2022-02-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Imponerande…? Samma utveckling som Bulgarien och Rumänien, EU:s fattigaste länder.
För de ryssar som upplevt den ekonomiska kollapsen efter Sovjets fall blev Putin vändpunkten. Kanske hade den kommit ändå, svårt att säga.

Hur mycket bidrag har Bulgarien och Rumänien från EU?
2022-02-17, 10:43
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Tack för ditt svar. Bättre kunde ingen svara. Han menar förstås mig i sin kommentar.
Japp - du får lägga till om något är fel! Men det är så jag som svensk, med lite erfarenhet och full objektivitet... uppfattar Rysslands resa med Putin. Ser man till helheten så är det positivt och imponerande. Sen är det klart att det fortfarande går att hitta massor av lokala problem eller saker som inte gjorts på rätt sätt.

Men det jag beskrev förklarar ju varför majoriteten av vuxna i Ryssland vill ha kvar Putin. Det intressanta blir vad som kommer efter honom, när han pensionerar sig... Och om Ryssland kan fortsätta att både se efter sina egna intressen och även fortsätta öka välståndet - speciellt när USA blåst upp kalla kriget igen...

Anledningen att jag skriver här på Flashback är att det retar upp mig något otroligt... att svenskar är så lurade av propaganda, när det gäller ett grannland! Ryssland i vårt närområde... Men svenskar tror på USAs, andra sidan Atlanten.. och Hollywoods lögner om Ryssland. Svensk mainstream media deltar villigt i att lura och skrämma upp svenskar. Det skadar Sveriges intressen och jag menar att hotet mot oss bevisligen består av invadering av globalistiska värderingar och av islam. Ryssland skulle kunna vara en mycket god vän till Sverige och det är just så man blir mottagen som svensk som besöker Ryssland. Helt och hållet positivt.
2022-02-17, 10:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Kollar man liveuamap nu så är det rätt många ceasefireviolation, och cirka 150 ”mortar shelling” från ryska sidan, 150mm. och så ser det ut som att Ukraina rullat fram artillerield, eller så misstolkar jag ikonen.

”Eskalation all across the frontline”.

Börjar det nu? Ceasefire violation har ju dock skett i flera år i Ukraina men nu är typ hela kartan täckt.

Och här är en video, 2 timmar sen bara. Ukraina och ryska styrkor som skjuter och spränger varandra. https://youtu.be/SXS46zaf7AQ … det är verifierat att rysssrna sprängde sönder en ukrainsk förskola i detta klipp.
Finns inga ryska stridskrafter i Ukraina eller rysk artilleribeskjutning. Det skulle isf vara på första sidan i alla västvärldens tidningar.

Vad som sker just nu är tydligen artilleribeskjutning mot separatistsidan från Ukraina. Jag tror inte Putin kommer att nappa på det.

Men det är ju klart man är desperat att få ryssarna att anfalla uppenbarligen. Narrativet håller på att falla ihop. Kul är det att man säger att ryssen inte trappar ner utan tvärtom. Då kommer inte "vi fick Putin på knä"-retoriken fungera. Undrar vad man har tänkt sig?

Edit:
Det är rapporterat att ukrainska styrkor skjutit mot en förskola i separatistkontrollerat område:

Dean O'Brien
@DeanoBeano1
⚡Images are now circulating on social media of a Kindergarten in Novaya Kondrashovka (Lugansk People’s Republic) that has been hit by a shell fired by Ukrainian forces this morning. #Donbass
https://twitter.com/DeanoBeano1/status/1494238001353875458?s=20&t=bhP_rv1LhPZ3hM0-D1Eggw

Jag tror man ska vänta på säker verifikation innan man uttalar sig.
Senast redigerad av arbetet 2022-02-17 kl. 10:51.
2022-02-17, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Tycker det är ganska tragiskt att det är så mycket pro-ryska åsikter på forumet. Vad hände med nationalistiska värderingar? Ukraina tillhör ukraina, inte ruskibuskisarna.
Åk till ryssland om ni tycker om vad dom gör, istället för att sitta på svensk mark ?
svaret är enkelt. svensken är en bögälskande kuk-i-röven, ÖB i midsommarkrans dekadenta människor. inget av det svensken sysslar med är moraliskt eller naturligt. allt är en social konstruktion sk. är påhittad.

den svenska kvinnan är ett utnyttjat luder med sperma DNA från typ 40 olika män.

mannen är en slak bög med feminina drag.

det är över. förstår du?

där har du svaret.
2022-02-17, 10:47
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Japp - du får lägga till om något är fel! Men det är så jag som svensk, med lite erfarenhet och full objektivitet... uppfattar Rysslands resa med Putin. Ser man till helheten så är det positivt och imponerande. Sen är det klart att det fortfarande går att hitta massor av lokala problem eller saker som inte gjorts på rätt sätt.

