2022-02-17, 18:04
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag har barn som fått covid flera gånger.
Den som säger att normalen är att barn får 40 graders feber av covid är nog den som är dum i huvudet
Tror dig inte. Alla som har barn vet att 40 graders feber kan komma precis närsomhelst.
Lycka till att hitta de studier som påvisar att man inte kan få 40 graders feber av covid.
Jag är helt fine att du whine'ar om vaccin, men håll dig på spelplanen annars låter du bara korkad.
Citera
2022-02-17, 18:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Har du fakta till dina påståenden och nu gäller det covid hos barn.
Hitta inte på något annat nu.

FAKTA?

Jag sökte på "hög feber covid barn" och hittar inget och på Folkhälsomyndighetens sida om covid hos barn står inget om hög feber.

Har du en egen sida för dig själv som du läser dina historier ifrån?

En del barn får feberkramper av covid19, det kan ju vara väldigt läskigt som förälder att se sitt barn så. Brukar lösa sig med lite feberdämpande, alternativt en kall dusch. Barn som har det tas in direkt för säkerhets skull.

https://sverigesradio.se/artikel/flera-barn-med-covid-19-drabbade-av-feberkramper
Citera
2022-02-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Tror dig inte. Alla som har barn vet att 40 graders feber kan komma precis närsomhelst.
Lycka till att hitta de studier som påvisar att man inte kan få 40 graders feber av covid.
Jag är helt fine att du whine'ar om vaccin, men håll dig på spelplanen annars låter du bara korkad.

Vilket svammel.
Att någon kan få är inte detsamma som att det är normalt.
Jag har inte sagt ett ord om vaccin.
Att du är dum i huvudet är nog sant dock.
Citera
2022-02-17, 18:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Har du fakta till dina påståenden och nu gäller det covid hos barn.
Hitta inte på något annat nu.

FAKTA?

Jag sökte på "hög feber covid barn" och hittar inget och på Folkhälsomyndighetens sida om covid hos barn står inget om hög feber.

Har du en egen sida för dig själv som du läser dina historier ifrån?

Nu är det ju inte så att FHM sitter på något monopol på sanningen. De väljer själva vad de publicerar och inte publicerar. Jag får löpande rapporter från såväl skolan som sjukvården och det är bland annat dessa rapporter jag grundar mina analyser på.
Citera
2022-02-17, 18:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En del barn får feberkramper av covid19, det kan ju vara väldigt läskigt som förälder att se sitt barn så. Brukar lösa sig med lite feberdämpande, alternativt en kall dusch. Barn som har det tas in direkt för säkerhets skull.

https://sverigesradio.se/artikel/flera-barn-med-covid-19-drabbade-av-feberkramper
Troligen på grund av att vi hade Delta då och med Omicron är feber mindre vanligt och dessutom är det Omicron det handlar om nu.

Däremot finns "MIS-C är en förkortning för Multisystem Inflammatory Syndrome in Children, och för att denna diagnos ska sättas behöver vissa kriterier uppfyllas:"

Men det är en följdsjukdom som barn kan få enligt FHM:s sida 2-6 veckor efter genomgången covid.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/om-viruset-och-sjukdomen/

Jag litar mer på FHM:s sida än en nyhetskanal
Citera
2022-02-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag har barn som fått covid flera gånger.
Den som säger att normalen är att barn får 40 graders feber av covid är nog den som är dum i huvudet

Har inte sett att någon skrivit att ”normalen får 40 grader”
Jag känner flera med barn som fått 40 grader av covid.
Dock utan att de blivit speciellt sjuka.

Det är helt normalt att barn får 40 grader av diverse virus. Det är t.o.m. ett tecken på att deras immunförsvar fungerar som det skall..

Om mina barn skulle känna sig jättesjuka och medtagna helt UTAN feber hade jag däremot blivit väldigt orolig..
Citera
2022-02-17, 18:16
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu är det ju inte så att FHM sitter på något monopol på sanningen. De väljer själva vad de publicerar och inte publicerar. Jag får löpande rapporter från såväl skolan som sjukvården och det är bland annat dessa rapporter jag grundar mina analyser på.

Ja du är troligen den allenarådande sanningen på jorden.
Snacka om hybris genom att påstå att du vet mer än Folkhälsomyndigheten.

Nej jag ger inte mycket för dina påstådda rapporter.
Leta nu upp en gammal ordbok i din bokhylla och slå upp vad hybris betyder.
Citera
2022-02-17, 18:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Troligen på grund av att vi hade Delta då och med Omicron är feber mindre vanligt och dessutom är det Omicron det handlar om nu.

