2022-02-17, 19:38
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Dom säger uttryckligen att det var en artillerigranat.

Men rent hypotetiskt ifall du har rätt. Då hade man varit rätt nära och garanterat inte missat målet så grovt. Eller menar du att förskolan var målet? Putin ville visa att han är "ond" och kan döda barn?

Har sett en landa på gården precis utanför byggnaden, kan ju möjligtvis vara splitter som flugit igenom fastighet? Jag menar byggnaden är väl inte nybyggd direkt
2022-02-17, 19:41
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Eller så var det ryssar som betedde sig som vanligt. Packade och hänsynslösa sköt de en granat på måfå från en stridsvagn.

Eller så övningssköt de lite på fyllan och sköt över vallen.

En sån projektil går många kilometer även om de bara är verkningsfulla mot MBT på kanske tre fyra kilometers håll.

Att ryssar saknar konsekvenstänk på fyllan och inte bryr sig om civila dödsoffer är känt sen länge.
Ponera att du har rätt. Du tycker inte det är konstigt att Ukraina har en förskola precis vid fronten i ett konfliktområde. Det är ju inte nu som konflikten uppstått, attacker har skett med jämna mellanrum i området enda sedan 2014. Dom har inte bara nått över nyhetströskeln. Du tror inte att om man verkligen haft en förskola precis vid frontlinjen så hade den bytt adress för länge sen?
2022-02-17, 19:41
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Men man säger ju att man inte ska anfalla. Då får vi väl lita på det.

Exakt! Jag är gammal nog att komma ihåg när Herr Hitler lovade att inte attackera Polen. Minns det som igår. Och honom kunde vi ju lita på, så självklart kan vi lita på Herr Putin, i samma situation.
2022-02-17, 19:42
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Nedersta länk, 0.23 in i videon pausa så har du bild på både ingångshål och vidare splitter i väggen på andra sidan

Bra där. Hittade den efter en del letande i subtrådar.

https://ibb.co/hLk16TP
2022-02-17, 19:42
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Exakt! Jag är gammal nog att komma ihåg när Herr Hitler lovade att inte attackera Polen. Minns det som igår. Och honom kunde vi ju lita på, så självklart kan vi lita på Herr Putin, i samma situation.

Ja men om Putin säger att han inte ska anfalla och ändå anfaller - då är han ju en lögnare. Tror inte han vill ses som en lögnare på den internationella arenan.
2022-02-17, 19:44
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Har sett en landa på gården precis utanför byggnaden, kan ju möjligtvis vara splitter som flugit igenom fastighet? Jag menar byggnaden är väl inte nybyggd direkt
Ser för stort och jämnrunt ut för att vara splitter tycker jag. Det hade ju inte heller kommit så rakt på väggen om det var splitter.

Sanningen är krigets första offer, när man börjar blanda in barn så vet man att det är frågan om propaganda.
2022-02-17, 19:47
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Men man säger ju att man inte ska anfalla. Då får vi väl lita på det.

Och sedan skriva ett klagobrev om de ljög, så att det inte upprepar sig.
2022-02-17, 19:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja men om Putin säger att han inte ska anfalla och ändå anfaller - då är han ju en lögnare. Tror inte han vill ses som en lögnare på den internationella arenan.

Han är redan en lögnare eftersom han lovade att respektera Ukrainas gränser innan han annekterade Krim och har nu också sagt att han inte erkänner Ukrainas anspråk på Donetsk och Luhansk.
2022-02-17, 19:53
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ryssland tillbakavisar påståenden om nära förestående invasion. De kommer således inte anfalla.
Jo visst, men samma visa var det när östra delarna inkl. Krim blev ockuperade.
Det var aldrig ryska soldater involverade... Det måste ju stämma i och med att Putin sa det
2022-02-17, 19:54
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ser för stort och jämnrunt ut för att vara splitter tycker jag. Det hade ju inte heller kommit så rakt på väggen om det var splitter.

Sanningen är krigets första offer, när man börjar blanda in barn så vet man att det är frågan om propaganda.

Självklart, Lite kluven i det hela måste jag säga. Sanningen finner vi längre fram.
Försökte mest påpeka till tomten som trodde bilder var manipulerade i PS..
Medlem
ReijoHervonens avatar
Nu har nog Boris Johnson blandat bort sig i all propaganda. Nu påstår han att attacken på daghemmet var en "false flag operation" för att misskreditera Ukrainare. Men det var ju Ukrainska myndigheter som rapporterade att ryska despoter attackerat Ukraina

Ta din medicin nu Boris...

https://twitter.com/Reuters/status/1494374838189711361
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jo visst, men samma visa var det när östra delarna inkl. Krim blev ockuperade.
Det var aldrig ryska soldater involverade... Det måste ju stämma i och med att Putin sa det

Haha, vadå ska man köra samma visa nu? 170,000 små grönklädda män springer omkring och spelar Allan runt Kiev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in