Men det jag beskrev förklarar ju varför majoriteten av vuxna i Ryssland vill ha kvar Putin. Det intressanta blir vad som kommer efter honom, när han pensionerar sig... Och om Ryssland kan fortsätta att både se efter sina egna intressen och även fortsätta öka välståndet - speciellt när USA blåst upp kalla kriget igen...

Anledningen att jag skriver här på Flashback är att det retar upp mig något otroligt... att svenskar är så lurade av propaganda, när det gäller ett grannland! Ryssland i vårt närområde... Men svenskar tror på USAs, andra sidan Atlanten.. och Hollywoods lögner om Ryssland. Svensk mainstream media deltar villigt i att lura och skrämma upp svenskar. Det skadar Sveriges intressen och jag menar att hotet mot oss bevisligen består av invadering av globalistiska värderingar och av islam. Ryssland skulle kunna vara en mycket god vän till Sverige och det är just så man blir mottagen som svensk som besöker Ryssland. Helt och hållet positivt.

Hatten av...Önskar att fler svenskar blir som du...
2022-02-17, 10:48
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Humor

Bra svar. Posthora lite mer vetja.
2022-02-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Har hört din korkade smörja från puckon i snart 40 år.

Tror du verkligen att jag tar dig på allvar?

Inget har undgått mig och jag har betydligt bättre koll än du inbillar dig.

Världen är BETYDLIGT mer komplicerad än du förmår begripa. Du förstår t.ex inte ens att det går alldeles utmärkt att vara selektiv i sin hjälp baserat på egna intressen, och att det fortfarande är bättre än att inte hjälpa alls. Din svartvita snorungeuppfattning om vad som är rätt och fel baseras på en uppdiktad verklighetsuppfattning helt utan erfarenhet eller förståelse för domänen i de enskilda fallen.

Jag skrev dessutom att USA gjort fel ibland, och att det blivit fel ibland, men det klarade du inte av att ta till dig.

Och anledningen till det är ditt inneboende hat och din fanatiska agenda mot USA. Därav ditt språk, din ilska, ditt översitteri och allmänna kräkande. Och detta förblindar dig i din syn. Synd! Fast mest om dig.

Själv kommer jag även fortsatt att skämmas över sådana som dig.

Problemet är att du överglorifierar USA till helt orimliga proportioner. Jag har ingen fanatisk agenda mot USA och skiter samtidigt i Ryssland och Putin men när extremliberaler som dig ursäktar USAs härjande och ger dem titeln världspolis med positiv betoning säger det att du blivit bortdribblad upp på läktaren totalt. USA har dig i din bakficka.

Som ett exempel var Japan som du nämnde ett land som sökt sig till Nato/USA enligt dig, det är en sanning med modifikation. Landet var på axelmakternas sida och begick grova krigsbrott mot kineser på 30-talet, man kuvades sedan tillsist av två atombomber som släpptes av USA och USA hade sedan efter kapitulationen militär stationerade i landet. Det är inte detsamma som att Japan närmat sig USA självmant. Det finns såklart andra motiv för Japan att närma sig USA men det beror inte på synen på USA som en räddare.

Du nämner Montenegro som ett land som närmat sig Nato. Också det en grov sanning med modifikation. Montenegrinerna stred med serberna i Yugoslaviska kriget och var ganska nära serberna. Det är också ett av världens mest russofila länder tillsammans med Serbien. Att de blev NATO-medlemmar beror helt och hållet på korruption. Presidenten som fick in landet i Nato är en kriminell cigarettsmugglare som förmodligen fick betalt av någon för att få in landet i Nato, detta trots protester från civilbefolkningen och att det inte fanns en opinion för Natomedlemskap. Skulle inte förvåna om det gällde Nordmakedonien också. Huvuddelen av länderna du nämnde som närmat sig USA har gjort det enbart på grund av ordspråket ”Min fiendes fiende är min vän” och eftersom att många sett Ryssland som en fiende så har det naturligtvis lett till att man närmat sig Nato. Inte för att USA är en vänlig global räddare i dina ögon. Du kan ju fråga chilenare hur det var att leva under Pinochet som USA hjälpte till makten, hur det var för vietnameserna när USA släppte napalm och begick krigsförbrytelser, eller hur sanktionerna på Irak av främst USA under 90-talet ledde till miljontals civila offer. För att inte nämna intåget i Irak 2003 med motiveringen att landet hade ”massförstörelsevapen” eller avsättandet av Qaddafi 2011. I många aspekter har USA gjort världen till en sämre plats att leva i och förnekar man det så har man inte koll på världsläget överhuvudtaget. Man har begått värre illdåd globalt från 50-talet och framåt än Ryssland gjort i modern tid. USA hade kunnat vara en hedersam ärlig världspolis som stabiliserat världen vilket man delvis bidrog till under Kalla kriget men därefter har USA agerat mer som en kriminell översittare som har som mål att underkuva sig länder för mer makt och politiska motiv. På det sättet som Nato och USA motsatte sig kommunism under kalla kriget och var en motpol till Sovjet fyller idag Ryssland samma funktion som en motpol till ett mer maktsökande och expanderande Nato.
2022-02-17, 10:54
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
För de ryssar som upplevt den ekonomiska kollapsen efter Sovjets fall blev Putin vändpunkten. Kanske hade den kommit ändå, svårt att säga.

