Även hans förklaring till de hela är jätte konstig även om de var menat till där jag skrev ”Noel och hans grabbar var 15-14 när Sinan blev klippt” och så svarar han ”Dom?” Får huvudvärk av att läsa det här 🤣🤣
..ehhh se nedan MMM100 SKREV :
" Va snackar du om? När Sinan blev klippt va Noel och hans grabbar 15/14"
FRÅGA: VILKA GRABBAR?
Så ja nu har du lärt dig att formulera en fråga relevant till det du svarar på. Iaf vilka grabbar? Jo Noels klick av yngre alltså Satars yngre gäng / Nätverk
Nej de som jag svarade på om du hade tagit din tid för att läsa de fick de att verka som att han var mellan två grupper i konflikt med varandra när så inte är fallet. Jag sa aldrig att det var bra de han gör eller att han inte är i risk då han definitivt är i väldigt stor risk men som sagt han är inte på två sidor av en konflikt var min poäng.
Dom är allierade nu (påstår du), men allianser kan snabbt ändras till dödsfiender. Det är alltid riskfyllt att stå med båda benen i två olika nätverk
Så ja nu har du lärt dig att formulera en fråga relevant till det du svarar på. Iaf vilka grabbar? Jo Noels klick av yngre alltså Satars yngre gäng / Nätverk
Noel kan jag inte efternamn på, Satar Haleem broder till Abdul Haleem som nyligen dömdes till livstid för anstiftning till mordet på Årstabron på Sascha Dalgärd som har lillebrorsor som är ledande inom den andra grupperingen som finns i Farsta. I Farsta är det alltså ett krig mellan Satar och hans yngre (som Noel tillhör) och Saschas yngre bröder och deras gäng
Noel kan jag inte efternamn på, Satar Haleem broder till Abdul Haleem som nyligen dömdes till livstid för anstiftning till mordet på Årstabron på Sascha Dalgärd som har lillebrorsor som är ledande inom den andra grupperingen som finns i Farsta. I Farsta är det alltså ett krig mellan Satar och hans yngre (som Noel tillhör) och Saschas yngre bröder och deras gäng
Det är alltså en klassisk familjefejd som hela Farsta är involverad i?
Så ja nu har du lärt dig att formulera en fråga relevant till det du svarar på. Iaf vilka grabbar? Jo No3ls klick av yngre alltså S4tars yngre gäng / Nätverk
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
No3l kan jag inte efternamn på, S4tar H4leem broder till 4bdul H4leem som nyligen dömdes till livstid för anstiftning till mordet på Årstabron på S4scha D4lgärd som har lillebrorsor som är ledande inom den andra grupperingen som finns i Farsta. I Farsta är det alltså ett krig mellan S4tar och hans yngre (som No3l tillhör) och S4schas yngre bröder och deras gäng
S4tar H4leem är väl antagligen tongivande/ledare för (aka Farsta Y/OG?)? Samtidigt hade väl dessa bröder numera (trots den tidigare kopplingarna till Fagersjönätverket vars anhängare sedermera återfinns i båda falangerna) mindre koppling till just Farsta? Med Farsta mer som en satellit? Hur är det med denna No3l, vad står han i hierarkin? Finns det mellannivå eller är det bara fjortisspringisar? Den där numera internationellt efterlyste S4id S4dat tänker jag som lite av en fd Farsta-kapten. Men han är ju efterlyst för delaktighet i mordet på S4shamordet. Men var väl rätt central tidigare. Verkar ju tycka att det är bra att hålla sig borta och familjen är tvungen att ducka för skurar av bly. Handlar naturligtvis om en ovilja att haffas för mord, men sannolikt även en generell självbevarelsedrift... Har någon tagit hans plats on the ground i Farsta?
På andra sidan (aka Farsta Ä kanske) är nog Mikko ganska viktig...
Hur små/stora är dessa högljudda klickar... egentligen?
Hur ser balansen ut? Är någon tydligt på väg att upphöra att finnas till? Mikkos sida har ju varit rätt i farten men vet inte hur det nödvändigtvis ska tolkas med tanke på olika tillväxt, Farsta Äs tidigare hiatus samt hur deras kontakter/allianser med olika andra nätverk ser ut. Just nu verkar alla resurser gå till att ha kål på varandra, tänker att då blir det inte mycket flis, och då sinar nog krigskassan rätt snabbt...
Har du, MMM100, eller någon fler namn/mer struktur för dessa samlingar förvirrade filurer? Som kanske komplement till denna...
(Vet inte vilken tråd som är bäst för generella funderingar kring dessa faktioner, men de verkar lite på tapeten just nu...)