Däremot finns "MIS-C är en förkortning för Multisystem Inflammatory Syndrome in Children, och för att denna diagnos ska sättas behöver vissa kriterier uppfyllas:"

Men det är en följdsjukdom som barn kan få enligt FHM:s sida 2-6 veckor efter genomgången covid.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/om-viruset-och-sjukdomen/

Jag litar mer på FHM:s sida än en nyhetskanal

Nu får jag beskylla dig för det du beskyller imbilden för, läste du ens vad det stod?

Citat:
Enligt en studie på tre av barnen kan kramperna hänga samman med omikronvarianten hos barn och unga, trots det tycker studiens upphovsman att man inte ska oroa sig i onödan.

Här är en artikel från ab.
https://www.aftonbladet.se/family/a/8QVojQ/covid-hos-barn-omikron-kan-orsaka-feberkramp

Det handlar inte om MIS-C.
Citera
2022-02-17, 18:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja du är troligen den allenarådande sanningen på jorden.
Snacka om hybris genom att påstå att du vet mer än Folkhälsomyndigheten.

Nej jag ger inte mycket för dina påstådda rapporter.
Leta nu upp en gammal ordbok i din bokhylla och slå upp vad hybris betyder.

Äsch, jag tror Folkhälsomyndigheten vet betydligt mer än vad de kommunicerar. Själv tycker jag det är lite fascinerande att folk i allmänhet är så fruktansvärt konforma med deras sk rekommendationer. Säger Folkhälsomyndigheten åt folk att stå på ett ben och hoppa så gör folk det. Säger Folkhälsomyndigheten åt folk att sluta hoppa på ett ben så slutar folk med att göra det. Det är ju inte så att sjukdomen blivit mindre farlig, men om man tittar på hur folk betedde sig för 2 år sedan och hur folk beter sig nu är skillnaden närmast avgrundsdjup. Det om något är intressant. Folk verkar inte fatta att de rekommendationer som FHM avger inte syftar till att skydda befolkningen (man räknar kallt med förluster), utan det handlar om att skydda helt andra intressen.
Citera
2022-02-17, 18:58
Bannlyst
Novavax vaccin finns tillgängligt i Australien från och med i dag. Varför har det inte nått Sverige än?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10521577/Covid-Novavax-vaccines-available-Australia-today-hopes-itll-persuade-vaccine-hesitant.html
Citera
2022-02-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Äsch, jag tror Folkhälsomyndigheten vet betydligt mer än vad de kommunicerar. Själv tycker jag det är lite fascinerande att folk i allmänhet är så fruktansvärt konforma med deras sk rekommendationer. Säger Folkhälsomyndigheten åt folk att stå på ett ben och hoppa så gör folk det. Säger Folkhälsomyndigheten åt folk att sluta hoppa på ett ben så slutar folk med att göra det. Det är ju inte så att sjukdomen blivit mindre farlig, men om man tittar på hur folk betedde sig för 2 år sedan och hur folk beter sig nu är skillnaden närmast avgrundsdjup. Det om något är intressant. Folk verkar inte fatta att de rekommendationer som FHM avger inte syftar till att skydda befolkningen (man räknar kallt med förluster), utan det handlar om att skydda helt andra intressen.
Fan vad tragikomiskt att du fortsätter yra i princip dygnet runt här i tråden... trots att princip alla andra har lagt omikronsnuvan bakom sig.

Vilka helt andra intressen, som inte direkt eller indirekt avser att "skydda" befolkningen, fantiserar du om?
Citera
2022-02-17, 19:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Fan vad tragikomiskt att du fortsätter yra i princip dygnet runt här i tråden... trots att princip alla andra har lagt omikronsnuvan bakom sig.

Vilka helt andra intressen, som inte direkt eller indirekt avser att "skydda" befolkningen, fantiserar du om?

Ja, det kommer ju verkligen från rätt person

Är ju ingen hemlighet att ekonomiska intressen tycks väga mycket tyngre än vad det gäller att rädda människoliv. Ansågs ju för dyrt med skyddsutrustning inom vården (därav FHM initiala hållning att det inte fungerar, trots att det fungerar i resten av världen). Det ansågs för dyrt att stänga skolorna, så där av kom påståendet att barn inte smittar. Det ansågs för dyrt att stänga ned kollektivtrafiken så där av kom påståendet att det inte smittar på bussar. När Spotify i början av pandemin var först med att rekommendera anställda att jobba hemifrån yttrade Tegnell att det inte var jämställt. Listan kan göras mycket lång rörande FHM väldigt fantasifulla uttalanden som verkligen hade ett helt annat syfte än att skydda befolkningen från smitta. Nu får vi istället betala priset genom massiva sjukskrivningar och skyhöga vårdkostnader. Inget kommer gratis under en pandemi. Det ska man ha klart för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in