2022-02-15, 18:36
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Ah det var därför FB klagade på felstavning, visst var det 2 triljoner.

Ok, vi säger i din värld så är det så ...
Citera
2022-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Sjukt att kraschen inte kommer. Vad fan är det som händer? Allt är superduper övervärderat och vi har massiv inflation. När ska kraschen komma?
Jag kan skönja en viss ironi i ditt inlägg adressat till alla bamsebjörnar här i tråden men det är ju inte alla som förstår sig på ironi.

Edit. Nu får du ursäkta mig för om det är så att du har gått och blivit en björn själv under de senaste 24 timmarna så är det ju inte ironi.
Senast redigerad av Truefighter 2022-02-15 kl. 19:41.
Citera
2022-02-15, 20:15
Medlem
.ANDERSs avatar
Gogge har du något hår kvar på skallen eller slitit av allt under dagen? Så jävla skönt att det blir grönt resten av veckan.
Citera
2022-02-16, 07:52
Medlem
Citat:
Samma. Däremot sjunker värdet på obligationer på andrahands marknaden.

Nu handlade inte om att äga obligationer till slutdagen utan om att äga dem medan börsen rasar. I enlighet med inlägget jag citerade.

Med antagandet att denne är kapabel att veta när börsen rasar.
Citera
2022-02-16, 21:37
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Det är en extremt mycket läskigare tanke att kriget/problemet har med Tyskland att göra. Det är bara att se hur världens påverkades när Tyskland hade problem 1914 och 1939 och hur de försökte lösa dem när de blev pressade.

Du är matematiker, så du borde haja att USA inte vill bli obsolet och flaxar med de avklippta vingarna för att Europa inte ska närma sig Ryssland.
Citera
2022-02-16, 21:39
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Du är matematiker, så du borde haja att USA inte vill bli obsolet och flaxar med de avklippta vingarna för att Europa inte ska närma sig Ryssland.
Jo, visst finns det många undertoner i Ryssland-Tyskland-Ukraina-EU-USA. Fascinerande att USA råkar styras av heltids-ylle-politiker sedan 50 år och Putin troligen en av världens mest intelligenta och farliga människor. Vem kan vinna det slaget, och hur kan börserna påverkas under tiden. Jag kan absolut inte se någon uppsida på USA-börsen med Biden och Putin som ledare.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-16 kl. 21:49.
Citera
2022-02-16, 21:48
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jo, visst finns det många undertoner i Ryssland-Tyskland-Ukraina-EU-USA. Fascinerande att USA råkar styras av heltids-ylle-politiker sedan 50 år och Putin troligen en av världens mest intelligenta och farliga människor. Vem kan vinna det loppet, och hur kan börserna påverkas under tiden. Jag kan absolut inte se någon uppsida på USA-börsen med Biden och Putin som ledare.

Ted Cruz hajade, det gjorde inte democrats. Inte förrens nu..
https://www.youtube.com/watch?v=cCjYMRP4D_c
Citera
2022-02-16, 21:52
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Ted Cruz hajade, det gjorde inte democrats. Inte förrens nu..
https://www.youtube.com/watch?v=cCjYMRP4D_c
Jag gillar hur han säger Puutn. "Puutn is a petro tyrant." Cruz känns mer president än deras president.

Man undrar vad tyska politiker tycker om Cruz tal.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-16 kl. 22:02.
Citera
2022-02-16, 22:35
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jag gillar hur han säger Puutn. "Puutn is a petro tyrant." Cruz känns mer president än deras president.

Man undrar vad tyska politiker tycker om Cruz tal.

Biden har sagt att OM Ryssland angriper Ukraina så är det finito med nordstream 2.
Betyder det också att om Ryssland INTE angriper så är pipelinen ok enligt democrats?
Citera
2022-02-16, 22:50
Medlem
Glossuss avatar
Stig Berglund ger oss mer kött på benen angående Ukraina-konflikten;
https://swebbtv.se/w/ti2KVxfrHquKuJasJbZPfc
Citera
2022-02-17, 14:55
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Här kommer Tradeåå med lite fånig statistik igen.

Historiskt har vi bara haft 31 veckor där investerare varit så här bearish. 29 av dessa veckor följdes av krig, massmord, totalsuperduperkrascher, hyperinflation, niggerdödskaos, eller massutdöende.
Citera
2022-02-17, 16:37
Medlem
Citat:
Här kommer Tradeåå med lite fånig statistik igen.

Historiskt har vi bara haft 31 veckor där investerare varit så här bearish. 29 av dessa veckor följdes av krig, massmord, totalsuperduperkrascher, hyperinflation, niggerdödskaos, eller massutdöende.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in