Rättelse ang Mikko i länken ovan:
I posten står: Mika4l V1klund tidigare St3fan Mich3le D4lgärd / Mik4el D4lgärd V1klund (ledargestalt?)
Namnet verkar delvis fel. Enl MrKoll så ska V1klund bort. Han verkar officiellt lagt fokus på Stef4n, sannolikt maa av uppmärksamhet. Korrekt verkar vara: Stef4n Michel3 Kler3stål D4lgärd...
S4tar H4leem är väl antagligen tongivande/ledare för (aka Farsta Y/OG?)? Samtidigt hade väl dessa bröder numera (trots den tidigare kopplingarna till Fagersjönätverket vars anhängare sedermera återfinns i båda falangerna) mindre koppling till just Farsta? Med Farsta mer som en satellit? Hur är det med denna No3l, vad står han i hierarkin? Finns det mellannivå eller är det bara fjortisspringisar? Den där numera internationellt efterlyste S4id S4dat tänker jag som lite av en fd Farsta-kapten. Men han är ju efterlyst för delaktighet i mordet på S4shamordet. Men var väl rätt central tidigare. Verkar ju tycka att det är bra att hålla sig borta och familjen är tvungen att ducka för skurar av bly. Handlar naturligtvis om en ovilja att haffas för mord, men sannolikt även en generell självbevarelsedrift... Har någon tagit hans plats on the ground i Farsta?
På andra sidan (aka Farsta Ä kanske) är nog Mikko ganska viktig...
Hur små/stora är dessa högljudda klickar... egentligen?
Hur ser balansen ut? Är någon tydligt på väg att upphöra att finnas till? Mikkos sida har ju varit rätt i farten men vet inte hur det nödvändigtvis ska tolkas med tanke på olika tillväxt, Farsta Äs tidigare hiatus samt hur deras kontakter/allianser med olika andra nätverk ser ut. Just nu verkar alla resurser gå till att ha kål på varandra, tänker att då blir det inte mycket flis, och då sinar nog krigskassan rätt snabbt...
Har du, MMM100, eller någon fler namn/mer struktur för dessa samlingar förvirrade filurer? Som kanske komplement till denna...
(Vet inte vilken tråd som är bäst för generella funderingar kring dessa faktioner, men de verkar lite på tapeten just nu...)
Rättelse ang Mikko i länken ovan:
I posten står: Mika4l V1klund tidigare St3fan Mich3le D4lgärd / Mik4el D4lgärd V1klund (ledargestalt?)
Namnet verkar delvis fel. Enl MrKoll så ska V1klund bort. Han verkar officiellt lagt fokus på Stef4n, sannolikt maa av uppmärksamhet. Korrekt verkar vara: Stef4n Michel3 Kler3stål D4lgärd...
Mikkos klick består av ca 15 personer i 20 års åldern varav några eller en hel del även är kopplade till Dalen alltså Thrifes klick som de är väldigt väldigt tajta med. I olika fuppar kan man se hur medlemmar av dessa två grupper blivit kontrollerade i Enskede Dalen området tillsammans vid flera tillfällen. Mikkos sida är även ett insta konto vid namn 23st__ som musik konto. Andra medlemmar av de nätverket är namn som Malik Kabucho / MM (dömd för sprängningen i Skogås), Jesper / JJ (dömd för vapenbrott) och ett par fler som jag enbart kan smeknamn på och inga fullständiga namn. Kan inte efternamn på någon av de här personerna men vet även att de finns en Ilka som tillhör den sidan av konflikten
Satars sida är byggd av kanske 10 personer varav 4 Satar inkluderat sitter häktade för människorov. De flesta är från Farsta samt delar av Flemingsberg och Rågsved och är i 20 års åldern eller 25 års åldern. De Satars Sida har som inte Mikkos sida har är en väldigt stor grupp av yngre (16-19 års åldern) som är under dem och del av deras gäng vilket är vart den här Noel faller in som de spekulerats ska ha varit BO i skjutningen. Zidane Merai och Äzer Merai är bland annat medlemmar där förutom de kan jag enbart smeknamn på flera av de yngre som tillhör den sidan av konflikten.
Mikkos klick består av ca 15 personer i 20 års åldern varav några eller en hel del även är kopplade till Dalen alltså Thrifes klick som de är väldigt väldigt tajta med. I olika fuppar kan man se hur medlemmar av dessa två grupper blivit kontrollerade i Enskede Dalen området tillsammans vid flera tillfällen. Mikkos sida är även ett insta konto vid namn 23st__ som musik konto. Andra medlemmar av de nätverket är namn som Malik Kabucho / MM (dömd för sprängningen i Skogås), Jesper / JJ (dömd för vapenbrott) och ett par fler som jag enbart kan smeknamn på och inga fullständiga namn. Kan inte efternamn på någon av de här personerna men vet även att de finns en Ilka som tillhör den sidan av konflikten
Satars sida är byggd av kanske 10 personer varav 4 Satar inkluderat sitter häktade för människorov. De flesta är från Farsta samt delar av Flemingsberg och Rågsved och är i 20 års åldern eller 25 års åldern. De Satars Sida har som inte Mikkos sida har är en väldigt stor grupp av yngre (16-19 års åldern) som är under dem och del av deras gäng vilket är vart den här Noel faller in som de spekulerats ska ha varit BO i skjutningen. Zidane Merai och Äzer Merai är bland annat medlemmar där förutom de kan jag enbart smeknamn på flera av de yngre som tillhör den sidan av konflikten.
Tack! Post som definitivt kvalar in bland de mer matnyttjga i det här ämnet!
Vilket människorov förresten? Den har jag nog glömt bort. Finns det ev FB-tråd eller länk till MSM?
Senast redigerad av postaposcout 2022-02-17 kl. 17:45.
Vilket människorov förresten? Den har jag nog glömt bort. Finns det ev FB-tråd eller länk till MSM?
Vet faktiskt inte, läste själv om den genom Årstabron tråden där de finns extremt mycket information om hela konflikten i blandning med lite annat.
Det är jag som har skrivit om det tidigare. Finns inget i media om människorov och grov misshandel så vitt jag vet:
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
I det här fallet blir det indirekt tydligt i samband med ett pågående mål där Jesper Lyada i en deldom dömdes till fängelse i ett år och tio månader för grovt vapenbrott den 8 oktober 2021. Han dömdes för att ha hanterat två pistoler med tillhörande ammunition gömda vid en stash på Hauptvägen i Farsta där polisen hade satt upp kameror.
Sammanlagt är ytterligare sex personer misstänkta för inblandning i samma mål, där även stämpling till mord ingår, men ingen av dem har häktats i det målet. Däremot står det lite kryptiskt att en av de misstänkta är häktad i ett annat mål, men personen är inte namngiven.
Utifrån den del av FUP som inte är sekretessbelagd framgår att de personer polisen är intresserade av bland andra är Mikael Viklund, Abdi Sheikh Abdi, Amin Aschberg, Alasana Jallow, Alexander Jara, Malik Kabucho, Harry Westin, Anthony Jawo och Jonas Bång. Det återfinns ännu fler namn i FUP.
Lite lustigt i sammanhanget är att viss sökhistorik ingår, där man bland annat kan se att Jesper Lyada följt den här tråden.
Det framgår vidare att telefoner avlyssnats under en viss tid, att polisen kommit över chattar och bilder på personer som hanterar vapen, inklusive en handgranat, som polisen letar efter. Tycker bilderna är relativt tydliga och personerna borde vara enkla att identifiera, vilket polisen förmodligen redan gjort.
Det finns även exempel på hur polisen följt Jesper Lyada via hans mobiltelefon hur han befinner sig i Kista/Husby och tar sig därifrån till Farsta. En av gångerna han stoppats för kontroll befann han sig också i Husby tillsammans med Anthony Jawo, Alexander Jara, Amin Aschberg och Alasana Jallow.
Allt detta är så klart bara en bråkdel av vad polisen känner till och de har säkerligen valt att följa samt avlyssna en del av personerna ovan istället för att plocka in dem direkt.
Den 24 november greps som bekant åtta personer vid tingsrätten, misstänkta för förberedelse till mord. De släpptes dock efter inledande förhör.
Den 6 december kom nya misstankar om brott rörande fyra av dem. De greps tillsammans samma kväll och anhölls under natten. De gripna är 24-årige Abdul Satar Haleem, 23-årige Zidane Merai, 19-årige Äzer Merai och 21-årige Abdikarim Jamal Mohamed.
De är misstänkta för mindre grovt människorov, försök till utpressning och grov misshandel. Brottet ska ha begåtts på kvällen den 6 december i Fagersjö, Farsta.
Alla fyra häktades den 10 december. Åtal ska vara väckt senast den 14 januari 2022.
Människorovet handlar förmodligen om att de fört med sig en person en kortare sträcka mot personens vilja. Personen har sedan misshandlats grovt och utsatts för ett utpressningsförsök. Oklart varför och vem som drabbats.