2022-02-17, 18:07
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Sverigedemokraterna sätter verkligen nya ribbor för hur dumma man kan vara. Att han inte ens direkt väljer en demokratisk västledare över diktatorn Putler säger en hel del.

Kollade ni ens på klippet? Han valde ju USA framför skitlandet Ryssland.

När det kommer till ledare, ingen av dom.

Detta är väl ett perfekt förnuftigt svar? En senil Amerikansk gubbjävel eller en maktgalen ickedemokratisk Ryss.
Går inte att välja nån av dom utan att själv framstå som dum i huvudet.
Citera
2022-02-17, 18:08
Medlem
Jag orkar verkligen inte med en enda valrörelse till där skrikpersoner efter tillräckligt många skrik får som de vill. Man räknar timmarna innan ursäkter och pudlar kommer. Gentlemen vill man ha i ett gott samhälle men det går inte att visa de egenskaperna i en valrörelse då det i stället är smarthet blandat med fultrix som gäller. I annat fall kommer inte ”det finstilta” fram. Vi får då en väldigt ojämn, orättvis och skitjobbig valrörelse.

Har man fört fram en linje i just valrörelsen så står man för den och förklarar gång på gång vad man menar ur olika vinklar. Även om en handfull personer går i taket femtusen gånger.
Citera
2022-02-17, 18:10
Medlem
Stones avatar
Magdalena Andersson säger samtidigt att vinster från privat skolorna går till horhus i Thailand. Vad säger Akademias VD om det? Kanske därför hon är så upprörd över Åkesson.
Citera
2022-02-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden
Fast om du jämför med andra partier som brukar jämställas med SD så e Åkesson inte speciellt ryssvänlig. Le Pen & Co går mycket, mycket längre. SD uteslöt sitt ungdomsförbund och där fanns många som gillar Putin. Snarare e väl SD:s hållning mot Putin annorlunda än vad extremhögern brukar tycka då Åkesson kritiserar Putin. Sedan e det nog svårt för Åkesson att markera för mycket mot Ryssland utan att det leder till en konflikt med gräsrötterna som håller på Putin.
Citera
2022-02-17, 18:12
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Varken Biden eller Putin eller du ska få det efterblivna äckelkriget ni psykopater sitter och håller tummarna för och försöker hetsa fram just nu.

Okej. Measured response...

Jag håller naturligtvis tummarna för att det inte blir krig. Jag har dock inte hittat på att det för närvarande finns farhågor hos allmänheten för att det ska bli krig.
Även om man har ytterlighetsståndpunkten att hela situationen i Ukraina är ett luftslott skapat av krigshetsande västerländska medier, så måste man inse att det inte är svenska medier som byggt luftslottet - det har de inte resurser till. Om vi ponerar att de stora medieaktörerna i anglosfären skapat allmänhetens oro för konflikt, innebär detta fortfarande att svenska medier måste gilla läget och täcka konflikten utifrån den rådande samhällsoron.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand

Det är vad Åkesson skulle ha svarat. Men han måste ju såklart gå i SVT:s fälla.

Alla måste tvingas välja sida nu? Så fan heller. Biden och Putin förtjänar varandra. Och demokrat? Jo du. När det passar den halvdementa galningen då? Vilket urvattnat ihåligt begrepp. "Demokrati". Speciellt efter de sensaste två årens dårskap.

Ni ska inte få erat jävla skitkrig. Det räcker nu.

Sveriges Television har som uppdrag att granska makthavare, leverera och förtydliga samhällsinformation till allmänheten osv. I grunden är det bra att de ställer frågor - även dumma sådana. Det är också bra att politiker begränsar sig till att besvara frågorna, istället för att leverera ovidkommande polemik -det visar på att politikern förstått sitt grunduppdrag, att representera den folkliga viljan. Åkesson skulle följaktligen inte svarat på det sätt du föredrar. Däremot borde han ha vägrat att svara på frågan just för att han känner ett ansvar att inte skapa missförstånd.
Citera
2022-02-17, 18:13
Medlem
bl-gr-ns avatar
Vansinnig fråga från PK-idioter...
Varför skall en svensk politiker välja mellan 2 extremer...

Biden-Putin, Trump-Macron?

Röda kalsonger eller blå kalsonger...
Citera
2022-02-17, 18:13
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Sverigedemokraterna sätter verkligen nya ribbor för hur dumma man kan vara. Att han inte ens direkt väljer en demokratisk västledare över diktatorn Putler säger en hel del.

Lyssna på klippet innan du gör bort dig ännu mer.

Typiskt vänstern att skrika sig hesa över något så urbota dumt som den där frågan. Har ni inget bättre att komma med? Nej, ni har ju aldrig det
Citera
2022-02-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I ett slutet sällskap med sina närmsta polare är jag 100% säker på att Jimmie skulle säga att han föredrar Putin över Biden. Tro vad du vill.

Det är för att du har fördomar om Åkesson varför skulle han säga det. Det är inte särskilt troligt jag tycker inte så och jag är betydligt mer extrem än vad Åkesson någonsin varit.
Citera
2022-02-17, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Okej. Measured response...

Jag håller naturligtvis tummarna för att det inte blir krig. Jag har dock inte hittat på att det för närvarande finns farhågor hos allmänheten för att det ska bli krig.
Även om man har ytterlighetsståndpunkten att hela situationen i Ukraina är ett luftslott skapat av krigshetsande västerländska medier, så måste man inse att det inte är svenska medier som byggt luftslottet - det har de inte resurser till. Om vi ponerar att de stora medieaktörerna i anglosfären skapat allmänhetens oro för konflikt, innebär detta fortfarande att svenska medier måste gilla läget och täcka konflikten utifrån den rådande samhällsoron.

Sveriges Television har som uppdrag att granska makthavare, leverera och förtydliga samhällsinformation till allmänheten osv. I grunden är det bra att de ställer frågor - även dumma sådana. Det är också bra att politiker begränsar sig till att besvara frågorna, istället för att leverera ovidkommande polemik -det visar på att politikern förstått sitt grunduppdrag, att representera den folkliga viljan. Åkesson skulle följaktligen inte svarat på det sätt du föredrar. Däremot borde han ha vägrat att svara på frågan just för att han känner ett ansvar att inte skapa missförstånd.

Det är både Putin och USA som skapat kaoset i Ukraina. Så kalla mig fan inte rysstroll. Våga inte ens. Det äckliga vänsterliberaler i väst gör just nu är att låtsas hata Ryssland för att mana fram ännu ett idiotkrig i Europa som i längden bara kommer gynna Ryssland. Inte NATO. Inte EU. Inte USA. Ryssland.

Västmedia gör precis det Putin vill ha ut av situationen just nu.

Varför inte vara ärlig med hur jävla psykiskt sjuk all geopolitik världen över är just nu? Speciellt beträffande Ukraina.

NI SKA INTE FÅ ERAT ÄCKLIGA JÄVLA SKITKRIG.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-17 kl. 18:24.
Citera
2022-02-17, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Jag orkar verkligen inte med en enda valrörelse till där skrikpersoner efter tillräckligt många skrik får som de vill. Man räknar timmarna innan ursäkter och pudlar kommer. Gentlemen vill man ha i ett gott samhälle men det går inte att visa de egenskaperna i en valrörelse då det i stället är smarthet blandat med fultrix som gäller. I annat fall kommer inte ”det finstilta” fram. Vi får då en väldigt ojämn, orättvis och skitjobbig valrörelse.

Har man fört fram en linje i just valrörelsen så står man för den och förklarar gång på gång vad man menar ur olika vinklar. Även om en handfull personer går i taket femtusen gånger.

Jag orkar inte med ett helt jävla samhälle där denna sandlådementalitet och äckliga "men nu låter du ju som SD eller Åkesson" gaslight-tekniker är norm. Och dessa äckel kommer snart börja kalla folk för "landsförrädare" ifall de inte börjar dansa helt efter NATO:s pipa.

Jag checkar ut nu.
Citera
2022-02-17, 18:19
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ribban är redan lagt på golvet med den dumma frågan. Det enda misstaget Åkesson gjorde var att säga "Det beror på kontexten" istället för att bara avfärda frågan rakt av.
Citera
2022-02-17, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ribban är redan lagt på golvet med den dumma frågan. Det enda misstaget Åkesson gjorde var att säga "Det beror på kontexten" istället för att bara avfärda frågan rakt av.

Detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in