Hur mycket bidrag har Bulgarien och Rumänien från EU?
Just det. Hur det var på 90-talet i Ryssland är svårt för svenskar att förstå. Den som har befunnit sig mitt i en sådan verklighet - präglas sen av det resten av livet. En rädsla för att hamna där igen. Putin är en garanti för att det inte kommer hända. Ju längre han är vid makten, ju längre bort kommer man ifrån den situationen.

När det gäller Bulgarien och Rumänien
så är det helt uppenbart att de släpptes in i EU för att knyta dem till Västeuropa - trots att de inte alls egentligen mötte kraven för EU medlemskap. Tråkigt nog för dem så har de den stora zigenarbefolkningen som sänker landet - medan majoritetesbefolkningen är hyggligt folk som kämpar på så gott de kan - men i ett system som är djupt korrumperat.

Bulgarien speciellt, är annars ett land som på många sätt är en bro mellan Ryssland och Europa. Men det fick de inte vara! Rumänien är ett ortodoxt land, som Ryssland. Likaså Serbien t.ex. Att t.ex. Serbien också är en sån bro retar gallfeber på Rysslandshatare.

Jag hoppas de går i rätt riktning men jag vet inte så mycket om politiken där. För varje barista, städerska eller lastbilschaffis därifrån som jobbar i Västeuropa med EUs välsignelse, så försvinner en produktiv medborgare ur deras egen ekonomi.
2022-02-17, 10:56
Moderator
T-80Us avatar
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/russisk-nyhetsbyr%C3%A5-ukraina-har-angrepet-prorussiske-separatister/ar-AATYhab?ocid=entnewsntp

Norsk nyhetsbyrå, men det klarar ni nog. Är det false flaggen som börjat tro?
2022-02-17, 10:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Finns inga ryska stridskrafter i Ukraina eller rysk artilleribeskjutning. Det skulle isf vara på första sidan i alla västvärldens tidningar.

Vad som sker just nu är tydligen artilleribeskjutning mot separatistsidan från Ukraina. Jag tror inte Putin kommer att nappa på det.

Men det är ju klart man är desperat att få ryssarna att anfalla uppenbarligen. Narrativet håller på att falla ihop. Kul är det att man säger att ryssen inte trappar ner utan tvärtom. Då kommer inte "vi fick Putin på knä"-retoriken fungera. Undrar vad man har tänkt sig?

Edit:
Det är rapporterat att ukrainska styrkor skjutit mot en förskola i separatistkontrollerat område:

Dean O'Brien
@DeanoBeano1
⚡Images are now circulating on social media of a Kindergarten in Novaya Kondrashovka (Lugansk People’s Republic) that has been hit by a shell fired by Ukrainian forces this morning. #Donbass
https://twitter.com/DeanoBeano1/status/1494238001353875458?s=20&t=bhP_rv1LhPZ3hM0-D1Eggw

Möjlig false flag enl. vissa:

https://pbs.twimg.com/media/FLyhiOJWQAMHJeD?format=jpg&name=medium
2022-02-17, 11:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Edit:

Dean O'Brien
@DeanoBeano1

Putin kan nog nappa på minsta lilla grej just nu.
Han är redan igårkväll helt blottad i ljugandet om tillbakadragande, och därmed är marginalerna för aktion ytterst förminskade.
Minsta lilla sak kan utveckla ett angrepp nu.
2022-02-17, 11:03
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du vet att jag har rätt.

Nej, du har inte rätt för fem öre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem