tycker dom kompletterar varandra ypperligt.

Sjöberg gillar kokain och prostituerade. Han borde hålla sig till det.
Det han skapat nu kommer gå åt helvete.
Citera
2022-02-17, 21:19
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Att dom skulle skapa en grupp för dom anhöriga pratade dom om redan för 2 veckor sedan i sin podd så det har inget med självmordet att göra.

Är du ledsen idag att en peddo tagit sitt liv och inte finns bland oss längre?

Så lämpligt att den kom upp idag då.

Ledsen nja, inte speciellt jag känner inte han. Det jag har tidigare sagt att om de verkligen göra nytta på ett bra sätt skulle de kunna göra det på ett annat sätt. Men det är ju klart då bli det ju inte lika mycket likes på Fakebook och swisch pengar på kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in